Ingezonden persbericht
Forrester onderzoek bevestigt snelle groei van Siebel Systems in oplossingen voor hosted CRM
Siebel Systems behoort tot de selecte groep van softwarebedrijven die door
Forrester Research zijn uitgenodigd om deel te nemen aan '2005 Hosted Sales
Force Automation TechRankings'. In dit onderzoek heeft het analistenbureau
Siebel CRM OnDemand versie 6 geëvalueerd. In de 'Scorecard Summary1' roemt
Forrester een aantal faciliteiten van Siebel CRM OnDemand, waaronder de
toonaangevende analytische voorzieningen die gebaseerd zijn op de eerste
gehoste datawarehouse-oplossing die de CRM-industrie kent, de mate waarin de
oplossing aan de eigen eisen en wensen kan worden aangepast, de standaard
aanwezige coaching-functie ten aanzien van verkoopprocessen (sales
workflow), evenals de branchespecifieke edities die Siebel Systems van deze
oplossing aanbiedt. Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht.
Als u met iemand van Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen
heeft, dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl
---
---------
- PERSBERICHT -
Forrester bevestigt snelle groei van Siebel Systems in oplossingen voor
hosted CRM
Onderzoeksbureau is in rapport enthousiast over uitgebreide functionaliteit
van Siebel CRM OnDemand
SAN MATEO, Calif. - 9 februari 2005 - Siebel Systems behoort tot de selecte
groep van softwarebedrijven die door Forrester Research zijn uitgenodigd om
deel te nemen aan '2005 Hosted Sales Force Automation TechRankings'. In dit
onderzoek heeft het analistenbureau Siebel CRM OnDemand versie 6
geëvalueerd. In de 'Scorecard Summary1' roemt Forrester een aantal
faciliteiten van Siebel CRM OnDemand, waaronder de toonaangevende
analytische voorzieningen die gebaseerd zijn op de eerste gehoste
datawarehouse-oplossing die de CRM-industrie kent, de mate waarin de
oplossing aan de eigen eisen en wensen kan worden aangepast, de standaard
aanwezige coaching-functie ten aanzien van verkoopprocessen (sales
workflow), evenals de branchespecifieke edities die Siebel Systems van deze
oplossing aanbiedt. Bovendien wordt in het rapport nadrukkelijk gewezen op
het vermogen van Siebel Systems om hybride implementaties te verzorgen,
waarbij de hosted variant gekoppeld kan worden aan traditionele 'on-premise'
(op locatie) oplossingen. Dit beschouwt Forrester als een belangrijk
voordeel voor bestaande klanten. Dankzij deze hybride oplossingen kunnen
nieuwe business units namelijk binnen enkele dagen of weken eveneens van CRM
worden voorzien.
"Na slechts één jaar mogen we ons de toonaangevende partij in de markt voor
hosted CRM-oplossingen noemen", zegt Bruce Cleveland, als senior vice
president en general manager bij Siebel Systems verantwoordelijk voor
OnDemand en MKB. "Wij zijn erg blij dat Forrester Siebel CRM OnDemand
nadrukkelijk behandelt. Ook Siebel CRM OnDemand is gebaseerd op ons
technologieplatform dat zich reeds vele malen in de praktijk heeft bewezen
en dat tot stand is gekomen op basis van meer dan tien jaar onderzoek en
innovatie. Wij zijn het enige bedrijf dat een complete en intelligente
oplossing kan bieden die is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de eisen en
wensen van zowel verkoop-, marketing- en service-afdelingen, ongeacht het
type klant of de omvang en complexiteit van het project."
"Siebel Systems heeft in het eerste jaar dat het bedrijf in de markt voor
hosted CRM actief is belangrijke vooruitgang geboekt met het creëren van een
echt enterprise-product", zegt analist Liz Herbert van Forrester2. "Nog
afgezien van de grote hoeveelheid mensen en middelen waarover het concern
beschikt, is het grootste voordeel van Siebel Systems de grote kennis die de
organisatie heeft van verticale markten. Bovendien biedt de nieuwe release
van Siebel Systems een op grote bedrijven afgestemde setup-procedure.
Daarnaast zijn uitgebreide hulpmiddelen aanwezig om de oplossing op de eisen
en wensen van de individuele klant te kunnen aanpassen. Denk hierbij aan een
geavanceerde vorm van gebruikersbeheer, strenge toegangscontrole gericht op
bijvoorbeeld gebruik in het veld en de 'sales process coach'.3.
Siebel CRM OnDemand biedt de gebruiker een rijke en branchespecifieke
functionaliteit evenals een datamodel en werkprocessen die niet beschikbaar
zijn in generieke CRM-producten. De standaard aanwezige branchespecifieke
oplossingen bieden organisaties interessante mogelijkheden om tot een tijd-
en kostenbesparing te komen ten opzichte van situaties waarbij een generieke
oplossing op de eigen wensen moet worden aangepast. Siebel Systems is
bovendien de enige aanbieder die geavanceerde analytische functionaliteit
biedt en die bovendien kan worden toegepast in combinatie met een gehost
datawarehouse dat zonder extra kosten beschikbaar is.
Het rapport van Forrester gaat specifiek in op een aantal sterke punten van
Siebel CRM OnDemand. Denk aan de rijkdom aan functionaliteit, de setup- en
configuratievoorzieningen, evenals de faciliteiten voor sales management en
verkoopanalyse, de bruikbaarheid in de praktijk, toegang, integratie,
aanwezigheid in de markt en de kosten. Enkele aspecten die Forrester noemt,
zijn:
- Aanwezigheid in de markt: met een omzet van 1,5 miljard dollar en
meer dan 2,8 miljoen eindgebruikers van de traditionele CRM-producten is
Siebel Systems vele malen groter dan de andere aanbieders in de markt voor
hosted CRM-oplossingen. Siebel Systems werkt bovendien samen met
hostingpartners als IBM in Noord-Amerika, BT in Engeland en T-Systems in
Duitsland.
- Rijke functionaliteit: Siebel CRM OnDemand is een volwaardige
CRM-oplossing. Het biedt vijf recent uitgebrachte branchespecifieke edities:
automotive, high-tech, life sciences, wealth management en verzekeringen.
Bij deze edities gaat het niet om simpele templates, maar om volwaardige
oplossingen compleet met ingebouwde ondersteuning voor bijvoorbeeld het
beheer van marketingbudgetten in de high-tech editie en risicoprofielen in
de verzekeringsversie.
Over Siebel CRM OnDemand
Siebel CRM OnDemand is een gehoste CRM-oplossing die wordt aangeboden via
internet. De oplossing kan worden gebruikt met een internet browser tegen
een vaste prijs per maand per gebruiker. Klanten kunnen Siebel CRM OnDemand
snel, gemakkelijk en tegen lage kosten in gebruik nemen zonder dat hiervoor
eerst zwaar in ICT-voorzieningen dient te worden geïnvesteerd. Gehost door
IBM, BT en T-Systems levert Siebel CRM OnDemand de klant een complete
oplossing voor verkoop, marketing en serviceverlening, analytische
voorzieningen, virtuele call centers, werkprocessen die gebaseerd zijn op
best practices, evenals kwalitatief hoogstaande hostingservices. Kijk voor
meer informatie op www.crmondemand.com.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl.
© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
1) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert
(with E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005.
2) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert (with
E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005, Page 1.
2) Scorecard Summary: Siebel CRM OnDemand Release 6, 2005, L. Herbert
(with E. Kinikin and J. Harrington), January 31, 2005, Page 1.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000