Hillegom en Lisse samen één nieuwe telefooncentrale
11 januari 2005
Deze week heeft het college van B&W in de gemeente Hillegom en in de
gemeente Lisse besloten tot de gezamenlijke aanschaf van één
telefooncentrale. Hiermee moderniseren we de telecommunicatie. Op veel
terreinen zijn daarmee voordelen te behalen waardoor direct of
indirect een betere dienstverlening aan de inwoner kan plaatsvinden.
In het kader van de wens om samen te werken met andere gemeenten is er
voor de aanschaf van een telefooncentrale contact opgenomen met
omliggende gemeenten in de bollenstreek. Het bleek dat zowel Hillegom
als Lisse toe waren aan het moderniseren van de telecommunicatie.
Gezamenlijk is de markt verkend, dit resulteerde uiteindelijk in één
traject voor de aanschaf van de telefooncentrale. Het is in de markt
uniek dat autonome gemeenten komen tot aanschaf van één
telefooncentrale met twee servers die geheel zelfstandig functioneren.
Voordelen van samen één telefooncentrale
Gezamenlijk één telefooncentrale schept de voorwaarden voor verdere
samenwerking op het gebied van automatisering en dienstverlening aan
de burger.
Door samenwerking worden voordelen behaald zowel financieel als
organisatorisch.
Continuïteit van de telefonische bereikbaarheid wordt voor beide
gemeenten vergroot.
De verbinding tussen beide gemeentehuizen maakt verdere samenwerking
op het gebied van automatisering mogelijk.
Verbetering en uitbreiding van de gezamenlijke dienstverlening aan
de inwoner.
Hoe nu verder?
We streven ernaar in het eerste kwartaal van 2005 de telefooncentrale
te installeren. Gestart wordt in Hillegom en vervolgens in Lisse. Om
de goede samenwerking tussen de drie partijen (Hillegom, Lisse en de
leverancier) te bevestigen vindt er binnenkort een officiële
ondertekening plaats.
Foto: Persbericht
Gemeente Lisse