ABN AMRO

Amsterdam, 8 februari 2005

Twee miljoenste internetklant bij ABN AMRO

Twee miljoen klanten maken gebruik van ABN AMRO Internet Bankieren. Internet Bankieren heeft sinds maart 2001 een enorme groei doorgemaakt. Elke dag bezoeken 170.000 ABN AMRO-klanten de site. Eind 2002 lag dat aantal nog op 100.000. Gemiddeld bezoekt de ABN AMRO-klant de website vier keer per maand. Per maand melden zich ruim 40.000 nieuwe Internet Bankierders aan. De populariteit van Internet Bankieren is niet alleen terug te vinden in de aantallen. Uit klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat klanten meer dan tevreden zijn over deze vorm van dienstverlening. Ruim 72% van de gebruikers waardeert Internet Bankieren met een rapportcijfer 8 of hoger.

ABN AMRO Internet Bankieren is gratis (geen abonnementskosten). Bij de introductie bestonden de mogelijkheden met name uit het doen van diverse binnenlandse betalingen en het plaatsen van effectenorders. Inmiddels zijn de toepassingen verveelvoudigd en is de dienstverlening zeer gebruikersvriendelijk. Voorbeelden van recent toegevoegde mogelijkheden zijn: betalingen doen naar het buitenland, Internet Bankieren in het Engels, de introductie van de digitale kluis, online beleggen in opties op de Amerikaanse beurzen en ­ vorige week ­ een digitale en interactieve training om vals geld beter te herkennen (www.abnamro.nl/valsgeld)

`Internet bankieren bij ABN AMRO breidt zich steeds verder uit en is tegenwoordig meer dan het regelen van je bankzaken alleen', aldus Paskal van Lomm, bij ABN AMRO verantwoordelijk voor Internet Bankieren, `De twee miljoenste klant is een belangrijke mijlpaal in de 10 jaar aanwezigheid op internet die ABN AMRO dit jaar viert. De waardering van onze klanten is nog belangrijker. We zullen er continu aan werken om onze site nog gebruikersvriendelijker en sneller te maken en nieuwe mogelijkheden toe te voegen.'

Perscontacten: 020-6288900