Voorpost start kampanje tegen moslimextremisme
HILVERSUM 20050204 -- Voorpost Nederland start de kampanje "Geen Djihad in onze straat!". Deze kampanje is gericht tegen het toenemend islamitisch extremisme en tegen de ontsporing en radicalisering van islamitische jongeren. Voorpost wil een harde aanpak van religieus fanatisme en eist een nultolerantie ten aanzien van - met name - Marokkaanse probleemjongeren.Voorpost hekelt het lakse beleid van het kabinet Balkenende. Het kabinet holt achter de feiten aan en durft geen initiatief te nemen om moslimextremisme aan te pakken. Ook na de aanslagen in Washington, New York, Madrid en Amsterdam houdt het de illusie dat ze "de boel bij elkaar kunnen houden". Voorpost gelooft niet in sprookjes en eist harde maatregelen tegen hen die zich keren tegen onze maatschappij. Het islamitisch extremisme uitte zich in eerste instantie in aanslagen ver weg; met de rituele moord op Theo van Gogh bleek de djihad zich ook in onze straten te manifesteren.
De meeste recente stuiptrekking van politiek correctheid uit zich in de omvorming van Bevrijdingsdag in "een dag van de democratie en van de binding". Deze dag kan met recht de dag van de maatschappelijke ontbinding worden genoemd. Een ander voorbeeld van gebrek aan ruggengraat is de laffe reactie van het Cals College in IJsselstein op het dragen van de Nederlandse vlag door een tweetal leerlingen.
Het kabinet moet luisteren naar publieke opinie en deze wenst geen verdere verspreiding van de islam in Nederland en wil een krachtdadig optreden tegen de straatterreur door Marokkaanse jongeren. Voorpost eist: een onmiddellijke immigratiestop, uitzetting van radicale imams en ontspoorde jongeren, het stopzetten van het knuffelbeleid jegens de islam en een keiharde aanpak van straatterreur.
Afgelopen zaterdag werd op de jaarlijkse Voorpost Contactavond het startsein gegeven voor de kampanje. Filip De Man, volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang, sprak over de expansiedrift van de islam in Europa. Oud-Centrumpartij fractiemedewerker drs. A. Vierling besprak factoren voor een succesvolle tegenstrategie.
De kampanje "Geen Djihad in onze straat!" loopt in eerste instantie vier maanden. De kampanje wordt ondersteund door 5.000 plakkaten en 30.000 zelfklevers. Op diverse plaatsen in het land worden protestacties gehouden en zal het publiek worden geïnformeerd over onze beweegredenen om te strijden voor veiligheid en voor vrijheid van meningsuiting.
Hilversum, donderdag 3 februari 2005
Voorpost Nederland
Ingezonden persbericht