Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Amsterdam, 8 februari 2004

Kanis & Gunnink en Rexona Beste Dagbladadvertenties 2004.

In de week van 17 januari konden de dagbladlezers hun stem uitbrengen op de Beste Dagbladadvertentie van 2004, een initiatief van de Nederlandse dagbladen. Daarbij ging het om de beste algemene advertentie en de beste inhaker. De advertenties van Kanis & Gunnink en Rexona werden daarbij door het lezerspubliek gekozen tot de beste dagbladadvertenties van 2004. De verantwoordelijke bureaus zijn Only (voor Kanis & Gunnink) en Lowe en Draft (voor Rexona).

Op de tweede plaats in de categorie algemene advertenties eindigde Albert Heijn ('Bellen voor een appel en een ei') van TBWA\Neboko Campaign. Tweede in de categorie inhakers werd Volkswagen met de inhaker op de troonrede van DDB Amsterdam. De winnende uitingen worden deze week in een advertentie in alle dagbladen aangekondigd, de winnende adverteerders krijgen een 1/1 pagina aangeboden in alle dagbladen.

Cees Anceaux (voorzitter Cebuco Bestuur):" Voor een eerste editie van de verkiezing zijn we niet ontevreden, veel lezers hebben gestemd en er is veel over geschreven in de vakpers. Dat betekent niet dat er geen verbeterpunten zijn. Voor 2005 kijken we hoe we de verkiezing verder kunnen verbeteren en professionaliseren. Juweeltjes van advertenties zoals deze winnaars zien we graag in onze kranten, we zetten deze adverteerders dan ook graag nog eens in het zonnetje!"


---

Cebuco is de marketing organisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.