Campina introduceert een revolutie in gezond én lekker eten: vlees
van zuivel
Vandaag introduceert Campina een nieuwe variatie op vlees, die vanaf
maandag in het schap van de Nederlandse supermarkt ligt: Valess. Dit
nieuwe product is bereid uit verse zuivel en voedingsvezels, en bevat
minder vet en relatief meer meervoudig onverzadigde vetzuren dan
vlees. Met Valess komt Campina tegemoet aan de wens van veel
vleesetende Nederlanders om gezond en minder vlees te eten, mits er
een gemakkelijk maar vooral lekker alternatief voorhanden is. Tot op
heden was dit laatste een probleem voor vleeseters. Valess ziet eruit
als een stukje vlees, is lekker en gezond en biedt daarom een
gemakkelijke en verantwoorde variatie op vlees.
Valess wordt bereid uit magere melk. Door de toevoeging van
natuurlijke voedingsvezels heeft Valess een verrassend stevige
structuur, net als vlees of kip. Valess heeft dezelfde
bereidingseigenschappen als vlees. Alle varianten zijn eenvoudig en
snel te bereiden in de pan, oven of magnetron.
Stevige structuur en pittige smaak
Hoewel onze voedingsgewoonten steeds ongezonder worden, vindt toch
bijna 90% van de Nederlanders een gezonde leefstijl belangrijk. Dat
blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Team Vier, gehouden
onder 995 personen van 15 t/m 65 jaar in opdracht van Campina. Het
merendeel van hen (73 procent) zegt dat het ook daadwerkelijk lukt om
invulling te geven aan een gezonde leefstijl, bijvoorbeeld door minder
vlees te eten. Voor 80 procent van de ondervraagden is het geen
probleem om minder vlees te eten, mits er een lekker en gemakkelijk
alternatief voorhanden is. Iets minder dan de helft is van mening dat
huidige vleesvervangers minder smaken dan vlees. Uit het onderzoek
blijkt dat dit een belangrijke reden is om vlees niet te vervangen
door een gezonder alternatief. Vanaf volgende week is er geen drempel
meer. Met Valess brengt Campina een gezond én lekker alternatief voor
vlees bij de warme maaltijd. Valess bevat slechts vier procent vet
(negen procent voor de gepaneerde varianten) en relatief meer gezonde
vetzuren. Valess is bovendien cholesterolvrij, rijk aan calcium en
bevat hoogwaardig eiwit
Innovatieve kracht
Voor mij is Valess het bewijs van de innovatieve kracht van Campina,
stelt Piet Hilarides, als groepsdirecteur bij Campina
eindverantwoordelijk voor Valess. Innovatie is één van de speerpunten
in de groeistrategie van Campina. En we voegen keer op keer de daad
bij het woord. Wij ontwikkelen en vermarkten onderscheidende producten
en brengen zo duurzaam melk tot meer waarde. Of het nu gaat om Mona
Schepijs dat direct uit de vriezer kan worden gebruikt of om een
ingrediënt van DMV International dat helpt om de bloeddruk op een
natuurlijke manier te verlagen. Het is allemaal van Campina en een
synoniem voor innovatie.
We zeggen dat Campina een ondernemende coöperatie is. Met Valess
bewijzen we dat, aldus Hilarides. Opnieuw tonen we ons ondernemerschap
door een nieuw marktsegment te ontwikkelen. Onze onderzoekers
ontrafelen de gezonde bouwstenen en waardevolle eigenschappen van
melk. En onze productontwikkelaars en marketeers spelen vervolgens in
op de behoefte van de consument door nieuwe producten op de markt te
brengen. Zoals nu, een gezonde, lekkere en gemakkelijke variatie op
vlees. Bovendien is het opnieuw een product dat past in de trend van
gezonde en verantwoorde voeding. En uiteindelijk is Valess een product
waarmee we echt waarde toevoegen aan melk. Voor consumenten, voor
afnemers, voor onszelf en voor onze leden-melkveehouders.
Toekomst van Valess
Het assortiment van Valess zal in de toekomst verder worden uitgebreid
door Campina. Nieuwe varianten en nieuwe smaken kunnen worden
toegevoegd en na het supermarktkanaal wordt Valess dit jaar ook in
het Foodservice kanaal geïntroduceerd Nederland is het eerste land
waar Valess op de markt wordt gebracht, waarna andere landen zullen
volgen.
Laat je verleiden door Valess
Voor de introductie van Valess heeft Campina een uitgebreide
massamediale campagne ontwikkeld met als thema Verleiding door
misleiding. Voor dit thema is gekozen omdat de smaak bepalend is. Door
alle vooroordelen die er bestaan rondom vleesvervangers, willen we de
consument verleiden door ze op het verkeerde been te zetten. De
mediacampagne start week 9 en bestaat uit onder andere een
tv-commercial en een radio- en printcampagne. In de supermarkten
zullen er tijdens de introductie verschillende salesacties, waaronder
proeven op de winkelvloer, plaatsvinden. Verder is er de website
www.valess.nl, met onder meer recepten en veel meer informatie over
Valess.
Campina Institute
Voorlichting aan health-professionals, zoals diëtisten, is een
speerpunt in de communicatie rondom Valess. Daarvoor is er het Campina
Institute , dat voor health-professionals, alle informatie aanbiedt
over zuivel en gezondheid en de Campina-producten die extra goed
passen in een gezond voedingspatroon. Denk daarbij niet alleen aan
Valess, maar ook aan de assortimenten van Campina Optimel en Vifit,
Campina Calcium Plus melk, Campina 0% vet en Milner 30+ kaas.
Meer weten
Meer informatie over Valess én recepten vindt u op de speciale website
www.valess.nl.
En u kunt terecht op www.campina.com > Innovatie > Breaking
innovations. Daar kunt u ook uw mening geven over Valess .
Campina Melkunie