Amsterdam, 8 februari 2005
Twee miljoenste internetklant bij ABN AMRO
Twee miljoen klanten maken gebruik van ABN AMRO Internet Bankieren. Internet Bankieren heeft
sinds maart 2001 een enorme groei doorgemaakt. Elke dag bezoeken 170.000 ABN AMRO-klanten
de site. Eind 2002 lag dat aantal nog op 100.000. Gemiddeld bezoekt de ABN AMRO-klant de
website vier keer per maand. Per maand melden zich ruim 40.000 nieuwe Internet Bankierders aan.
De populariteit van Internet Bankieren is niet alleen terug te vinden in de aantallen. Uit
klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat klanten meer dan tevreden zijn over deze vorm van
dienstverlening. Ruim 72% van de gebruikers waardeert Internet Bankieren met een rapportcijfer 8 of
hoger.
ABN AMRO Internet Bankieren is gratis (geen abonnementskosten). Bij de introductie bestonden de
mogelijkheden met name uit het doen van diverse binnenlandse betalingen en het plaatsen van
effectenorders. Inmiddels zijn de toepassingen verveelvoudigd en is de dienstverlening zeer
gebruikersvriendelijk. Voorbeelden van recent toegevoegde mogelijkheden zijn: betalingen doen naar
het buitenland, Internet Bankieren in het Engels, de introductie van de digitale kluis, online beleggen
in opties op de Amerikaanse beurzen en vorige week een digitale en interactieve training om vals
geld beter te herkennen (www.abnamro.nl/valsgeld)
`Internet bankieren bij ABN AMRO breidt zich steeds verder uit en is tegenwoordig meer dan het
regelen van je bankzaken alleen', aldus Paskal van Lomm, bij ABN AMRO verantwoordelijk voor
Internet Bankieren, `De twee miljoenste klant is een belangrijke mijlpaal in de 10 jaar aanwezigheid
op internet die ABN AMRO dit jaar viert. De waardering van onze klanten is nog belangrijker. We
zullen er continu aan werken om onze site nog gebruikersvriendelijker en sneller te maken en nieuwe
mogelijkheden toe te voegen.'
Perscontacten: 020-6288900
ABN AMRO