Gemeente Den Helder

03-02-2005
Vergaderingen

Donderdag 3 februari: raadscommissie Educatie, Sport en Cultuur. Op de agenda staan onder meer de andere punten:

- in te stemmen met de oprichting van de Stichting Basisbibliotheek Kop van Noord-Holland;

- vaststelling van de bestuursopdracht Cultuurbeleid;
- in te stemmen met de inhoud van de kadernotitie gemeentelijk onderwijsbeleid en integraal jeugdbeleid Leren doe je overal en opdracht te geven tot de uitwerking in meerjaren beleids- en activiteitennotas;

- de productovereenkomst Educatie 2005-2006 met het ROC Kop van Noord-Holland;

- stand van zaken Pompstation, uitvoering Nota Dakplan, Carillon en gemeentelijke tentoonstellingsruimte/stadshal;

- jaarverslag leerplicht/RMC 2003-2004 (t.k.n.).

Dinsdag 8 februari: commissie Natuur en Landschap. De vergadering begint om 20.00 uur en isinkamer004vanhetstadhuis.Opdeagenda staan onder andere de volgende punten:

- concept-bestemmingsplan De Stelling West en Oost 2004;
- verslag vleermuistellingen;

- terugkoppeling structuurvisie Julianadorp;
- advies aan B&W over beheer Nollenterrein. De stukken voor de eerste twee agendapunten liggen ter inzage bij de afdelingen Stadsbeheer en Ruimte, Wonen en Ondernemen aan de Drs. F. Bijlweg 1.

Woensdag 9 februari: Rekenkamercommissie. Op de conceptagenda staan onder meer de volgende punten:

- eerste opzet onderzoek Rekenkamercommissie naar ISV en UNA/ISV-gelden;

- voortgang jaarrekening 2004.

Donderdag 10 februari: raadscommissie Financiële en Economische Zaken. Op de conceptagenda staan onder meer de volgende punten:
- het aanwijzen van Ernst & Young als accountant voor de boekjaren 2005 t/m 2009;

- vaststellen van het ontwerp-Economisch Actieplan 2005;
- stand van zaken Offshore Wind;

- stand van zaken Cape Holland;

- jaarrekening 2003 Luchthaven Den Helder BV;
- e-mail van de heer Boskeljon over verdeling van geld voor stadspromotie.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 8.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 8.00 uur tot 19.30 uur.