Gemeente Doesburg


week 06-2005

Nieuws uit het stadhuis, d.d. 9 februari 2005, week 6.

OPENBARE VERGADERINGEN

Raadscommissies.

De raadscommissie Financiën/Economische Aangelegenheden vergadert dinsdag 8 februari 2005 in de raadzaal van het stadhuis.

Op de agenda staan o.m. de volgende punten:


· brief Gedeputeerde Staten van Gelderland over de goedkeuring van de gemeentebegroting 2005;


· brief Stichting Overdekt Zwembad waarin wordt ingegaan op de tarieven en openingstijden waarover de raad bij de bespreking van de begroting 2005 van het zwembad vragen had gesteld.

De vergadering is openbaar en begint om 1 9.30uur.

De raadscommissie Onderwijs/Welzijn vergadert eveneens op dinsdag 8 februari 2005 in de raadzaal van het stadhuis.

Hier vermeldt de agenda o.m. de volgende punten:


· bespreking inventarisatierapport bereikbaarheid en toegankelijkheid van gym-/ en sportaccommodaties in de gemeente Doesburg van de Stichting Gehandicapten Raad Doesburg;


· bespreking sociale activeringsproject Mensenwerk.

Deze vergadering begint om 20.1 5uurenisopenbaar.

De raadscommissie Bestuur- en Organisatiezaken vergadert op donderdag 10 februari 2005 in de raadzaal van het stadhuis.

Op de agenda staan o.m. de volgende punten:


· notitie formatieontwikkelingen (notitie over de ambtelijke organisatie);


· bespreking van het concept van de cultuurhistorische beleidsnota de toekomst van ons verleden.

De vergadering begint om 15.3 0uurenisopenbaar.

Nadere inlichtingen over bovenstaande vergaderingen kunt u verkrijgen bij de heer W. Stoppels, tel.481320

BOUWEN EN WONEN

Bekendmakingen Monumentenwet 1988

Burgemeester en wethouders van Doesburg maken bekend dat op 31 januari 2005 een verzoek is ontvangen tot wijziging van het rijksmonument Gasthuisstraat 10. De wijzigingen betreffen het geheel vervangen en vergroten van een dakkapel op het achterdakvlak.

Het verzoek ligt vanaf heden gedurende 14 dagen ter inzage bij het publieksbureau. Gedurende deze periode kunnen belanghebbenden hun zienswijze schriftelijk (bij burgemeester en wethouders, postbus 100. 6980 AC Doesburg) of telefonisch (0313 481362) kenbaar maken.

Inspraak voorontwerpbestemmingsplan bedrijventerrein Verhuellweg 2004

Burgemeester en wethouders hebben, ingevolge de inspraakverordening, op 12 januari 2005 kennis gegeven van de terinzagelegging van het voorontwerpbestemmingsplan bedrijventerrein Verhuellweg 2004.

De aanleiding voor het opstellen van het plan is de noodzaak om het planologische regime voor het plangebied te actualiseren. De vigerende bestemmingsplanregeling dateert nog van begin ja renzestig.Daarnaast spelen het inpassen van actuele ontwikkelingen en het scheppen van een kader voor toekomstige ruimtelijke en economische ontwikkelingen een rol. Het plangebied ligt ten noorden van het centrum en wordt globaal begrensd door de Dode Arm van de IJssel, de provinciale weg N317 en de IJssel.

Het plan ligt sinds donderdag 20 januari 2005 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage op het Publieksbureau, Ph. Gastelaarsstraat 2 te Doesburg. Het plan is ook te raadplegen via onze website (www.doesburg.nl). Binnen de hiervoor genoemde termijn kan een ieder zijn zienswijze kenbaar maken bij burgemeester en wethouders, postbus 100, 6980 AC te Doesburg.

Aanvraag bouwvergunningen

De volgende aanvragen om een bouwvergunning zijn ontvangen op:


· 31-01-2005, Gasthuisstraat 10: het vergroten en veranderen van een dakkapel.


· 01-02-2005, Waterstraat 29: het vergroten van een keuken, badruimte en restauratie dakkapel.


· 02-02-2005, Kloosterstraat 16: het plaatsen van een serre en het veranderen van een stallingruimte.

Aanvraag sloopvergunningen

De volgende aanvrage om sloopvergunning is ontvangen op:


· 28-01-2005, Van Berchemstraat 7: het slopen van een badkamerwand.

Het publiceren van een aanvraag om een vergunning wil nog niet zeggen dat de vergunning al is verleend. Er mag dan ook nog niet met de uitvoering gestart worden. Tegen een aanvraag kan geen bezwaar worden gemaakt, wel kunt u eventuele zienswijzen kenbaar maken.

Verleende bouwvergunningen

Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende bouwplannen de vergunning verleend op:


· 27-01-2005, Burg. Nahuyssingel 24: het plaatsen van een dakkapel.


· 27-01-2005, Burg. Nahuyssingel 28: het plaatsen van een dakkapel.


· 01-02-2005, Allersmaat 25: het plaatsen van een dakkapel.

Verleende sloopvergunningen

Burgemeester en wethouders hebben voor de volgende sloopaanvragen vergunning verleend op:


· 31-01-2005, Van Berchemstraat 7: het slopen van een badkamerwand.

Alle genoemde aanvragen en verleende vergunningen kunnen tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur worden ingezien bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling.

Welstand (subcommissie) te Doesburg

De eerstvolgende zitting van de rayonarchitect van de Welstandscommissie is gepland op dinsdag 15 februari 2004 vanaf 9.00 uur in het stadhuis van Doesburg. Tijdens deze openbare zitting zullen de nieuw ontvangen bouwplannen en andere verzoeken aan de rayonarchitect van de Welstandscommissie worden voorgelegd.

De agenda hiervoor kan de vrijdag voorafgaand aan deze zitting worden opgevraagd bij Bouw- en Woningtoezicht (0313 481362).

BINNEN HET BESCHERMD STADSGEZICHT ZIJN VERANDERINGEN EN/OF WIJZIGINGEN AAN BOUWWERKEN, TUINEN EN ERVEN ZONDER VERGUNNING NIET TOEGESTAAN

Het centrum van Doesburg is in 1974 aangewezen als beschermd stadsgezicht. Dat was een erkenning van de monumentale kwaliteit van onze historische binnenstad. De doelstelling is om die monumentale kwaliteit van de historische binnenstad zo goed mogelijk te bewaren. Dat brengt een aantal beperkingen met zich mee. Het is verboden om zonder vergunning veranderingen en/of wijzigingen aan te brengen binnen het beschermd stadsgezicht. Het vergunningvrij bouwen en slopen is niet toegestaan. Binnen het gebied van het beschermd stadsgezicht is meestal tenminste een lichte bouwvergunning en/of sloopvergunning dan wel een aanlegvergunning nodig. Deze verplichting geldt voor alle gebouwen en bouwwerken, dus monumenten en niet-monumenten, maar ook voor tuinen en erven.

Naast de normale verbouwingen, vergrotingen en veranderingen aan gebouwen en bouwwerken, waarvoor altijd een vergunning nodig is, mogen zonder de vereiste vergunning bijvoorbeeld ook geen:


· gevels worden gepleisterd;


· gevelindelingen worden gewijzigd en/of vervangen als b.v. sierlijsten, ornamenten, enz.;


· kozijnen, ramen en deuren worden gewijzigd en/of vervangen (kunststof kozijnen zijn niet toegestaan);


· dakramen en dakkapellen worden geplaatst en/of vervangen (kunststof uitvoeringen zijn niet toegestaan);


· bouwkundige onderhoudwerkzaamheden worden verricht aan b.v. gevels, kozijnen, ramen, deuren, goten, daken, dakpannen, zonweringen, luiken, enz.;


· interne verbouwingen plaatsvinden, ook voor zover die verbouwing betrekking heeft op niet-dragende constructieonderdelen;


· bouwwerken als b.v. bergruimte, tuinhuisjes, overkappingen, enz. worden geplaatst;


· terreinen worden afgraven, ophoogt en geëgaliseerd tenzij de werkzaamheden binnen het kader van de uitvoering van het plan en normale onderhoud van toepassing is;


· bomen worden gerooid;


· bouwkundige erfafscheidingen worden aangebracht. Groen als erfafscheiding altijd in overleg met de naastgelegen percelen.

Voor het plaatsen van steiger(s), bouwkeet, -materialen, containers, enz. voor of nabij het pand dient u vooraf een verzoek in te leveren bij het Bouw- en Woningtoezicht voor toestemming van het gebruik van gemeentegrond.

Ook voor het aanbrengen van reclame-uitingen, vlaggen en andere attributen op gevels en op de grond is een vergunning nodig evenals voor het hebben van terrassen.

Nadrukkelijk wordt vermeld dat bovenstaande opsomming bepaald niet uitputtend is. Als u een gebouw, een bouwwerk en/of een tuin binnen het beschermd stadsgezicht wilt veranderen is het verstandig om vooraf overleg te voeren met de gemeente omdat bijna altijd wel een vergunning nodig is.

De voorschriften en eisen zijn geregeld in:


· de Woningwet 2003 (met verwijzing naar artikel 43 lid 2a en b);


· de Monumentenwet 1988;


· de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Doesburg;


· het bestemmingsplan Binnenstad Doesburg;


· de welstandsnota en het hieruit voortkomende beeldkwaliteitplan Doesburg Oude Stad, deel 1 de binnenstad en deel 2 de vestiginggordel;

e.e.a. ter inzage bij Bouw- en Woningtoezicht, cluster Ruimtelijke en Economische Ontwikkeling BWT/REO.

Voor nadere informatie of vragen kunt u zich wenden tot de website www.vrom.nl/bouwvergunningen_online van het ministerie van VROM, www.doesburg.nl van de gemeente Doesburg, stadsgids en/of het Bouw- en Woningtoezicht.

OVERIGE VERGUNNINGEN

Kapvergunningen

Voor de volgende boom is een kapvergunning verleend :

Particuliere bomen:


· Natuurterrein oostzijde Koppelweg nr 1a: een gewone esdoorn (Acer pseudoplatanus) en vijf knotwilgen (Salix alba), er vindt herplant plaats van vijf knotwilgen;


· Molengaarde 107: twee berken (Betula pendula) en zilverspar (Abies grandis), met herplantplicht;

BEZWAARSCHRIFTEN

Tegen de hiervoor vermelde besluiten kan binnen zes weken na datum van bekendmaking een gemotiveerd bezwaarschrift worden ingediend. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan het gemeentebestuur, Postbus 100, 6980 AC Doesburg. Mochten hieromtrent nog vragen bestaan (u wilt bijvoorbeeld eerst inzage in de stukken), dan adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen.

U kunt zich dan wenden tot de heer W. Stoppels (0313-481320).

OVERIGE MEDEDELINGEN

Gemeentelijke financiële regelingen 2004 voor mensen met een laag inkomen.

Deze publicatie bevat informatie over de gemeentelijke financiële regelingen in 2004 voor inwoners van Doesburg van 21 jaar of ouder met een laag inkomen. Tot 1 maart 2005 kunnen nog aanvragen ingediend worden voor de regelingen jaar 2004.

Algemeen

Vanaf 1 januari 2004 geldt de nieuwe Wet werk en bijstand (WWB). Door de invoering van deze wet worden de mogelijkheden in het gemeentelijke minimabeleid beperkt. Desondanks biedt het nieuwe, aan de WWB op onderdelen aangepaste minimabeleid voor 2004 en volgende jaren ruimte voor de vier hieronder vermelde financiële regelingen voor mensen met een laag inkomen.

De eerste drie regelingen bestonden al, maar zijn aangepast. De laatste regeling is nieuw.

Alles wordt duurder, maar iedereen moet mee kunnen komen in onze samenleving. Daarom heeft de gemeente Doesburg er voor gezorgd, dat meer mensen met een laag inkomen in aanmerking kunnen komen voor een vergoeding. Daarnaast zijn de regelingen zo eenvoudig mogelijk gemaakt.

De regelingen:


· Reductieregeling


· Regeling duurzame gebruiksgoederen voor 65-plussers


· Regeling schoolkosten kinderen


· Regeling chronische zieken, gehandicapten en ouderen

Wie komt in aanmerking voor één of meerdere regelingen?

Inwoners van Doesburg van 21 jaar of ouder, die in het jaar 2004 een inkomen of uitkering ontvangen dat niet hoger is dan 115% van de van toepassing zijnde bijstandsnormen (sociaal minimum). Dat is op dit moment (norm per 1 juli 2004) netto per maand (vakantiegeld en kinderbijslag niet meerekenen):


· echtpaar/samenwonenden 1.263,67 per maand;


· éénoudergezin 1.137,29 per maand;


· alleenstaanden van 21 jaar en ouder (met eigen huishouding) 884,56 per maand;


· voor medebewoners van 21 jaar en ouder 758,20 per maand;


· alleenstaande boven de 65 jaar (met eigen huishouding) 945,46 per maand;


· alleenstaande ouders boven de 65 jaar 1.196,99 per maand;


· echtpaar/samenwonenden boven de 65 jaar 1.336,09 per maand;


· echtpaar/samenwonenden waarvan één persoon boven de 65 jaar 1.336,09 per maand.

Als inkomen wordt beschouwd: netto loon, alle heffingskortingen van de belastingdienst (niet meegerekend worden de kinderkorting en de aanvullende kinderkorting), overwerkvergoedingen, pensioen, (winst)uitkeringen en dergelijke, maar ook rente en alimentatie.

Vermogen

Het toegestane vermogen bedraagt 5.065,00 voor een alleenstaande en 10.130,00 voor alleenstaande ouders en gehuwden/ongehuwd samenwonenden. Onder vermogen wordt bijvoorbeeld beschouwd: spaartegoed, saldi bank/girorekeningen, waardepapieren, lijfrente premies. De overwaarde van de eigen woning wordt bij deze regelingen niet als vermogen beschouwd.

Wie komt niet in aanmerking voor één of meerdere regelingen?

Er is een beperkt aantal personen waarop de regelingen niet van toepassing zijn (o.a. degenen die onder de Wet Studiefinanciering vallen, zelfstandig of samenwonende jongeren en alleenstaande ouders beneden de 21 jaar en personen in een asielprocedure, in gevangenschap of bij langdurig verblijf buiten Nederland).

Toelichting op de Regelingen

Voor alle regelingen geldt dat u inwoner van Doesburg bent en dat het inkomen in 2004 en voorgaande jaren (per regeling kan dit verschillen) niet meer mag zijn dan 115% van de geldende bijstandsnormen.

Reductieregeling:

Een vergoeding van maximaal 131,00 per kalenderjaar per gezinslid van de in 2004 gemaakte kosten van onderstaande
voorzieningen/activiteiten:

Ouderbijdragen: muziekonderwijs, kinderdagverblijf en schoolzwemmen.

Contributies: sportverenigingen, verenigingen amateuristische kunst (zang, operette, muziek, toneel), scouting, jeugdclubs, trefcentrum voor 65+, speeltuinvereniging, lesgeld muziekschool, gehandicaptenvereniging, volkstuinvereniging en ouderenbond.

Abonnementen: bibliotheek, zwembad (zwemlessen), schouwburg en musea.

Overige voorzieningen/activiteiten: kosten van theater/bioscoopbezoek, abonnement/bezoek dierentuin, eigen bijdrage (erkende) peuterspeelzaal, muziekconcerten, kerktelefoon, cursussen educatieve activiteiten, kunstbusvervoer 55+, pas 65+ (in jaar van aanschaf), gymnastiek en zwemlessen voor 65-plussers/gehandicapten en invalidenparkeerkaart (in jaar van aanschaf).

Voor lesgeld van de muziekschool is er een extra toeslag van maximaal 107,00 per gezinslid per kalenderjaar, per gezinslid.

Regeling duurzame gebruiksgoederen voor 65-plussers:

Deze regeling is bedoeld voor mensen van 65 jaar of ouder met een eigen huishouding, die in 2004 gedurende minimaal 3 jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen, dus tot 115% van de geldende bijstandsnormen. Met een dergelijk inkomen is het moeilijk om te sparen voor de vervanging van dure huishoudapparatuur en meubilair. Daarom kan éénmaal in de twee jaar, indien aan de voorwaarden voldaan wordt, een vergoeding worden aangevraagd voor zaken als: wasautomaat, koelkast, gasfornuis, enz.

Wie in 2002 een vergoeding heeft ontvangen, kan in 2004 opnieuw een aanvraag indienen, mits er tenminste niets is veranderd in de (persoonlijke/inkomens) situatie. Voor alleenstaanden met een eigen huishouding en gehuwden/ongehuwd samenwonenden zonder kinderen beneden de 18 jaar bedraagt de vergoeding 260,00. Voor alleenstaande ouders met kinderen beneden de 18 jaar en gehuwden/ongehuwd samenwonenden met kinderen onder de 18 jaar bedraagt de vergoeding 390,00.

Regeling schoolkosten kinderen:

Deze regeling is bedoeld voor mensen met schoolgaande kinderen van 4 tot 18 jaar, die minimaal één jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen, dus niet meer dan 115% van de geldende bijstandsnormen. Zij kunnen voor onderstaande extra schoolkosten een vergoeding aanvragen:

Voor kinderen van 4 tot 12 jaar: ouderbijdrage school, bijdrage schoolzwemmen, aanschaf schooltas en/of broodtrommel, overblijfkosten, schoolreisjes,- kamp, -excursies, -sportactiviteiten en schoolfeestjes, schoolbehoeften (o.a. pennen, schriften, en overig materiaal), computercursus en overige kosten verband houdend met schoolactiviteiten.

Voor kinderen van 12 tot 18 jaar: ouderbijdrage school, aanschaf schooltas, boeken, gymspullen en overig schoolmateriaal, schoolkamp,
-excursies, -sportactiviteiten en schoolfeesten, fiets, regenkleding, computercursus en overige kosten verband houdend met schoolactiviteiten.

Vanaf 2004 dienen aanvragen vergezeld te gaan van bewijsstukken van de gemaakte extra schoolkosten. Omdat dit in voorgaande jaren niet het geval was, zal de gemeente in 2004 soepel omgaan met deze eis. Vanaf 2005 echter zal het wel of niet inleveren van notas en bewijsstukken mede bepalend zijn voor de hoogte van de vergoeding. Per kind van 4 tot 12 jaar bedraagt de maximale vergoeding 95,00 per jaar, terwijl per kind van 12 tot 18 jaar de maximale vergoeding 213,00 per jaar bedraagt.

Regeling chronische zieken, gehandicapten en ouderen:

Deze regeling is bedoeld voor chronische zieken, gehandicapten en ouderen vanaf 65 jaar, die in 2004 minimaal één jaar onafgebroken een laag inkomen ontvangen (tot 115% van de geldende bijstandsnormen). Zij kunnen door de bijzondere omstandigheden waarin zij verkeren een vergoeding aanvragen voor de meerkosten die zij hebben, die voor de betreffende doelgroep van de regeling vaak hoger liggen.

Deze regeling is vooral bedoeld voor de mensen die:


· 65 jaar of ouder zijn of


· chronisch ziek zijn en te maken hebben met blijvende beperkingen, waardoor zij niet aan het leven van alledag kunnen deelnemen of


· gehandicapt zijn en daardoor aantoonbare beperkingen hebben in woon- en/of werksituatie als gevolg van een ziekte of gebrek of

langdurig aangewezen zijn op thuiszorg of


· een WAO, Wajong of WAZ-uitkering ontvangen met een percentage van 80 tot 100% (arbeidsongeschiktheid) of


· de volledige zorg hebben voor een kind jonger dan 18 jaar, dat chronisch ziek of gehandicapt is.

Aanvragen dienen , waar van toepassing vergezeld te gaan van: geboortedatum, een toekenningsbeschikking/ brief voor langdurige thuiszorg van de hulpverlenende instantie of een beschikking/verklaring van het UWV of ander uitvoeringsorgaan waaruit blijkt dat een WAO, of Wajong of WAZ-uitkering wordt ontvangen van 80 tot 100% (arbeidsongeschiktheid) of een mededeling op het aanvraagformulier dat van de gemeente Doesburg een voorziening o.g.v. de Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg) wordt ontvangen (vervoersvergoeding of rolstoelvergoeding of woonvoorziening).

Indien voorgaande niet van toepassing , wordt een medische verklaring van de specialist verlangd.

Het maximale vergoedingsbedrag voor 2004 bedraagt 200,00 per persoon, per kalenderjaar.

Informatie en aanvragen

Als u denkt in aanmerking te komen voor één of meerdere regelingen, dan kunt voor meer informatie (o.a. folders) en voor het verkrijgen van aanvraagformulieren terecht bij het publieksbureau van het stadhuis van de gemeente Doesburg, Ph. Gastelaarsstraat 2. Openingstijden: maandag van 8.30-14.30 uur en van 18.00-19.30 uur. Dinsdag t/m donderdag van 8.30-14.30 uur. Vrijdag van 8.30-12.00 uur.

Datum van inlevering aanvraagformulieren

Aanvragen dienen vóór 1 maart 2005 ingediend te worden. Aanvragen die later worden ingediend zullen niet in behandeling genomen worden.

Hulp bij het invullen van aanvraagformulieren

Mocht u behoefte hebben aan uitleg over de regelingen of hulp verlangen bij het invullen van het aanvraagformulier voor één of meerdere van de bovengenoemde regelingen, dan kunt u zich elke woensdag van 9.00 tot 11.30 uur wenden tot het Huisbezoekproject (telefoon 472632) om een afspraak te maken voor een huisbezoek.

Deze publicatie bevat algemene informatie, u kunt er geen rechten aan ontlenen. De volledige tekst van de regelingen kunt u lezen op het stadhuis.

Inspraak nieuw Streekplan Gelderland 2005.

Hoe gebruiken we in de toekomst de ruimte in Gelderland? Dat staat in het nieuwe streekplan Gelderland 2005, dat Gedeputeerde Staten op 14 december jl. in ontwerp hebben vastgesteld. Het streekplan geeft de hoofdlijnen van het provinciaal ruimtelijk beleid voor de komende jaren weer. Tegelijk met het ontwerp-streekplan stelden Gedeputeerde Staten de Strategische Milieubeoordeling (SMB) vast, die op grond van de Europese richtlijn voor het nieuwe streekplan is uitgevoerd.

Ter inzage.

Het ontwerp-streekplan en het SMB-rapport gaan nu de inspraak in. Beide stukken liggen van 7 februari tot 8 maart 2005 ter inzage in alle Gelderse gemeentehuizen, de bibliotheek van het Provinciehuis (Markt 11, Arnhem) de waterschapskantoren en de openbare bibliotheek in Gelderland.

In de gemeente Doesburg kunt u het stuk inzien bij de Publieksbalie van het stadhuis.

Informatiebijeenkomsten.

De provincie organiseert samen met de regios informatiebijeenkomsten over het ontwerp-streekplan:


· dinsdag 15 februari, zalencentrum De Valom, Kerkstraat 2, Huissen


· woensdag 16 februari, congrescentrum De Reehorst, Bennekomseweg 24, Ede


· donderdag 17 februari, zalencentrum De Pineta, Elspeterweg 6, Nunspeet


· maandag 21 februari, restaurant de Betuwe, Hoogkellenseweg 7m, Tiel


· woensdag 23 februari, congrescentrum Hanzehof, Coehoornsingel 1, Zutphen


· donderdag 24 februari, zalencentrum Meijer, Ruurloseweg 1, Groenlo


· Iedereen is van harte welkom. Alle bijeenkomsten beginnen om 20.0 uur. D ezaalisopenvanaf19.30uurvooreeninformatiemarkt.

Bedenkingen en opmerkingen.

Tijdens de periode van ter inzage legging kan iedereen schriftelijk bedenkingen tegen het ontwerp-streekplan indienen en opmerkingen maken over het SMB-rapport. Deze bedenkingen en opmerkingen moeten worden gezonden aan:

Provinciale Staten van Gelderland

t.a.v. secretariaat Streekplan

Antwoordnummer 411

6800 GX Arnhem

Of via het elektronisch inspraakformulier op
www.Gelderland.nl/streekplan

Gedachtewisseling

Ook geven Provinciale Staten iedereen gelegenheid met hen van gedachten te wisselen over het ontwerp-streekplan en het SMB-rapport. Dat kan tijdens vier bijeenkomsten:


· Dinsdag 29 maart 2005 om 19.30 uur in congrescentrum De Reehorst, Bennekomseweg 24, Ede


· Woensdag 30 maart 2005 om 19.30 uur in het provinciehuis, Markt 11, Arnhem


· Donderdag 31 maart 2005 om 19.30 uur in ondernemingscentrum Achterhoek, Koopmanslaan 3, Doetinchem


· Vrijdag 1 april 2005 om 19.30 uur in restaurant de Beutwe, Hoogkellenseweg 7, Tiel.

Meer informatie

Meer informatie staat in de streekplankrant. Deze krant is verkrijgbaar bij de gemeentehuizen en de openbare bibliotheken.

Het ontwerp-streekplan, de SMB en de streekplankrant zijn ook op te vragen bij de afdeling Communicatie van de provincie, tel. 026 359 9000 en via e-mail: a.adema@prv.gelderland.nl

Voor meer inhoudelijke informatie kunt u terecht op internet www.gelderland.nl/streekplan . Ook kunt u uw vragen stellen, bij voorkeur via e-mail omgevingsplannen@prv.gelderland.nl of telefonisch (026 359 8899).