31-01-2005
Renault Trucks Nederland B.V. presenteert samen met Veldhuizen
Wagenbouw de Renault Mascott Clixtar
Om met een BE rijbewijs toch een relatief zware lading te kunnen
voeren, wordt in Nederland steeds vaker gekozen voor het inzetten van
een BE trekker. Deze combinaties brengen echter voor minder ervaren
chauffeurs behoorlijk wat gewenning met zich mee. Samen met Veldhuizen
Wagenbouw presenteert Renault Trucks Nederland daarom met de Clixtar
toepassing een nog betere oplossing.
De Renault Mascott Clixtar is een trekker waaraan vlak achter de
cabine een oplegger wordt gekoppeld. Uiterlijk lijkt hij op een 6x2
bakwagen. De oplegger achter de trekker heeft een bewegingsvrijheid
naar links en rechts van enkele graden. Hierdoor is de Clixtar veel
wendbaarder dan een trekker/opleggercombinatie waardoor de kans op
schade een stuk kleiner is. Laadvermogens vanaf 3,5 ton zorgen ervoor
dat de Mascott Clixtar zeer veelzijdig is in te zetten. Er is een
grote keuze aan opbouwlengten er zijn dan ook veel verschillende
toepassingen mogelijk: gesloten laadbakken, open laadbakken en kippers
bijvoorbeeld.
De Renault Mascott is als echte minitruck een combinatie van het beste
uit de truck- en personenwagenwereld. Als krachtig en comfortabel
voertuig zal hij zeker helpen de rentabiliteit te verbeteren. De 3,5
tons uitvoering kan met gemak 5 ton aan. Het chassis van de nieuwe
Mascott is namelijk niet alleen voorzien van versterkingen aan de
achterzijde van de cabine, maar ook van tal van andere voorzieningen
die het tot een zeer robuust voertuig maken. De winst voor de
ondernemer: een duurzamer voertuig, dat 15 jaar of 500.000 km meegaat.
De Renault Mascott heeft een krachtige aandrijving en vraagt weinig
onderhoud. Hij wordt geleverd met 3 liter motoren met 4 cilinders, 16
kleppen, common rail inspuiting en EGR. Het maximale vermogen is 115
kW en wordt bereikt bij 3600 toeren/min. Het maximale koppel is 350 Nm
bij 1500 toeren/min. De distributieketting hoeft slechts om de 400.000
km vervangen te worden. De intervallen voor klein onderhoud zijn,
afhankelijk van de olie, 40.000 of 60.000 km.
De Renault Mascott heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. Een ABS
(Anti Blocking System) van de jongste generatie en EBD (Electronic
Brake Distribution) zijn dan ook standaard op de Renault Mascott. Deze
systemen sturen elk van schijfremmen voorzien wiel onafhankelijk aan
en garanderen een optimale beheersing van het voertuig onder alle
omstandigheden. Dit systeem kan aangevuld worden met andere systemen
als ASR (Anti Slip Regulation) en DTC (Drag Torque Control).
BedrijfsautoRAI