Ingezonden persbericht
NIEUW BEDRIJFSIMAGO VOOR TAP
Lissabon, februari 2005. TAP lanceerde haar nieuwe bedrijfsimago, dat niet alleen het 'portugality' concept van het bedrijf bevestigt, maar ook de positionering als moderne en wereldwijd opererende luchtvaartmaatschappij versterkt.
Het nieuwe imago van TAP werd gecreëerd door Brandia and vervangt vanaf heden het voormalige ontwerp, dat al sinds 1979 onveranderd is gebleven. Het nieuwe imago vertaalt prestige, competentie, balans en concurrerende karakter van de maatschappij en heeft tegelijkertijd ook de intentie aantrekkelijkheid, licht- en vrolijkheid toe te voegen aan de bedrijfsidentiteit van TAP.
Het nieuwe logo van TAP, bestaande uit drie omhelzende hoofdletters, is opgezet in een nieuw stralend kleurenpallet, gebaseerd op frissere en energiekere groentinten als ook een warmere en gepassioneerde roodtint.
Verder is de naamsaanduiding van uitsluitend TAP, die eigenlijk altijd al favoriet geweest is bij zowel het Portugese publiek als ook de medewerkers van de maatschappij, veel duidelijker en krachtiger nu de toevoeging Air Portugal uit de naam is komen te vervallen.
Na 4 jaar van financiële consolidatie staat TAP dit jaar op het punt haar 60e verjaardag te vieren, evenals haar volledig lidmaatschap van STAR ALLIANCE. Met haar nieuwe merk imago onderstreept TAP als bedrijf bovendien haar vertrouwen in weer een succesvolle toekomst.
Om rationele redenen zal de nieuwe uitstraling TAP PORTUGAL in de loop van de komende 3 jaar gefaseerd over alle bedrijfseenheden doorgevoerd worden, waarbij met de implementatie rekening gehouden wordt met geplande activiteiten en service vereisten.
Waar het de TAP vloot betreft, zal de nieuwe naamvoering aangepast worden als onderdeel van het schematische onderhoudsprogramma. Als gevolg daarvan zullen gedurende beperkte tijd de oude en nieuwe logo's op vliegtuigen naast elkaar te zien zijn.
Na een selectieprocedure, waarbij in het totaal vijf verschillende bureaus elkaar beconcurreerden, werd Brandia -de enige Portugese deelnemende partij- gekozen tot winnaar van het beste ontwerp voor nieuw imago concept voor TAP. Dat feit op zich droeg ook bij tot de tevredenheid van TAP, die Brandia feliciteert met deze prestatie.
Vanaf nu zal TAP PORTUGAL het programma voor deze nieuwe uitstraling voortzetten, waarbij ook het ontwerp van de uniformen aangepast zal worden. Daarvoor nodigt TAP exclusieve Portugese kledingontwerpers uit hun voorstellen in te dienen. Naar verwachting zal dit proces voor het einde van het jaar afgesloten kunnen worden.
TAP PORTUGAL onthulde haar nieuwe bedrijfsimago op het hoofdkantoor in Lissabon, met een afbeelding van een Airbus 310 vliegtuig, "João XXI", dat beschilderd was in de nieuwe TAP huisstijl. Alle medewerkers van TAP waren voor de lancering uitgenodigd. De heren Manuel Pinto Barbosa -Voorzitter van TAP- en Fernando Pinto -President Directeur- presenteerden gezamenlijk de ceremonie, die bijgewoond werd door de heer António Mexia, de Portugese Minister voor Transport, Communicatie en Publiek Werken maar ook honderden gasten uit de branche en andere direct aan TAP gerelateerde bedrijven.
Voor het hier getoonde beeldmateriaal kunt u contact opnemen met info@arrowmail.nl
Nadere informatie kunt u krijgen bij: Coen Waasdorp.
Manager Netherlands TAP Air Portugal, Tel: 020 -316 3971 * Mobiel: 065 371 5854 * E-mail: cwaasdorp@tap.pt