Ingezonden persbericht


MSN Nederland voor de derde maal hoofdsponsor SpinAwards

MSN benadrukt het belang van online creativiteit en verlengt sponsoring SpinAwards

Schiphol-Rijk, 10 februari 2005 - MSN onderstreept in Nederland zijn band met online creativiteit door ook dit jaar weer de SpinAwards te steunen als hoofdsponsor. Naast de SpinAwards sponsort MSN in Nederland de ADCN en internationaal de Cyber Lions Awards in Cannes. Recentelijk heeft MSN ook zijn eigen Europese Award onder de naam Emmessennys Awards geïntroduceerd, een onderscheiding voor creatieve prestaties in digitale marketing in Europa.

Joost Nienhuis, Country Manager MSN Nederland over de sponsoring van de SpinAwards: "De SpinAwards maakt zich sterk voor de ontwikkeling van interactieve communicatie, met bijzondere aandacht voor het stimuleren van creativiteit. Dat is volledig in lijn met de doelstellingen van MSN Nederland en daarom verdient de SpinAwards voor het derde achtereenvolgende jaar onze steun."

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter van de SpinAwards: "Wij zijn trots op de steun van MSN en kunnen de hulp uitstekend gebruiken. Het hart van de SpinAwards wordt natuurlijk gevormd door de Awards, maar we zijn onze activiteiten aan het uitbreiden. Stimuleren van creativiteit betekent ook dat we ons vakgebied verder onder de aandacht willen brengen bij creatieven en marketeers. Op 1 april doen we dat weer door de vrij toegankelijke jurybijeenkomsten, waarbij bezoekers in een paar uur bijgepraat worden over het vak. Nieuw dit jaar zijn diverse workshops en ook hier krijgen we steun van MSN, die zijn kennis en ervaring gebruikt om een van deze workshops te verzorgen."

SpinAwards
De SpinAwards zijn al sinds 1998 dé (vak)prijzen in Nederland voor creativiteit en interactieve communicatie. Ze worden elk jaar uitgereikt aan de mensen achter de beste concepten in de industrie. Er zijn prijzen te winnen voor: beste website concept, beste banner, beste online campagne, beste mobiele concept, beste crossmedia campagne en beste vrije interactieve concept. Binnen de inzendingen wordt door de vakjury ook de innovatieprijs uitgereikt. Verder zijn er publieksprijzen voor de beste website en voor de beste (online) adverteerder.

De inzendingtermijn voor de SpinAwards sluit dit jaar op 15 februari 2005. Inschrijven kan via www.spinawards.nl. De prijzen worden uitgereikt op 7 april 2005 in de Van Gendt Hallen in Amsterdam.

MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 350 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 39 markten en 20 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van webdiensten aan consumenten (MSN Hotmail, MSN Messenger en MSN Zoeken) en digitale marketingoplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.

Cijfers:
o MSN.nl trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers. o In Nederland zijn 5 miljoen Hotmail-accounts.
o In Nederland maken maandelijks ruim 4,8 miljoen mensen gebruik van MSN Messenger.



Ingezonden persbericht