PERSBERICHT - 2005-01-31
Dick Broeke en Jos Neijenhuis ontvangen titel van VNO-NCW-voorzitter
Schraven
Fox-duo wordt 'Reismanager van het Jaar 2005'
De tweekoppige directie van Fox Vakanties is tijdens het prestigieuze
ReisGala in Noordwijk uitgeroepen tot Reismanager van het Jaar 2005.
De directie wordt gevormd door Dick Broeke en Jos Neijenhuis. Zij
kregen hun onderscheiding uit handen van voorzitter Jacques Schraven
van VNO-NCW. De titel is ingesteld door de Reis Management Club, een
initiatief van het reisvakblad Reisrevue.
Broeke en Neijenhuis
stonden op een lijst van twintig door topmanagers uit de reiswereld
genomineerde kandidaten. Kandidaten uit deze lijst zijn op een groot
aantal punten beoordeeld door consultants van Deloitte. Drie van hen
zijn uiteindelijk beoordeeld door een jury onder voorzitterschap van
oud-ANVR voorzitter Ed van Thijn. In deze jury hebben verder zitting:
Lodewijk de Waal, voorzitter FNV Federatie, Joop Rengers, algemeen
directeur Europeesche Verzekeringen, Ab Snelders, bestuurslid
Stichting Garantiefonds Reisgelden, en Frans van Steenis, managing
partner Deloitte.
Schraven citeerde lovende woorden uit het juryrapport over het duo:
Een uniek, gedreven, extravert, visionair en zoals velen inmiddels ook
weten bewogen cockpitcrew, leidinggevend aan een wel heel bijzonder en
succesvol bedrijf.
Schraven: Binnen FOX is in beginsel gekozen voor internet als
leidraad. De bedrijfsvoering is zoveel mogelijk elektronisch daarbij
in principe geen gebruik makend van het klassieke retailkanaal. Als
direct-seller op het gebied van verre reizen heeft Fox daarmee
volledige controle over de kwaliteit en de kostenstructuur van het
aangeboden product. Met als gevolg dat men 4 en 5 sterren kwaliteit
kan bieden tegen 3-sterren prijzen. Of zoals men zelf graag zegt: een
wel erg comfortabel avontuur, kortom Product Excellence in de meest
pure vorm.
Echter, het sociale aspect van reizen wordt niet overgeslagen. Bij FOX
begint de vakantie al vóór de reis. In een uniek en zeer sfeervol
eigen FOX-theater krijgt de klant met de menselijke kant van elkaar en
van de organisatie te maken. Via info-dagen, workshops,
wijnproeverijen en Sound & Light Shows krijgt de consument een
duidelijk beeld van wat men van een reis mag verwachten. Maar ook
uitermate praktisch: men kan zich ter plaatse ook laten in enten.
Verder roemde Schraven de bijzondere wijze waarop de twee managers,
volstrekt verschillende persoonlijkheden, samenwerken, de hoge
motivatie van de medewerkers en uiteraard de uitmuntende resultaten
van het bedrijf in een periode dat veel reisondernemingen het niet
gemakkelijk hebben.
Noot voor de redactie (