Gemeente Pekela


OPENBARE VERGADERING VAN DE RAAD VAN DE GEMEENTE PEKELA

Op dinsdag 8 februari 2005 om 20.00 uur zal de gemeenteraad van Pekela in het gemeentehuis te Oude Pekela in een openbare vergaderding bijeenkomen.

Voorafgaand aan de vergadering is er vanaf 19.30 uur het vragenuur voor de leden van de gemeenteraad. Daarin hebben de raadsleden de gelegenheid aan het college of de burgemeester vragen te stellen en daarop een toelichting te geven. Dat vragenuur zal alleen dan worden gehouden als vragen voldoende tijdig en volgens de regels van het Reglement van orde zijn ingediend.

Nadat het vragenuur is afgewerkt begint de raadsvergadering, waarvoor de volgende voorlopige agenda wordt aangeboden:

agendanr.

voorstelnr.

onderwerp


1.
Opening


2.


-

Vaststelling agenda

3.


-

Spreekrecht burgers over geagendeerde onderwerpen
4.


-

Vaststelling notulen van de vergadering van 14 december 2004
5.

2005R0001

Ingekomen stukken en mededelingen

6.

2005R0002

Vaststelling Afvalstoffenverordening

7.

2005R0003

Beschikbaar stellen krediet voor de uitbreiding van de cbs "Groen van Prinsterer"

8.

2005R0004

Vaststelling wijziging gemeentelijke bouwverordening
9.

2005R0005

Vaststelling Privacyreglement 2004 voor e-mail en internetgebruik
10.

2005R0006

Benoeming leden Programmaraad Essent

11.


-

Initiatief voorstel ex artikel 36 van het Reglement van orde inzake instandhouding dierenweide

12.


-

Overzicht onvoorziene/incidentele bestedingen

13.


-

Sluiting

De bijbehorende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis, kamer bibliotheek, vanaf maandagmorgen 09.00 uur.

Gewezen wordt op de mogelijkheid, dat over de daarvoor in aanmerking komende besluiten van de gemeenteraad om een raadgevend correctief referendum kan worden verzocht. In de gemeentelijke Verordening op het raadgevend correctief referendum is geregeld welke besluiten voor om zo'n referendum kan worden gevraagd.

Die besluiten zullen nadat ze genomen zijn gepubliceerd worden met een nadere uitleg over die mogelijkheden. Informatie daarover kan eveneens ingewonnen worden bij de afdeling Bestuurs- en managementondersteuning in het gemeentehuis.

Degene, die gebruik wil maken van het spreekrecht (punt 3 van de agenda) dient dit ten minste 48 uren voor de vergadering te melden bij de griffier in het gemeentehuis te Oude Pekela. Hiervoor wordt verwezen naar artikel 14 van het Reglement van orde.

Nadere informatie over het vorenstaande kan bij de griffier van de raad worden verkregen.