Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ANONIEM SMS'EN STEEDS VAKER VERVANGING VAN OUDERWETSE VALENTIJNSKAART

Breda, 11 februari 2005 - Steeds meer jongeren grijpen Valentijnsdag aan om hun geliefde een anoniem sms'je te sturen; een moderne manier voor de jeugd om de boodschap over te brengen. Gilbert Gooijers van ClubMessage legt het zo uit: "Vaak komt een kaartje te serieus of oubollig over; bij een sms'je is de drempel gewoon lager,"

ClubMessage bereikt als SMS-provider voor o.a. de marketingsector wekelijks honderdduizenden jongeren via hun eigen SMS-netwerk. Een analyse van de hoeveelheden verstuurde berichten leert dat jongeren, met name rond Valentijnsdag, de verschillende SMS-systemen inzetten om hun geliefde al dan niet anoniem te bereiken.

Een voorbeeld hiervan is het systeem Web SMS. Veel discotheken hebben op hun website de mogelijkheid om een gratis sms naar een vriend of vriendin te sturen. Dit is de ideale mogelijk om een anoniem berichtje te sturen en meteen af te spreken in de discotheek. Een ander populair communicatiesysteem is de SMS Chat. In veel horecagelegenheden wordt de SMS Chat ingezet om mensen anoniem met elkaar te laten chatten, waarbij de berichten op een groot centraal scherm kunnen worden gelezen. De impact zal groot zijn als je geliefde ook naar het scherm kijkt en je hem of haar kunt verrassen met een boodschap die iedereen mee kan lezen.

Als de lover in kwestie de anonimiteit wil doorbreken kan er ook een MMS foto worden meegestuurd. "In full screen met je hoofd op het scherm je geliefde een aanzoek doen: oké, het vergt wat lef, maar dan ben je wel heel modern bezig," aldus Gooijers.

Over ClubMessage

ClubMessage is de grootste zakelijke SMS provider op het gebied van bulk sms. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen SMS-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Heineken, Unilever, Philips, Radio538 en de FNV. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per sms. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl.

Voor meer informatie voor de pers

Lubbers & De Jong BV

Margriet Luttikhuizen

T: (020) 421 05 65

E: margriet@l-dj.nl

ClubMessage BV

Gilbert Gooijers

T: (076) 521 24 80

E: gilbert@clubmessage.net