Hyundai opent groot testcentrum in Californië
(3-2-2005)
Het testcentrum even ten noorden van Los Angeles bestrijkt 3.400
hectare. Met de aanleg is een investering van omgerekend zo'n 50
miljoen euro gemoeid. 'Door dit nieuwe testcentrum kunnen we de
kwaliteit maximaal blijven garanderen bij de toekomstige modellen van
Hyundai', aldus vice-president Kim Dong-Jin van Hyundai Motor Company.
Het testcentrum omvat een scala aan testbanen waarop auto's op talloze
manieren aan de tand zijn te voelen. Er is een oval van zo'n 10
kilometer lengte, een parcours om de wegligging en de dynamiek van
nieuwe modellen te beproeven, een bochtig circuit van zo'n 5 kilometer
lengte en een parcours met hellingen en afdalingen. Ook zijn er
verschillende soorten wegdek voorhanden. De faciliteiten in het
testcentrum benaderen bij elkaar dan ook zo dicht mogelijk de
realiteit waaraan auto's worden blootgesteld.
Kwaliteitsslag Het nieuwe centrum past in de strategie van de
Koreaanse autoproducent. Hyundai Motor Company heeft de kwaliteit
immers in de afgelopen jaren al op indrukwekkende wijze verhoogd. Dat
blijkt uit een onderzoek van J.D. Power vorig jaar onder meer dan
50.000 automobilisten in de Verenigde Staten. Hyundai eindigde op een
derde plek in dit gerenommeerde onderzoek, nipt achter Honda. Lexus is
al enkele jaren lijstaanvoerder.
Het resultaat betekent dat het Koreaanse merk alle Amerikaanse en
Europese autofabrikanten op kwaliteit aftroeft en bovendien een groot
aantal Japanse merken. Die mooie score toont aan dat het Hyundai ernst
is om topkwaliteit te bieden en te blijven bieden. De investering in
het nieuwe testcentrum getuigt van dat laatste.
AutoRai