DMV International opent nieuw Innovatie Centrum in Food Valley
In december 2005 zal DMV International, de industriële
ingrediëntendivisie van Campina, een nieuw Innovatie Centrum voor Food
& Nutrition openen. Om haar ambitie in innovatie waar te kunnen maken
zal DMV International een Centrum ontwikkelen waarin onder één dak
klanten, marketing en R&D kunnen samenwerken. Het nieuwe Centrum wordt
gebouwd in het hart van Food Valley, een internationaal erkend
expertise centrum voor food sciences in de regio Wageningen
(Nederland).
Dit is de stimulans die we nodig hebben om de volgende stap te zetten
in het realiseren van onze ambities op het gebied van innovatie. Het
bijeen brengen van de activiteiten en de verhuizing naar één nieuw
Innovatie Centrum is in lijn met onze strategie. Daarin geven we
prioriteit aan het gericht bezig zijn met enerzijds markt
en innovatie, met het doel om sneller meer toegevoegde
waarde-ingrediënten te ontwikkelen en vermarkten, en anderzijds het zo
efficiënt mogelijk inrichten van productie. Het nieuwe Centrum biedt
onze klanten, marketing en R&D een platform voor effectieve
uitwisseling van ideeën en concepten. Dit is een belangrijke stap
voorwaarts en zal de zoektocht naar innovatieve oplossingen
stimuleren, aldus Alexander R. Wessels, Algemeen Directeur van DMV
International.
Erkenning voor innovatie
De afgelopen jaren heeft DMV internationale erkenningen gekregen voor
toonaangevende productinnovaties: in 2003 is de prestigieuze FIE Gold
Award gewonnen voor het Most Innovative Food Ingredient met Textrion
GEL, in de VS de NBJ Award voor Cysteïne Peptide en onlangs zijn de
nieuwe producten C12 Peptide en Cysteïne Peptide genomineerd voor de
HIE-Health Ingredient Award. Het nieuwe Innovatie Centrum stelt ons in
staat een versnelling hoger te gaan en is ons Ingredient of success in
het ontwikkelen van productinnovaties voor onze klanten en markten,
aldus Dr. David Clark, Directeur R&D/QA van DMV International.
Meer uitwisseling van ideeën
De belangrijkste drijvende krachten achter het nieuwe Innovatie
Centrum zijn:
* Door basis R&D, product- en procesinnovatie plus de
marketinggroepen binnen één locatie te brengen, wordt een
effectieve uitwisseling van ideeën en synergie gecreëerd. Daardoor
verwacht DMV International sneller nieuwe, innovatieve producten
en oplossingen in de markt te kunnen zetten
* Het nieuwe Innovatie Centrum in Wageningen zal een uitstekende
technologische infrastructuur bieden die past bij de ambitie van
DMV International om een leidende positie in te nemen op het
gebied van innovatie in Food & Nutrition
* Het Centrum is gesitueerd in het hart van Food Valley, waarmee een
directe interactie en samenwerking mogelijk wordt met
kennisinstellingen (Wageningen Universiteit en Research Centrum).
De verhuizing van de afdelingen R&D en marketing voor Food &
Nutrition naar het nieuwe Innovatie Centrum zal in november/december
2005 plaatsvinden. De QA (Quality Assurance) groep en de afdeling
Procesontwikkeling die de primaire productie processen ondersteunt,
blijven opereren vanuit Veghel, of hun huidige locatie (zoals
Fraser/USA), en verhuizen niet naar Wageningen.
Het project voor de ontwikkeling en bouw van het nieuwe Innovatie
Centrum voor DMV International is door verschillende externe partijen
ondersteund, waaronder BioPartner Centre Wageningen, die investeert in
en het Centrum bouwt, de Ontwikkelingsmaatschappij Oost Nederland,
Stichting Food Valley en de stad Wageningen.
DMV International is de industriële ingrediëntendivisie van Campina.
Zij levert ingrediënten aan de Food, Nutrition en de Pharma
industrie wereldwijd. DMV International is een divisie van Campina,
een internationale zuivelcoöperatie die zich richt op de ontwikkeling,
productie, verkoop en distributie van zuivelproducten. Met een
jaaromzet van EUR 3.7 miljard en topmerken als Campina, Landliebe en
Mona, en verkoop van producten in ca.130 landen, is Campina een van de
belangrijkste partners van de grote supermarktketens en de
internationale voedingsmiddelen- en farmaceutische industrie.
Campina Melkunie