Pensioenkijker trekt record aantal bezoekers
De Stichting Pensioenkijker.nl heeft tijdens de campagnemaand november
32.000 bezoekers naar haar website getrokken. De campagne werd vorig
jaar gehouden om vrouwen tussen de 25 en 40 jaar bewuster te maken van
de invloed van bepaalde leefmomenten op hun pensioen (zoals tijdelijk
in deeltijd werken, van baan veranderen, een echtscheiding of
overlijden van de partner).
Tijdens de campagnemaand werd zoveel mogelijk free publicity
gegenereerd en werden radiospots uitgezonden. Daarnaast konden
bezoekers op de actiesite www.penzjoendoen.nl meedoen aan een
wedstrijd en een slogan insturen. De winnares van de origineelste
slogan (Ik geef mijn pensioen een zoen, omdat het vrijheid geeft in
het doen!) kreeg afgelopen maandag een prijs overhandigd uit handen
van Elske ter Veld, voorzitter van het stichtingsbestuur.
Vrouwen weinig pensioenbewust
Uit de enquête, die bezoekers tijdens de campagnemaand op de website
konden invullen, blijkt dat de campagne hard nodig is: de helft van de
vrouwen heeft geen idee of ze straks voldoende pensioen heeft
opgebouwd en een kwart heeft zelfs nog nooit aandacht besteed aan haar
pensioen. Mannen daarentegen (die de enquête ook massaal invulden)
lijken veel pensioenbewuster: ruim de helft zegt het afgelopen jaar
zijn pensioenplaatje onder de loep te hebben genomen.
Hoewel de Stichting Pensioenkijker.nl als doel heeft het
pensioenbewustzijn van álle Nederlanders te vergroten, blijft de
nadruk de komende maanden liggen op de zorggroep vrouwen. De stichting
organiseert dit voorjaar onder meer een congres over vrouwen en
pensioen.
Verzekerd!, febuari 2005
Verbond van Verzekeraars