Gemeente Utrecht

Correctie op eerder verzonden persbericht!!

RAPPORTAGE RAADSONDERZOEK BUDGETTAIRE NEUTRALITEIT STADSKANTOOR GEMEENTE UTRECHT GEREED

De raadscommissie Bestuur en Veiligheid van de gemeente Utrecht besloot op 7 december 2004 op initiatief van de SP een nader onderzoek uit te voeren naar de collegevoorstellen inzake het budgettaire kader en het programma van eisen voor het huren van een nieuw stadskantoor in het stationsgebied. Het onderzoek is uitgevoerd door Infocus Management Consultants B.V. en de rapportage is thans beschikbaar.

Het onderzoek is begeleid door een ad hoc begeleidingscommissie uit de gemeenteraad. Het rapport onderzoekt de stelling van het college dat een nieuw centraal stadskantoor in het stationsgebied 'budgettair neutraal' kan worden gehuurd t.o.v. de huren van de vele afzonderlijke panden, waarin de gemeentelijke diensten thans gehuisvest zijn.

De rapportage zal worden besproken in de raadscommissie Bestuur en Veiligheid van 15 februari a.s. Naar verwachting zal het raadsvoorstel 'Stadskantoor: budgettair kader en Programma van Eisen' inclusief het rapport van Infocus kunnen worden behandeld in de raadsvergadering van 17 maart 2005.

Het rapport 'Raadsonderzoek Budgettaire Neutraliteit Stadskantoor gemeente Utrecht' kunt u vanaf vrijdag 4 februari 09.00 uur opvragen bij het secretariaat van de Griffie, telefoon 030-2861069.

Noot voor de media:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met dhr. A. Smits, griffier, telefoon 030 - 286 16 16, e-mail: Griffie.Gemeenteraad@utrecht.nl, of met één van de leden van de begeleidingscommissie:
* Hans Berends (Leefbaar Utrecht)

* Gerard Abrahamse (VVD)

* Marka Spit (PvdA)

* Marjan Schuring (GroenLinks)

* Paulus Jansen (SP)

* Harm Janssen (CDA)
Utrecht, 3 februari 2005

Met vriendelijke groet,

Marlies Trooster
secretaresse
Griffie Gemeenteraad Utrecht
kamer 1.07
tel: 030-2861069
fax: 030-2861518
m.trooster@utrecht.nl
maandag afwezig