Gemeente Weert

28 januari 2005

WIJZIGINGEN TELEFONISCH SPREEKUUR BIJ SOCIALE ZAKEN

Het telefonische spreekuur van de sector Sociale Zaken wordt per 1 februari a.s. op een aantal onderdelen gewijzigd. Via rechtstreekse doorkiesnummers krijgt de beller vanaf 1 februari direct degene aan de lijn die hij of zij nodig heeft en gaan telefoontjes dus niet meer via de telefonistes. Ook het tijdstip van het telefonisch spreekuur gaat veranderen. Dat wordt op werkdagen van 9.00 tot 10.00 uur. De bedoeling van de veranderingen is een betere service aan de klanten van Sociale zaken te leveren.

Tot nu toe worden alle telefoontjes nog via een centraal telefoonnummer aangenomen en door telefonistes doorverbonden met de betreffende medewerker. Daarnaast zijn er dagelijks 2 telefonische spreekuren op verschillende tijdstippen. Voor de afdeling Inkomen en Zorg is er een telefonisch spreekuur tussen 9.00 en 10.00 en voor de afdeling Administratie is dat dagelijks tussen 14.00 en 15.00 uur.

Rechtstreeks
Alle cliënten van Sociale Zaken hebben inmiddels een informatiebrief ontvangen over de veranderingen in de telefonische spreekuren. In deze brief staat ondermeer op welke dagen de contactpersoon van die cliënt aanwezig is en op welk doorkiestelefoonnummer hij of zij rechtstreeks bereikbaar is. Een telefoontje loopt dus niet meer via de telefonistes. Bekende cliënten die bellen krijgen dus direct degene aan de lijn die men zoekt. Als de betreffende contactpersoon in gesprek is, wordt automatisch doorverbonden met een antwoordmenu waarin de beller kan aangeven of hij wil wachten dan wel door zijn contactpersoon teruggebeld wil worden. Vanzelfsprekend worden deze bellers dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.

Wanneer bereikbaar?
Ook verandert dus het tijdstip van het telefonische spreekuur. Vanaf 1 februari is Sociale Zaken voor al haar cliënten alleen bereikbaar tussen 9.00 en 10.00 uur 's ochtends. Voor mensen en instellingen die voor algemene informatie over sociale zaken bellen blijft het algemene telefoonnummer 575800 van Sociale Zaken uiteraard ook beschikbaar (dagelijks van 9.00-12.15 uur en 14.00 tot 16.00 uur en vrijdag tot 15.30 uur). De medewerkers van de afdeling Activering en Werk blijven, zoals dat nu ook al het geval is, gedurende de normale kantoortijden telefonisch bereikbaar.

2005.012 FS


---- --