Ingezonden persbericht


Forrester onderzoek bevestigt snelle groei van Siebel Systems in oplossingen voor hosted CRM

Siebel Systems behoort tot de selecte groep van softwarebedrijven die door Forrester Research zijn uitgenodigd om deel te nemen aan '2005 Hosted Sales Force Automation TechRankings'. In dit onderzoek heeft het analistenbureau Siebel CRM OnDemand versie 6 geëvalueerd. In de 'Scorecard Summary1' roemt Forrester een aantal faciliteiten van Siebel CRM OnDemand, waaronder de toonaangevende analytische voorzieningen die gebaseerd zijn op de eerste gehoste datawarehouse-oplossing die de CRM-industrie kent, de mate waarin de oplossing aan de eigen eisen en wensen kan worden aangepast, de standaard aanwezige coaching-functie ten aanzien van verkoopprocessen (sales workflow), evenals de branchespecifieke edities die Siebel Systems van deze oplossing aanbiedt. Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht.

Als u met iemand van Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl


---

---------


- PERSBERICHT -

Forrester bevestigt snelle groei van Siebel Systems in oplossingen voor hosted CRM

Onderzoeksbureau is in rapport enthousiast over uitgebreide functionaliteit van Siebel CRM OnDemand

SAN MATEO, Calif. - 9 februari 2005 - Siebel Systems behoort tot de selecte groep van softwarebedrijven die door Forrester Research zijn uitgenodigd om deel te nemen aan '2005 Hosted Sales Force Automation TechRankings'. In dit onderzoek heeft het analistenbureau Siebel CRM OnDemand versie 6 geëvalueerd. In de 'Scorecard Summary1' roemt Forrester een aantal faciliteiten van Siebel CRM OnDemand, waaronder de toonaangevende analytische voorzieningen die gebaseerd zijn op de eerste gehoste datawarehouse-oplossing die de CRM-industrie kent, de mate waarin de oplossing aan de eigen eisen en wensen kan worden aangepast, de standaard aanwezige coaching-functie ten aanzien van verkoopprocessen (sales workflow), evenals de branchespecifieke edities die Siebel Systems van deze oplossing aanbiedt. Bovendien wordt in het rapport nadrukkelijk gewezen op het vermogen van Siebel Systems om hybride implementaties te verzorgen, waarbij de hosted variant gekoppeld kan worden aan traditionele 'on-premise' (op locatie) oplossingen. Dit beschouwt Forrester als een belangrijk voordeel voor bestaande klanten. Dankzij deze hybride oplossingen kunnen nieuwe business units namelijk binnen enkele dagen of weken eveneens van CRM worden voorzien.

"Na slechts één jaar mogen we ons de toonaangevende partij in de markt voor hosted CRM-oplossingen noemen", zegt Bruce Cleveland, als senior vice president en general manager bij Siebel Systems verantwoordelijk voor OnDemand en MKB. "Wij zijn erg blij dat Forrester Siebel CRM OnDemand nadrukkelijk behandelt. Ook Siebel CRM OnDemand is gebaseerd op ons technologieplatform dat zich reeds vele malen in de praktijk heeft bewezen en dat tot stand is gekomen op basis van meer dan tien jaar onderzoek en innovatie. Wij zijn het enige bedrijf dat een complete en intelligente oplossing kan bieden die is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van zowel verkoop-, marketing- en service-afdelingen, ongeacht het type klant of de omvang en complexiteit van het project."

"Siebel Systems heeft in het eerste jaar dat het bedrijf in de markt voor hosted CRM actief is belangrijke vooruitgang geboekt met het creëren van een echt enterprise-product", zegt analist Liz Herbert van Forrester2. "Nog afgezien van de grote hoeveelheid mensen en middelen waarover het concern beschikt, is het grootste voordeel van Siebel Systems de grote kennis die de organisatie heeft van verticale markten. Bovendien biedt de nieuwe release van Siebel Systems een op grote bedrijven afgestemde setup-procedure. Daarnaast zijn uitgebreide hulpmiddelen aanwezig om de oplossing op de eisen en wensen van de individuele klant te kunnen aanpassen. Denk hierbij aan een geavanceerde vorm van gebruikersbeheer, strenge toegangscontrole gericht op bijvoorbeeld gebruik in het veld en de 'sales process coach'.3.

Siebel CRM OnDemand biedt de gebruiker een rijke en branchespecifieke functionaliteit evenals een datamodel en werkprocessen die niet beschikbaar zijn in generieke CRM-producten. De standaard aanwezige branchespecifieke oplossingen bieden organisaties interessante mogelijkheden om tot een tijd- en kostenbesparing te komen ten opzichte van situaties waarbij een generieke oplossing op de eigen wensen moet worden aangepast. Siebel Systems is bovendien de enige aanbieder die geavanceerde analytische functionaliteit biedt en die bovendien kan worden toegepast in combinatie met een gehost datawarehouse dat zonder extra kosten beschikbaar is.

Het rapport van Forrester gaat specifiek in op een aantal sterke punten van Siebel CRM OnDemand. Denk aan de rijkdom aan functionaliteit, de setup- en configuratievoorzieningen, evenals de faciliteiten voor sales management en verkoopanalyse, de bruikbaarheid in de praktijk, toegang, integratie, aanwezigheid in de markt en de kosten. Enkele aspecten die Forrester noemt, zijn:

- Aanwezigheid in de markt: met een omzet van 1,5 miljard dollar en meer dan 2,8 miljoen eindgebruikers van de traditionele CRM-producten is Siebel Systems vele malen groter dan de andere aanbieders in de markt voor hosted CRM-oplossingen. Siebel Systems werkt bovendien samen met hostingpartners als IBM in Noord-Amerika, BT in Engeland en T-Systems in Duitsland.

- Rijke functionaliteit: Siebel CRM OnDemand is een volwaardige CRM-oplossing. Het biedt vijf recent uitgebrachte branchespecifieke edities: automotive, high-tech, life sciences, wealth management en verzekeringen. Bij deze edities gaat het niet om simpele templates, maar om volwaardige oplossingen compleet met ingebouwde ondersteuning voor bijvoorbeeld het beheer van marketingbudgetten in de high-tech editie en risicoprofielen in de verzekeringsversie.

Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een gehoste CRM-oplossing die wordt aangeboden via internet. De oplossing kan worden gebruikt met een internet browser tegen een vaste prijs per maand per gebruiker. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand snel, gemakkelijk en tegen lage kosten in gebruik nemen zonder dat hiervoor eerst zwaar in ICT-voorzieningen dient te worden geïnvesteerd. Gehost door IBM, BT en T-Systems levert Siebel CRM OnDemand de klant een complete oplossing voor verkoop, marketing en serviceverlening, analytische voorzieningen, virtuele call centers, werkprocessen die gebaseerd zijn op best practices, evenals kwalitatief hoogstaande hostingservices. Kijk voor meer informatie op www.crmondemand.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.


1) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert (with E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005.
2) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert (with E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005, Page 1.
2) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert (with E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005, Page 1.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000