Stadsdeel Geuzenveld/Slotermeer Amsterdam


Afdeling Burgerzaken voor een keer aan huis

Bewoners van zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld konden dankzij de inzet van het zorgcentrum en medewerkers van de afdeling Burgerzaken een identiteitskaart thuis aanvragen.

Sinds 1 januari 2005 zijn burgers verplicht zich op straat te kunnen legitimeren. Veel bewoners van bejaardentehuizen en verpleeghuizen hebben echter nog geen identiteitspapieren in huis.

Extra service voor oudere bewoners
Omdat het met name voor deze groep bewoners een hele opgave is om naar het stadsdeelkantoor van Geuzenveld-Slotermeer te komen, besloot het zorgcentrum in nauw overleg met de afdeling Burgerzaken de aanvraag en afgifte van de papieren bij hen thuis te verzorgen.

De afdeling Burgerzaken verhuisde voor de gelegenheid voor één middag naar het zorgcentrum. Een extra service voor degenen die niet meer zo makkelijk de deur uit komen.

Het zorgcentrum zorgde voor de benodigde papieren en pasfoto's en medewerkers van het stadsdeel behandelden de aanvraag. In totaal zijn 28 aanvragen in behandeling genomen. Het duurt ongeveer een week om de paspoorten en identiteitskaarten gereed te maken. Ze worden dan in zorgcentrum Nieuw-Geuzenveld weer persoonlijk afgegeven.