Grolsch vergroot horecabelangen
Grolsch vergroot horecabelangen
Enschede, 4 februari 2005
In het kader van haar expansieve horecastrategie heeft Koninklijke
Grolsch haar belangen in de Nederlandse horecamarkt verder vergroot.
Grolsch heeft met brouwerij De Leeuw een overeenkomst afgesloten
inzake de horecaverkoop en -distributie van Leeuw-bier door Grolsch in
het deel van Nederland boven de grote rivieren. Daarnaast heeft
Grolsch een tweetal drankengroothandels overgenomen.
Grolsch zal in het deel van Nederland boven de grote rivieren voortaan
de volledige verkoop en distributie van Leeuw-bier in de horeca
verzorgen. De overeenkomst betreft de verkoop van bier aan enkele
honderden horecagelegenheden.
Grolsch heeft onlangs de zelfstandige ondernemingen Hengst B.V. te
IJsselmuiden en Van Straten B.V. te Utrecht overgenomen. Deze
drankengroothandels voeren elk een compleet horeca-assortiment en zijn
beiden in hun verzorgingsgebied reeds de exclusieve leverancier van
Grolsch-fustbier aan de horeca.
Kwantitatieve gegevens omtrent de overeenkomsten worden niet
bekendgemaakt. Voor Grolsch betekenen deze overeenkomsten een
belangrijke toename van omzet, afzetvolume en marktaandeel in de
horeca, hetgeen past binnen haar expansieve horecastrategie.
Grolsch NV