Grolsch NV

Grolsch vergroot horecabelangen

Grolsch vergroot horecabelangen
Enschede, 4 februari 2005
In het kader van haar expansieve horecastrategie heeft Koninklijke Grolsch haar belangen in de Nederlandse horecamarkt verder vergroot. Grolsch heeft met brouwerij De Leeuw een overeenkomst afgesloten inzake de horecaverkoop en -distributie van Leeuw-bier door Grolsch in het deel van Nederland boven de grote rivieren. Daarnaast heeft Grolsch een tweetal drankengroothandels overgenomen.

Grolsch zal in het deel van Nederland boven de grote rivieren voortaan de volledige verkoop en distributie van Leeuw-bier in de horeca verzorgen. De overeenkomst betreft de verkoop van bier aan enkele honderden horecagelegenheden.

Grolsch heeft onlangs de zelfstandige ondernemingen Hengst B.V. te IJsselmuiden en Van Straten B.V. te Utrecht overgenomen. Deze drankengroothandels voeren elk een compleet horeca-assortiment en zijn beiden in hun verzorgingsgebied reeds de exclusieve leverancier van Grolsch-fustbier aan de horeca.

Kwantitatieve gegevens omtrent de overeenkomsten worden niet bekendgemaakt. Voor Grolsch betekenen deze overeenkomsten een belangrijke toename van omzet, afzetvolume en marktaandeel in de horeca, hetgeen past binnen haar expansieve horecastrategie.