Stadsdeel Geuzenveld/Slotermeer Amsterdam
Afdeling Burgerzaken voor een keer aan huis
Bewoners van zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld konden dankzij de inzet van
het zorgcentrum en medewerkers van de afdeling Burgerzaken een
identiteitskaart thuis aanvragen.
Sinds 1 januari 2005 zijn burgers verplicht zich op straat te kunnen
legitimeren. Veel bewoners van bejaardentehuizen en verpleeghuizen
hebben echter nog geen identiteitspapieren in huis.
Extra service voor oudere bewoners
Omdat het met name voor deze groep bewoners een hele opgave is om naar
het stadsdeelkantoor van Geuzenveld-Slotermeer te komen, besloot het
zorgcentrum in nauw overleg met de afdeling Burgerzaken de aanvraag en
afgifte van de papieren bij hen thuis te verzorgen.
De afdeling Burgerzaken verhuisde voor de gelegenheid voor één middag
naar het zorgcentrum. Een extra service voor degenen die niet meer zo
makkelijk de deur uit komen.
Het zorgcentrum zorgde voor de benodigde papieren en pasfoto's en
medewerkers van het stadsdeel behandelden de aanvraag. In totaal zijn
28 aanvragen in behandeling genomen. Het duurt ongeveer een week om
de paspoorten en identiteitskaarten gereed te maken. Ze worden
dan in zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld weer persoonlijk afgegeven.