Nintendo Ds campagne in Nederlandse handen

MediaMonks verzorgt grootste Europese online Nintendo campagne

HILVERSUM, 20050209 -- De Europese online Nintendo DS campagne zal worden verzorgd door het Hilversumse multimedia bureau MediaMonks. De lancering van de Nintendo DS, een revolutionaire stap in de draagbare gaming industrie is de grootste Nintendo of Europe campagne van het jaar. Deze zal ondersteund worden door TV, radio en print uitingen in heel Europa.


MediaMonks gaat zich bezig houden met de website en alle Europese online marketing activiteiten rondom de lancering. Nintendo of Europe koos voor MediaMonks vanwege de creatieve ideeën van het bureau en de vele prijzen en aandacht die eerdere projecten hebben opgeleverd. MediaMonks verzorgde de afgelopen jaren meerdere zeer succesvolle Europese online product en game releases voor Nintendo waaronder: Game Boy Advance Tribal Edition, Zelda, Final Fantasy en recentelijk de geheel vernieuwde Mario Portal.

De website zal de bezoeker meevoeren in een interactieve wereld waarin de unieke features van de console uitgebreid worden belicht.

De Nintendo Ds, de toekomst van draagbaar gamen!

Met fantastische 3D graphics en stapels innovatieve kenmerken biedt de Nintendo DS het allernieuwste op het gebied van draagbaar gamen. Het gestroomlijnde, stijlvolle uiterlijk is indrukwekkend en de waanzinnige nieuwe games plus de compatibiliteit met de volledige catalogus aan Game Boy Advance games zorgen voor een aanbod van meesterlijke games dat zijn gelijke niet kent. De Nintendo DS combineert actie op twee schermen met interactie door middel van een touchscreen voor een unieke gameplay ervaring. De console is ook voorzien van de allernieuwste draadloze communicatietechnologie, waardoor spelers samen met hun vrienden multiplayer-games kunnen spelen of met de in de console ingebouwde software PictoChat berichtjes en tekeningen naar elkaar kunnen sturen. De Nintendo DS is het begin in de revolutie van het draagbare gamen.

"De Nintendo DS zal de toekomst van draagbaar gamen veranderen," zegt Satoru Iwata, president van Nintendo Co., Ltd. "Twee schermen, chat-opties, een touch screen, draadloze mogelijkheden, spraakherkenning - deze functies overtreffen alles wat voorheen mogelijk was op een videogame-systeem. Consumenten zullen de vruchten plukken van de creativiteit en innovatie die deze nieuwe functies voor videogames gaan betekenen."

Wereldwijd hebben softwarebedrijven meer dan 120 Nintendo DS games in
ontwikkeling. Nintendo alleen al werkt aan meer dan 20 titels. Meer dan 100 andere bedrijven hebben aangegeven games voor het nieuwe systeem te ontwikkelen.

De Nintendo DS werd op 21 november in Noord-Amerika en op 2 december in
Japan gelanceerd en is reeds in deze landen een enorm succes. Alleen al in Noord-Amerika zijn binnen een maand meer dan 1 miljoen exemplaren door de detailhandel verkocht. In Japan is de vraag naar de nieuwe console ook enorm en is de verkoop inmiddels de 1 miljoen exemplaren gepasseerd! Om aan de aanhoudende vraag te kunnen voldoen, heeft Nintendo de leveringen aan de VS en Japan opgevoerd. Aan het eind van 2004 werden al meer dan 2,8 miljoen exemplaren verscheept.

De Nintendo DS wordt eind maart 2005 in Europa gelanceerd. Rond die tijd zal ook de online campagne van start gaan.

MediaMonks en het DS project:
Het Ds project wordt voor MediaMonks ongetwijfeld een van de grootste uitdagingen van 2005. De campagne wordt geënt op de kritische 16 jarige doelgroep. MediaMonks haalt alles uit de kast om voor hen met iets unieks te komen. Speciaal voor deze opdracht is Manuel Dahm, een van 's werelds bekendste flash developer erbij gekomen om het team te versterken. Dit terwijl vorig jaar MediaMonks reeds een stevige groei stuip heeft meegemaakt, het bureau groeide van 7 naar 15 fte. Voor de muziek en sound effects heeft MediaMonks het Amsterdamse bureau Lost Orchestra in de hand genomen. Zij zijn bekend van onder andere de internationaal succesvolle dance act
"16 Bit Lolita's"

De campagne wordt internationaal met spanning naar uit gezien. De Ds zal vanaf half maart in de winkels liggen, de campagne zal net voor die tijd online te zien zijn. De Amerikaanse site is reeds een paar maanden geleden gereleased door het bekende Canadese bedrijf Blast Radius.

MediaMonks
MediaMonks B.V. is een allround multimedia bedrijf dat sinds haar start in 1999 in Hilversum is gevestigd. De kracht van MediaMonks is het bedenken en uitwerken van opvallende en effectieve concepten over verschillende takken van media. MediaMonks is gespecialiseerd in webtoepassingen met veel gevoel voor grafische vormgeving en goed doordachte functionaliteit. MediaMonks heeft recentelijk opdrachten uitgevoerd voor onder andere Nintendo of Europe, Jaguar F1 team Christian Klien, BBeyond, Cisco systems en Heineken International NV. Het werk van MediaMonks is genomineerd en in de prijzen gevallen in categorieën als 'Inspirerend werk', 'Beste creatieve ontwerp' en 'Meest originele navigatie'.