Gemeente Urk

Wijziging procedure bij gronduitgifte voor particuliere woningbouwkavels in de Zeewijk (fase 1) 05.02

Het college van Burgemeester en Wethouders maakt bekend dat zij hebben besloten de prospectus van inschrijving, voor de gronduitgifteprocedure voor particuliere woningbouwkavels in de Zeewijk, te wijzigen. Deze wijziging houdt in dat op het inschrijfformulier geen gebruik hoeft te worden gemaakt van alle kavelnummers.

Achtergrond
Het college is tot deze wijziging gekomen als gevolg van het risico dat inschrijvers hun inschrijfgeld kwijtraken als hun een ongewenste bouwkavel wordt toegewezen. Diverse (potentiële) inschrijvers hebben aangegeven dat enkele bouwkavels door hun niet gewenst zijn, vanwege de ligging, de indeling of de financiële haalbaarheid van de bouwkavel. Hierdoor is vooraf al zeker dat de betreffende bouwkavel niet wordt geaccepteerd, indien deze aan hun wordt toegewezen. De prospectus regelt echter dat restitutie van het inschrijfgeld niet plaatsvindt, indien een toegewezen bouwkavel niet wordt geaccepteerd. De gestelde eisen zijn voor diverse mensen mogelijk een reden om niet in te schrijven. Het college heeft daarom de eis, dat alle kavelnummers moeten worden gebruikt bij het aangeven van de voorkeur op het inschrijfformulier, laten vervallen.

Vervolg
De consequenties van dit besluit voor de plaatsing op de reservelijst bij de loting worden bekendgemaakt tijdens de lotingsbijeenkomst. In elk geval komen inschrijvers niet in aanmerking voor de bouwkavel(s) die niet voorkomen op de voorkeurslijst op hun inschrijfformulier. Vanaf heden zijn de inschrijfpakketten met de nieuwe inschrijfformulieren beschikbaar bij de sector Grondgebiedzaken van de gemeente Urk, Noorderzand 24 te Urk (postadres: Postbus 77, 8320 AB Urk).
Degenen die reeds ingeschreven hebben, worden in de gelegenheid gesteld het inschrijfformulier voor wat betreft de voorkeur aan te passen. Zij ontvangen via een brief persoonlijk bericht over deze wijziging. Inschrijven is nog mogelijk indien het betreffende inschrijfformulier vóór 14 januari 2005 om 12:00 uur wordt ingeleverd bij, of opgestuurd naar:

Gemeente Urk, Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling de heer K. van den Bosch bezoekadres: Noorderzand 24 te Urk postadres: Postbus 77, 8320 AB te Urk

Tevens moet het inschrijfgeld voor 20 januari 2005 betaald zijn op bankrekening 48.32.25.207 van de gemeente Urk.