TEMPO-TEAM
http://www.tempo-team.nl

Tempo-Team introduceert uitzendbureau op een vierkante meter

Tempo-Team introduceert de digitale kiosk:

Uitzendbureau op één vierkante meter

In vier gemeenten is Tempo-Team een pilot gestart met de digitale kiosk, een nieuwe technologische innovatie waarbij flexwerkers zich via de kiosk, voorzien van een webcam, telefoon en scanner kunnen inschrijven. Een perfecte oplossing voor regio's waar Tempo-Team niet met een uitzendbureau gevestigd is. Tempo-Team is het eerste uitzendbureau dat de mens en techniek op deze wijze combineert zonder het persoonlijke contact met de doelgroep te verliezen.

Face to face
Het concept in een notendop: in een viertal gemeenten staat momenteel een kiosk met een beeldscherm dat tevens touchscreen is, waarop de flexwerker zijn keuzes kan intoetsen. Desgevraagd krijgt hij een overzicht van de vacatures in de regio en als hij doorklikt een toelichting. Iemand die zich daadwerkelijk wil inschrijven, ziet zichzelf terug op het beeldscherm. Vervolgt hij de inschrijfroute, dan komt ook het gezicht van de intercedente in beeld. Zo kunnen ze face to face een intakegesprek voeren. Tot slot legt de kandidaat zijn cv en identiteitspapieren in een speciale la, waarna deze worden gescand, verzonden naar en binnengehaald door de intercedente op het uitzendbureau. Feitelijk heeft de kiosk alle mogelijkheden van een uitzendbureau, maar dan op één vierkante meter.

@Office
Door de flexibele inzetbaarheid van de kiosk kan Tempo-Team snel inspelen op conjunctuurwisselingen. Deze ontwikkeling ligt in lijn met een eerder initiatief van Tempo-Team waarbij het uitzendbureau werft, selecteert en acquisitie pleegt, zonder de muren van een vestiging. Zo startte Tempo-Team in 2002 als eerste met @Office-vestigingen; intercedenten, zonder vaste standplaats, die gewapend met laptop, telefoon en auto de markt bewerken. De digitale kiosk is een waardevolle aanvulling op de @office-vestigingen omdat werkzoekenden zich er, zonder afspraak, snel en op een zelf gekozen tijdstip kunnen inschrijven. Intercedent 'achter' de kiosk is Stephanie Matualatupauw: 'Vanaf de vestiging heb ik via de webcam contact met de mensen die zich melden bij de kiosk. Dat kunnen mensen zijn die werk zoeken maar ook bedrijven die een vacature willen uitzetten. Daarnaast ben ik een soort vraagbaak voor de intercedenten van @Office. Zij zijn de hele dag op pad en kunnen met hun vragen bij mij terecht. Die combinatie is erg effectief; als iemand zich in Nunspeet inschrijft voor een functie die een van de collega's van @office net heeft meegekregen, dan is de match snel gemaakt.

Branchegericht
Blijken de kiosken succesvol, dan worden ze in meer gemeentes ingezet. 'In de toekomst kunnen we ze inzetten om doelgerichter per branche te werven - we zijn tenslotte in specialist in zeven branches', aldus Harry Hofstee, projectleider. 'Voor horecapersoneel zouden we dan bijvoorbeeld een kiosk op de hotelschool kunnen plaatsen.' De kleinere gemeenten juichen het initiatief toe en zien in deze ontwikkeling een mogelijkheid om diensten voor hun gemeente te behouden. Met name kleinere gemeenten constateren dat steeds meer service uit hun gemeente verdwijnt. Hofstee: 'Tempo-Team wil het liefst in elke plaats met een distributiepunt actief zijn om zo dicht op de doelgroep te kunnen opereren. De kiosk is een flexibele en relatief goedkope oplossing en kan aanvullend op het bestaande vestigingennetwerk worden ingezet'