PERSBERICHT
Utrecht, 1 februari 2005
Pieter van den Hoogenband en zijn coach in radiocommercials Capgemini
Zwemmer Pieter van den Hoogenband en zijn coach Jacco Verhaeren spelen de hoofdrol in drie nieuwe radiocommercials van Capgemini. In de commercials is de succesvolle samenwerking tussen de sporter en zijn trainer de metafoor voor de manier waarop Capgemini in de rol van coach of expert met zijn klanten samenwerkt. Pieter van den Hoogenband en Jacco Verhaeren laten in een korte dialoog weten hoe zij hun samenwerking beleven en waarom samenwerking belangrijk is voor het behalen van betere resultaten. Elke spot wordt gevolgd door een 10-seconden tag-on waarin een specifieke dienst van Capgemini wordt uitgelicht.
Met de radiocommercials geeft Capgemini zijn internationale campagne een Nederlandse stem in de markt. Ze vormen een onderdeel van Capgemini's wereldwijde campagne rondom de Collaborative Business Experience. In deze campagne staan drie persoonlijkheden centraal die op de achtergrond hebben gezorgd voor het succes van sterren als tennisser André Agassi (coach Daren Cahill), popster David Bowie (producer Tony Visconti) en thrillerschrijver Stephen King (literair adviseur Ralph Vicinanza).
Euro RSCG is verantwoordelijk voor de creatie en uitvoering van deze campagne.
Over de samenwerking met zijn coach zegt Pieter van den Hoogenband: "Jacco is bereid om de dialoog aan te gaan met mensen, daarover te praten, kijken waar hij zijn informatie vandaan kan halen. Hoe hij zichzelf beter kan maken en daardoor mij beter kan maken." Coach Jacco Verhaeren benadrukt het innovatieve karakter van de samenwerking met Van den Hoogenband: "Ik ben altijd op zoek naar nieuwe trainingsvormen, nieuwe elementen, wat kunnen we nog beter doen? Dat is het mooie aan onze samenwerking."
De drie commercials zijn van 1 tot 12 februari te beluisteren op Radio 1 en 2, 3FM, Radio 4 en Radio 538 en op de website van Capgemini, www.nl.capgemini.com. Capgemini heeft naast de radio ook afspraken met het duo gemaakt over presentaties voor klanten, zwemclinics, een bedrijfsfilm, artikelen en gebruik van fotomateriaal. Capgemini heeft hierover afspraken gemaakt met House of Sports, het sportmarketingbureau dat de belangen behartigt van o.a. Pieter van den Hoogenband en Jacco Verhaeren. Marco de Ruiter, manager Marketing & Communicatie van Capgemini: "Door de inzet van dit succesvolle duo wil Capgemini ook in Nederland zijn onderscheidende manier van samenwerken op een aansprekende en herkenbare manier benadrukken."
Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcing-diensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met zijn klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten.
Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 55.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2003 een omzet van 5,75 miljard euro.
Het hoofdkantoor van Capgemini Group is gevestigd in Parijs. Meer informatie over specifieke dienstverlening, kantoren en research is beschikbaar op: www.nl.capgemini.com
Over House of Sports
House of Sports is een ambitieus en dynamisch sportmarketingbureau, bestaande uit een team van negen enthousiaste, creatieve, commerciële mensen gekoppeld aan ruime ervaring in sportmarketing. "Sport beats our heart". Het hart van ons bedrijf is sport. Wij zetten sport in als onderscheidend medium binnen de marketingstrategieën van onze opdrachtgevers en hebben daarvoor alle disciplines van sportmarketing in huis, van strategie tot uitvoering. House of Sports bestaat uit de afdelingen Athlete Management (o.a. Van den Hoogenband, Van Moorsel, e.a.), Team Management (TVM Schaatsploeg), Consultancy, SportsSpeakers(.nl) en Sports Events & Clinics.
Nieuwsgierig? Neem contact met ons op via + 31 (0)20 472 0484 of kijk op www.houseofsports.nl
Over Euro RSCG Amsterdam
Euro RSCG is een Nederlands reclamebureau dat onderdeel uitmaakt van het internationale, -van oorsprong Franse-, netwerk, Euro RSCG Worldwide. Euro RSCG Amsterdam is gespecialiseerd in above the line reclame, wat zoveel wil zeggen als communicatie via massamedia, zoals bijvoorbeeld tv, radio en billboards.Euro RSCG laat zich voorstaan op effectief, maar consumentvriendelijk werk. De tv- en radiocampagnes voor Pearle en Citroën zijn daar bekende voorbeelden van. Ook Capgemini behoort tot het klantenpakket. Vorig jaar eindigde Euro RSCG Amsterdam op de 3e plaats bij de strijd om de Gouden Loekie. Voor meer telefonische informatie: 020-305 99 99 of kijk op www.eurorscg.nl
EINDE PERSBERICHT
Cap Gemini Ernst & Young