Ingezonden persbericht


G-Log voegt geautomatiseerde transportinkoopfunctionaliteit toe

aan GC3 platform

Tesco en Family Dollar Stores eerste G-Log klanten die profiteren van nieuwe transportinkoopcomponent

Rotterdam, 3 februari 2005 -G-Log, leverancier van transportmanagement-software, maakt vandaag bekend transportinkoopfunctionaliteit te hebben toegevoegd aan het Gâ¤'Log Global Command and Control Centre (GC3(TM)) softwareplatform. Gebruikmakend van vervoerstarieven, voorraad- en geografische beperkingen, en de transportgeschiedenis die alle zijn opgeslagen in het GC3 datamodel, voorspelt het G-Log systeem op intelligente wijze de vraag in het logistieke netwerk haar gebruikers. Bovendien creëert het systeem heldere on-line RFQ's, selecteert de beste tarieven, en kent automatisch de vervoerderscontracten toe. Family Dollar Stores en Tesco behoren tot de eerste G-Log klanten die profiteren van de nieuwe transportinkoopfunctionaliteit.

De transportinkoopfunctionaliteit richt zich op een gebied van groeiend belang nu steeds meer ondernemingen opnieuw met hun vervoerders onderhandelen over transporttarieven. Hierbij nemen ze een groot aantal opties in ogenschouw om de kosten te kunnen stroomlijnen zonder aan service te willen inboeten. GC3 is het enige systeem dat een Integrated Logistics Management (ILM) netwerk ondersteunt verdeeld over verschillende vervoersmogelijkheden, bedrijfsafdelingen en geografische regio's.

"Met een logistiek landschap dat wordt gekarakteriseerd door veranderende transporttarieven, een verhoogd transportvolume en restricties van rijtijden, worden we geconfronteerd met meer transportuitdagingen dan ooit tevoren", zegt Jim Burns, Vice-president Transport bij Family Dollar Stores. "Wanneer je honderden transporten per week beheert, zijn handmatige inkoopprocessen dramatisch ingewikkeld en vaak onvolledig. Het G-Log systeem maakt het ons mogelijk onze transportpartners tot in detail te voorzien van onze transport behoeften, waarbij we hen de mogelijkheid geven ons de meest concurrerende tarieven te geven. Hierdoor zijn wij weer in staat alternatieve scenario's te bekijken, zodat Family Dollar voor de goedkoopste en meest servicegerichte oplossing kan kiezen."

'We hebben goed naar onze klanten geluisterd', zegt David Cairns, CEO bij G-Log. 'Daarom hebben we het GC3 platform uitgebreid met transportinkoop functionaliteit zodat deze kan worden versneld, geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Gezien de steeds dynamischer wordende aard van transport en logistiek, krijgen steeds meer ondernemingen te maken met de complexiteit van en de onzekerheid over de uitgebreide supply chain. G-Log's geïntegreerde benadering van logistiek beheer zorgt dat onze klanten logistiek kunnen gebruiken als wapen in de concurrentie. Sterker nog, met de verschillende oplossingsspecifieke prijs opties van GC3 kunnen klanten per component een aparte licentie aanschaffen. Hiermee verlichten ze de kosten, gebruiken ze alleen dat wat ze nodig hebben, en schalen ze daarmee hun systeem op een aantrekkelijke en goedkope wijze.'

Prijsstelling en beschikbaarheid

De prijsstelling voor het G-Log GC3 softwareplatform en gerelateerde professionele services is gebaseerd op de wensen en eisen van de klanten. De transportinkoopcomponent van het GC3-systeem is beschikbaar in het eerste kwartaal van 2005.

---

G-LOG

G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3(TM), G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform houdt goederen in beweging op alle manieren over alle geografische gebieden in één enkel systeem. Klanten van G-Log reduceren doorlooptijden, voorraadniveaus en totale transportkosten terwijl ze tegelijkertijd hun klanten tevreden houden door op tijd te leveren en real time informatie te verschaffen over zendingen De G-Log oplossing biedt een groot aantal diensten voor de transport markt zoals optimalisatie, order invoer, supply chain event management (SCEM) visibility, track en trace, vracht betalingen en historische analyses. Tot de klanten van G-Log behoren, DHL Solutions, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Tesco, UPM, USCO Logistics en Volvo Logistics

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Bracknell, Berkshire, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa.