Verbond van Verzekeraars

Pensioenkijker trekt record aantal bezoekers

De Stichting Pensioenkijker.nl heeft tijdens de campagnemaand november 32.000 bezoekers naar haar website getrokken. De campagne werd vorig jaar gehouden om vrouwen tussen de 25 en 40 jaar bewuster te maken van de invloed van bepaalde leefmomenten op hun pensioen (zoals tijdelijk in deeltijd werken, van baan veranderen, een echtscheiding of overlijden van de partner).

Tijdens de campagnemaand werd zoveel mogelijk free publicity gegenereerd en werden radiospots uitgezonden. Daarnaast konden bezoekers op de actiesite www.penzjoendoen.nl meedoen aan een wedstrijd en een slogan insturen. De winnares van de origineelste slogan (Ik geef mijn pensioen een zoen, omdat het vrijheid geeft in het doen!) kreeg afgelopen maandag een prijs overhandigd uit handen van Elske ter Veld, voorzitter van het stichtingsbestuur.

Vrouwen weinig pensioenbewust
Uit de enquête, die bezoekers tijdens de campagnemaand op de website konden invullen, blijkt dat de campagne hard nodig is: de helft van de vrouwen heeft geen idee of ze straks voldoende pensioen heeft opgebouwd en een kwart heeft zelfs nog nooit aandacht besteed aan haar pensioen. Mannen daarentegen (die de enquête ook massaal invulden) lijken veel pensioenbewuster: ruim de helft zegt het afgelopen jaar zijn pensioenplaatje onder de loep te hebben genomen. Hoewel de Stichting Pensioenkijker.nl als doel heeft het pensioenbewustzijn van álle Nederlanders te vergroten, blijft de nadruk de komende maanden liggen op de zorggroep vrouwen. De stichting organiseert dit voorjaar onder meer een congres over vrouwen en pensioen.

Verzekerd!, febuari 2005