Wijziging procedure bij gronduitgifte voor particuliere
woningbouwkavels in de Zeewijk (fase 1) 05.02
Het college van Burgemeester en Wethouders maakt bekend dat zij hebben
besloten de prospectus van inschrijving, voor de
gronduitgifteprocedure voor particuliere woningbouwkavels in de
Zeewijk, te wijzigen. Deze wijziging houdt in dat op het
inschrijfformulier geen gebruik hoeft te worden gemaakt van alle
kavelnummers.
Achtergrond
Het college is tot deze wijziging gekomen als gevolg van het risico
dat inschrijvers hun inschrijfgeld kwijtraken als hun een ongewenste
bouwkavel wordt toegewezen. Diverse (potentiële) inschrijvers hebben
aangegeven dat enkele bouwkavels door hun niet gewenst zijn, vanwege
de ligging, de indeling of de financiële haalbaarheid van de
bouwkavel. Hierdoor is vooraf al zeker dat de betreffende bouwkavel
niet wordt geaccepteerd, indien deze aan hun wordt toegewezen. De
prospectus regelt echter dat restitutie van het inschrijfgeld niet
plaatsvindt, indien een toegewezen bouwkavel niet wordt geaccepteerd.
De gestelde eisen zijn voor diverse mensen mogelijk een reden om niet
in te schrijven. Het college heeft daarom de eis, dat alle
kavelnummers moeten worden gebruikt bij het aangeven van de voorkeur
op het inschrijfformulier, laten vervallen.
Vervolg
De consequenties van dit besluit voor de plaatsing op de reservelijst
bij de loting worden bekendgemaakt tijdens de lotingsbijeenkomst. In
elk geval komen inschrijvers niet in aanmerking voor de bouwkavel(s)
die niet voorkomen op de voorkeurslijst op hun inschrijfformulier.
Vanaf heden zijn de inschrijfpakketten met de nieuwe
inschrijfformulieren beschikbaar bij de sector Grondgebiedzaken van de
gemeente Urk, Noorderzand 24 te Urk (postadres: Postbus 77, 8320 AB
Urk).
Degenen die reeds ingeschreven hebben, worden in de gelegenheid
gesteld het inschrijfformulier voor wat betreft de voorkeur aan te
passen. Zij ontvangen via een brief persoonlijk bericht over deze
wijziging. Inschrijven is nog mogelijk indien het betreffende
inschrijfformulier vóór 14 januari 2005 om 12:00 uur wordt ingeleverd
bij, of opgestuurd naar:
Gemeente Urk, Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling
de heer K. van den Bosch
bezoekadres: Noorderzand 24 te Urk
postadres: Postbus 77, 8320 AB te Urk
Tevens moet het inschrijfgeld voor 20 januari 2005 betaald zijn op
bankrekening 48.32.25.207 van de gemeente Urk.
Gemeente Urk