TECHMEDIA
BRIGHT: Eerste Tech Glossy in Nederland
Amsterdam 1 februari 2005 --
Op donderdag 3 februari verschijnt Bright, de eerste tech glossy in
Nederland. Het magazine slaat een brug tussen technologie en
lifestyle.
Bright heeft aandacht voor computers, electronica en gadgets maar
zoekt ook de 'tech factor' in design, media, architectuur, mode en
wetenschap. Bright verschijnt in het nieuwe PocketPlus-formaat (12
inch). 'De digitale revolutie is voorbij en heeft plaats gemaakt voor
een digitale lifestyle', geeft hoofdredacteur Erwin van der Zande op
als motivatie achter het initiatief. 'Bright is bovendien gebaseerd op
de gedachte dat we allemaal browsers zijn geworden. Dat gevoel brengen
we over in een eigentijds format met handzame omvang.' Bright wordt
vanaf deze week in een startoplage van 25.000 exemplaren verspreid in
ruim 3200 winkels. 'Bright is bovendien het eerste tijdschrift in
Nederland dat los wordt verkocht op internet', aldus uitgever Oscar
Kneppers van Techmedia. Voor online losse verkoop is de uitgeverij een
samenwerking aangegaan met warenhuis Bol.com. In 2005 zullen zes
nummers verschijnen, in 2006 wordt Bright een maandblad. De
introductieprijs bedraagt 2,50 euro. Vanaf het tweede nummer kost een
los exemplaar vijf euro. Meer details staan op de previewsite
www.bright.nl waar men ook een volledige pdf-versie van Bright 01 kan
downloaden. --- Voor de redactie: Recensie-exemplaren van Bright 01
worden op aanvraag verstrekt. Een pdf-versie van het eerste nummer, de
cover en de mediakit kunnen gedownload worden op de previewsite van
Bright. Bright 01 http://www.bright.nl/magazine/bright01.pdf (37 mb)
Bright 01 cover http://www.bright.nl/magazine/bright01cover.pdf Bright
mediakit
http://www.bright.nl/adverteren/brightmediakit.pdf Contactpersonen:
Oscar Kneppers oscar@bright.nl 020-6122000 Erwin van der Zande
erwin@bright.nl 020-6122000
01 feb 05 14:46