Gemeente Pekela
OPENBARE VERGADERING VAN DE RAAD VAN DE GEMEENTE PEKELA
Op dinsdag 8 februari 2005 om 20.00 uur zal de gemeenteraad van Pekela
in het gemeentehuis te Oude Pekela in een openbare vergaderding
bijeenkomen.
Voorafgaand aan de vergadering is er vanaf 19.30 uur het vragenuur
voor de leden van de gemeenteraad. Daarin hebben de raadsleden de
gelegenheid aan het college of de burgemeester vragen te stellen en
daarop een toelichting te geven. Dat vragenuur zal alleen dan worden
gehouden als vragen voldoende tijdig en volgens de regels van het
Reglement van orde zijn ingediend.
Nadat het vragenuur is afgewerkt begint de raadsvergadering, waarvoor
de volgende voorlopige agenda wordt aangeboden:
agendanr.
voorstelnr.
onderwerp
1.
Opening
2.
-
Vaststelling agenda
3.
-
Spreekrecht burgers over geagendeerde onderwerpen
4.
-
Vaststelling notulen van de vergadering van 14 december 2004
5.
2005R0001
Ingekomen stukken en mededelingen
6.
2005R0002
Vaststelling Afvalstoffenverordening
7.
2005R0003
Beschikbaar stellen krediet voor de uitbreiding van de cbs "Groen van
Prinsterer"
8.
2005R0004
Vaststelling wijziging gemeentelijke bouwverordening
9.
2005R0005
Vaststelling Privacyreglement 2004 voor e-mail en internetgebruik
10.
2005R0006
Benoeming leden Programmaraad Essent
11.
-
Initiatief voorstel ex artikel 36 van het Reglement van orde inzake
instandhouding dierenweide
12.
-
Overzicht onvoorziene/incidentele bestedingen
13.
-
Sluiting
De bijbehorende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis, kamer
bibliotheek, vanaf maandagmorgen 09.00 uur.
Gewezen wordt op de mogelijkheid, dat over de daarvoor in aanmerking
komende besluiten van de gemeenteraad om een raadgevend correctief
referendum kan worden verzocht. In de gemeentelijke Verordening op het
raadgevend correctief referendum is geregeld welke besluiten voor om
zo'n referendum kan worden gevraagd.
Die besluiten zullen nadat ze genomen zijn gepubliceerd worden met een
nadere uitleg over die mogelijkheden. Informatie daarover kan eveneens
ingewonnen worden bij de afdeling Bestuurs- en managementondersteuning
in het gemeentehuis.
Degene, die gebruik wil maken van het spreekrecht (punt 3 van de
agenda) dient dit ten minste 48 uren voor de vergadering te melden bij
de griffier in het gemeentehuis te Oude Pekela. Hiervoor wordt
verwezen naar artikel 14 van het Reglement van orde.
Nadere informatie over het vorenstaande kan bij de griffier van de
raad worden verkregen.