Ingezonden persbericht



Juiste adressen in klantbestanden door SCOPE AdresXpress

Schiphol-Rijk, 1 februari 2005 - Tijdens de SCOPE Gebruikersdag op 27 januari jl. hebben SCOPE en Cendris de nieuwe dienst SCOPE AdresXpress geintroduceerd. Met dit nieuwe add on product voor SCOPE 3.0 kunnen gebruikers snel en eenvoudig correcte adres- en postcodegegevens van nieuwe relaties invoeren. Tijdens de SCOPE Gebruikersdag wordt de eenvoud en het gemak van deze koppeling met de Postcodetabel gepresenteerd. Om het gemak van SCOPE AdresXpress in de praktijk te ervaren wordt klanten van SCOPE de mogelijkheid geboden het product een maand lang gratis in de vorm van een proefabonnement te gebruiken.

Hoge actualiteit door webservices
Uniek aan dit systeem is dat het werkt met behulp van webservices, waardoor bij elke invoer on line verbinding wordt gemaakt met de Postcodetabel van Cendris. Door SCOPE AdresXpress te gebruiken zal de kwaliteit van de adresgegevens in het CRM-systeem verbeteren. Voordelen van webservices zijn de hoge actualiteit (wekelijkse update), snelheid, bedieningsgemak en het feit dat de gebruiker geen (mutatie)bestanden meer hoeft te verwerken en dus geen onderhoud aan het systeem heeft.

Eerste stap in de samenwerking: van adres- naar uitgebreide bedrijfsgegevens De koppeling met de Postcodetabel is een eerste stap in de samenwerking tussen SCOPE marketing technology en Cendris. Als kwaliteitsleverancier van bedrijfs- en consumenteninformatie zal Cendris in de zomer van 2005 ook uitgebreide bedrijfsinformatie via haar webservice toegankelijk maken, zoals bedrijfsnamen, vestigings- en correspondentie-adres, telefoonnummers, branchecodes, aantal werknemers, rechtsvorm, contactpersonen e.d.

Links op de foto: De heer Henk Pilon, directeur Customer Information van Cendris en rechts op de foto: de heer Fred van 't Hoff, directeur SCOPE marketing technology. tijdens de bekrachtiging van de samenwerking op de SCOPE gebruikersdag 2005

"Datakwaliteit is een van de bouwstenen in CRM, het online verrijken met actuele adresinformatie zorgt voor correcte mailadressen. Juiste klantgegevens vergroten de betrouwbaarheid van marketinganalyses en verhogen de effectiviteit van campagnes" aldus Henk Pilon, directeur Customer Information van Cendris tijdens de bekrachtiging van de samenwerking tijdens de SCOPE Gebruikersdag. Fred van 't Hoff, Managing Director van SCOPE marketing technology licht het nut van SCOPE AdresXpress toe: "Door de automatische controle van adresgegevens bij het invoeren en/of wijzigen van adresgegevens van een relatie in SCOPE wordt de kwaliteit van adresgegevens in de database gewaarborgd, waardoor bij DM acties dure postretouren worden voorkomen."

----------
Unquote
Meer informatie:
SCOPE marketing technology, Bas van der Veer, productmanager, tel 020-6554221 Cendris, Joost Hagenaar, partner salesmanager, tel 070-3342659

Over Cendris
Customer Information van Cendris is gespecialiseerd in het verzamelen, bewerken, analyseren en segmenteren van zowel zakelijke- als consumenteninformatie, en levert producten en diensten op het gebied van doelgroepadressen, campagne management, data-kwaliteit en marketing intelligence. Customer Information van Cendris is marktleider in Nederland en heeft 150 medewerkers in dienst.Voor meer informatie zie www.cendris.nl.

Over SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst. Het SCOPE CRM-systeem stelt relaties centraal in frontoffice en helpt om meer te verkopen of om beter diensten te verlenen. SCOPE CRM systeem organiseert doelgericht planningen en processen en ondersteunt elk communicatiekanaal. Voor meer informatie zie www.scope.nl.

----------

SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl
pr@scope.nl

----------
® 2004 SCOPE marketing technology b.v. - Alle rechten voorbehouden