Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Hoge score op efficiency, snelheid en service
SCHÄFER NOTARISSEN ONDERZOCHT KLANTTEVREDENHEID
Schäfer Notarissen in Eindhoven en Nuenen liet telefonisch onderzoek doen naar de tevredenheid van haar klanten. Daarmee is Schäfer Notarissen de eerste notaris in Nederland die op deze manier klanttevredenheid peilt.
Notaris Maarten L. Segers van Schäfer Notarissen: We wilden erachter komen hoe klanten onze dienstverlening en service ervaren en op welke punten we onszelf kunnen verbeteren. Een beetje zelfkritiek kan, óók voor een notariskantoor, geen kwaad. We zeggen wel over onszelf dat we zo goed en vlot zijn, maar vinden onze klanten dat ook? Dat was de vraag.
Hoge score
Notaris Piet-Henri Schäfer is zeer tevreden met de resultaten. Uit het onderzoek blijkt dat we als notariskantoor naar tevredenheid van onze klanten werken. We scoren met name hoog op efficiency, snelheid, service en persoonlijke dienstverlening. Blijkbaar werkt het open karakter dat we nastreven, zowel in Eindhoven als in Nuenen, waar we een soort winkelformule hebben. Laagdrempeligheid is en blijft een van onze pijlers. Natuurlijk naast vakinhoudelijke kwaliteit.
Positief en attent
Schäfer Notarissen nam voor het onderzoek een externe partij in de arm. Alle mensen uit ons klantenbestand in een bepaalde periode zijn gebeld. De reacties waren ronduit positief. Mensen vonden het bovendien attent dat we nabelden om onze belangstelling in hen te tonen en dat we hen vroegen naar hun ervaringen met ons kantoor. Dat was ook onderdeel van onze opzet: klanten persoonlijk benaderen en een klankbord geven. Natuurlijk om onze dienstverlening te verbeteren én uitdrukkelijk zonder commerciële insteek , vertelt kandidaat-notaris en estate planner Mirjam Bodewes van Schäfer Notarissen.
Goede bedrijfsvoering
Een schriftelijke enquête was geen optie. Notaris Maarten L. Segers: Daar wilden we onze klanten niet mee lastig vallen. Een telefoongesprek met een aantal vaste vragen kost niet veel tijd. En het resultaat is beter, omdat je dieper in kunt gaan op punten die relaties zelf naar voren brengen. Notaris Piet-Henri Schäfer tot besluit: Het is alleen al belangrijk dát je klanttevredenheid onderzoekt. Het is bijna een voorwaarde voor een goede bedrijfsvoering. Voor iedere organisatie is het goed om kritisch naar jezelf te blijven kijken. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat in onze branche vrij ongebruikelijk is.
Ingezonden persbericht