Ingezonden persbericht


Portland Europe levert unieke netwerkbeheerstool Kaseya

Webgebaseerd, geautomatiseerd én geïntegreerd

Zoetermeer, 9 februari 2005 - Portland Europe, de enige echte elektronische softwaredistributeur in de Benelux, heeft een nieuw topproduct toegevoegd aan zijn assortiment. Het bedrijf tekende vorige maand een overeenkomst voor het distribueren van de producten van Kaseya, dat een revolutionair, webgebaseerd raamwerk heeft ontwikkeld voor het dagelijks beheer van de complete IT-infrastructuur. Kaseya Enterprise Edition levert optimale schaalbaarheid en flexibiliteit. Het stelt IT-professionals en Service Providers in staat de belangrijkste werkzaamheden te automatiseren, zodat de productiviteit van staf en organisatie toeneemt.

Enige tijd geleden nam Kaseya contact op met Portland Europe met de vraag of het bedrijf interesse had in het distribueren van Kaseya in de Benelux. George van Brugge, algemeen directeur Portland Europe: "Kaseya heeft ons benaderd vanwege onze infrastructuur en marktkennis. We hebben een goede reputatie opgebouwd als Electronic Software Distributor (ESD) en beschikken over een uitgebreid, groeiend resellernetwerk. Kaseya Enterprise Edition is een innovatief product en sluit daarmee prima aan op ons huidige productaanbod. Bovendien komt het tegemoet aan de wensen van onze klanten. Door het bundelen van diverse producten uit ons assortiment leverden we al een complete netwerkbeheersoplossing. Het nadeel van een dergelijke bundel is dat resellers op de afzonderlijke tools getraind moeten worden en dat ze voor ieder afzonderlijk product moeten betalen. Nu lever je één product volgens een aantrekkelijker betaalmodel. Kaseya Enterprise Edition is uitermate geschikt voor Managed Service Providers."

Geautomatiseerd en geïntegreerd
Wat is er zo bijzonder aan Kaseya Enterprise Edition? Van Brugge: "Kaseya biedt een netwerkbeheerstool die niet op basis van break/fix werkt, maar preventief pc's monitort. Via een agent stuurt een pc elke dertig minuten zelf een signaal naar de beheerder om hem te informeren over de actuele status. Alle interactie geschiedt via het web. Door de outbound-communicatie van pc naar beheerder, zijn er geen security-issues. Alle andere systemen werken inbound: de beheerder moet het initiatief nemen en de pc 'binnengaan'. Doordat deze activiteiten op de achtergrond plaatsvinden, merkt de gebruiker er niets van.

Flexibel betaalmodel
"Voor resellers die onderhoud plegen bij hun klanten is Kaseya een mooie tool om met hetzelfde aantal mensen meerdere pc's te onderhouden," gaat Van Brugge verder. "Uit onderzoek blijkt dat IT-serviceorganisaties (ITSO's) vaak niet op de hoogte zijn van het precieze aantal pc's dat moet worden onderhouden. Niet zelden gebeurt het dan dat ze uiteindelijk drie tot vier keer zoveel pc's onderhouden dan verondersteld werd. Hier lopen de ITSO's inkomsten mis. Met Kaseya sluit je een dergelijke inkomstenderving uit. Het systeem registreert nauwkeurig wanneer op welke machines onderhoud is gepleegd. Het betaalmodel is zeer flexibel. De reseller koopt geen dure licentie vooraf, maar kan per maand afrekenen op basis van het aantal met Kaseya beheerde pc's. Portland biedt hiermee zijn resellers een financieel aantrekkelijke betaaloptie."

Tot 2000 pc's
Ook de technologie van Kaseya biedt financieel voordeel. "Kaseya is een uitstekend product waarmee resellers hun klanten prima kunnen ondersteunen. Alle belangrijke, dagelijks beheerstaken zijn in een handomdraai zodanig in te stellen, dat ze op het gewenste tijdstip automatisch worden uitgevoerd. Daarnaast kan hij instellen dat patches, upgrades, enzovoort automatisch op een vooraf bepaald tijdstip plaatsvinden zonder dat de klant er last van heeft. De onderhoudsman hoeft nog maar zelden naar de fysieke locatie van de pc. Hij kan, dankzij het proactieve karakter van het systeem, eventuele issues via het web afhandelen. Kaseya leent zich perfect voor systemen tot 2000 pc's. De vraag vanuit het MKB naar Managed Services zal de komende tijd toenemen. Met Kaseya Enterprise Edition beschikken Managed Service Providers over een kwalitatief hoogwaardige, gebruiksvriendelijke en betaalbare oplossing voor die doelgroep," besluit Van Brugge.



Ingezonden persbericht