TECHMEDIA

BRIGHT: Eerste Tech Glossy in Nederland

Amsterdam 1 februari 2005 --

Op donderdag 3 februari verschijnt Bright, de eerste tech glossy in Nederland. Het magazine slaat een brug tussen technologie en lifestyle.
Bright heeft aandacht voor computers, electronica en gadgets maar zoekt ook de 'tech factor' in design, media, architectuur, mode en wetenschap. Bright verschijnt in het nieuwe PocketPlus-formaat (12 inch). 'De digitale revolutie is voorbij en heeft plaats gemaakt voor een digitale lifestyle', geeft hoofdredacteur Erwin van der Zande op als motivatie achter het initiatief. 'Bright is bovendien gebaseerd op de gedachte dat we allemaal browsers zijn geworden. Dat gevoel brengen we over in een eigentijds format met handzame omvang.' Bright wordt vanaf deze week in een startoplage van 25.000 exemplaren verspreid in ruim 3200 winkels. 'Bright is bovendien het eerste tijdschrift in Nederland dat los wordt verkocht op internet', aldus uitgever Oscar Kneppers van Techmedia. Voor online losse verkoop is de uitgeverij een samenwerking aangegaan met warenhuis Bol.com. In 2005 zullen zes nummers verschijnen, in 2006 wordt Bright een maandblad. De introductieprijs bedraagt 2,50 euro. Vanaf het tweede nummer kost een los exemplaar vijf euro. Meer details staan op de previewsite www.bright.nl waar men ook een volledige pdf-versie van Bright 01 kan downloaden. --- Voor de redactie: Recensie-exemplaren van Bright 01 worden op aanvraag verstrekt. Een pdf-versie van het eerste nummer, de cover en de mediakit kunnen gedownload worden op de previewsite van Bright. Bright 01 http://www.bright.nl/magazine/bright01.pdf (37 mb) Bright 01 cover http://www.bright.nl/magazine/bright01cover.pdf Bright mediakit
http://www.bright.nl/adverteren/brightmediakit.pdf Contactpersonen: Oscar Kneppers oscar@bright.nl 020-6122000 Erwin van der Zande erwin@bright.nl 020-6122000


01 feb 05 14:46