InBev

Persbericht

Brussel, 11 februari 2005

InBev verkoopt haar belang in Pivovarna Union aan Pivovarna Lasko

InBev kondigt de verkoop aan van haar belang (41,32%) in Pivovarna Union aan Pivovarna Lasko voor een contant bedrag van 70,7 miljoen euro.

InBev begaf zich voor het eerst op de Sloveense markt in oktober 2001, toen de onderneming een participatie van 20% verwierf in Pivovarna Union en met Union een strategisch partnership aanging. Beetje bij beetje breidde InBev haar participatie in Union uit tot 41,32% maar ze verwierf nooit een meerderheidsparticipatie.

Vandaag heeft Pivovarna Lasko het belang van InBev in Pivovarna Union gekocht voor een contant bedrag van 70,7 miljoen euro. In het kader van deze transactie stemde InBev er ook mee in een einde te stellen aan alle hangende lokale en internationale rechtszaken met betrekking tot de brouwerij Union. In ruil ontving InBev een "terugtrekkingsvergoeding" van 3,5 miljoen euro, bovenop het bedrag dat voor de aandelen werd betaald.

Terwijl we voor de periode gaande van 2001 tot vandaag onze initiële investering volledig recupereren, zullen de InBev-rekeningen voor het jaar 2005 een beperkt kapitaalverlies vertonen voor deze transactie. De transactie werd vandaag ondertekend en afgerond en is niet langer afhankelijk van de vervulling van andere voorwaarden.

Beide partijen zijn overeengekomen de bestaande handelscontracten tussen Union en InBev tijdens de komende zes maanden te evalueren.

"We zijn blij dat we deze moeilijke episode in Slovenië op een constructieve manier en in goede verstandhouding met Lasko kunnen afsluiten", verklaarde Stefan Descheemaeker, InBev Zone President Central and Eastern Europe.

Over InBev

InBev is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: INB) met hoofdzetel in Leuven, België. Het bedrijf, waarvan de oorsprong teruggaat tot 1366, is vandaag de grootste brouwer ter wereld in volume. De strategie van InBev bestaat erin haar lokale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. InBev heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Stella Artois®, Brahma®, Beck's®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. InBev stelt ongeveer 77.000 mensen te werk en heeft activiteiten in meer dan 30 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2003 realiseerde InBev een netto-omzet van ongeveer E9,3 miljard (2003 pro forma). Bezoek voor meer informatie onze website www.InBev.com.

Contactinformatie

Marianne Amssoms                    Patrick Verelst
Corporate Media Relations Director          VP Investor Relations
Tel: +32-16-27-67-11                    Tel: +32-16-27-65-41
Fax: +32-16-50-67-11                    Fax: +32-16-50-65-41
E-mail: marianne.amssoms@inbev.com          E-mail: patrick.verelst@inbev.com
---- --