PERSBERICHT, EMBARGO TOT 29 JANUARI 2005
Ede, 29 januari 2005
Beste webwinkels van Nederland genomineerd
Consumenten stemmen op favoriete webwinkels via www.thuiswinkelawards.nl
De vakjury van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards heeft uit ruim 120 aanmeldingen 35 webwinkels genomineerd in 7 categorieën voor de verkiezing van de beste webwinkels van Nederland. Consumenten kunnen tussen 29 januari en 20 maart in iedere categorie één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel via www.thuiswinkelawards.nl.
Op 21 maart worden de prestigieuze publieksprijzen uitgereikt aan de winnaars tijdens een gala avond in Hotels van Oranje in Noordwijk aan Zee. De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de branchevereniging Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org.
Nominaties Publieksprijzen beste webwinkels van Nederland 2005
De volgende bedrijven zijn genomineerd:
Categorie Hard- software, consumenten elektronica
Conrad Electronic Nederland
Coolblue
Dynabyte
Internetshop.nl
Kortingswinkel.nl
Categorie Home Entertainment
bol.com
Bruna
Free Record Shop
MovieMile Home Entertainment
Swinging.nl
Categorie Kleding en Persoonlijke Verzorging
Mylenses.nl
Otto Homeshopping
Score
Toplenzen.nl
Yves Rocher Nederland
Categorie Reizen
Belvilla Vakantiewoningen
ElmarReizen.nl
GoGo Tours
Sunweb
Tickets.nl
Categorie Tuin- en Woninginrichting
Bakker Hillegom
Morres Wonen
Nonplusultra.nl
Piet Klerkx
Woonexpress
Categorie Verzekeringen en (financiële) diensten
Binck
Centraal Beheer/Achmea
FBTO
MoneYou
Postbank
Categorie Warenhuizen
Badge Direct
Incontro
Kijkshop
Neckermann Shopping
Wehkamp
Jury onder leiding van Roel Pieper
Juryleden bestaande uit hoofdredacteuren van mediapartners enerzijds en onafhankelijke vakgenoten anderzijds hebben in de maand januari 35 webwinkels genomineerd. De jury staat onder leiding van Roel Pieper, Hoogleraar e-commerce aan de Universiteit van Twente.
Juryleden Mediapartners: Kai Doornink (IT Commercie), Anton van Elburg (Emerce), Allard Frederiks (Incentive), Marcel ten Holte (RetailTrends), Nico de Jong (Elsevier Retail), Luuc Ros (Telecommerce Magazine) en Fred Sengers (Marketing Tribune).
Juryleden Vakgenoten: Christiaan Alberdingk Thijm (SOLV Advocaten), Arjen Bonsing (The Thought Full Spot), Monique van Dusseldorp, Jan de Jong (HBD), Bernard van Oranje, Frans Reichardt (Holy Cow!), Frank Sibbel (Blauw Research), Joost Steijns Bisschop (Jungle Rating) en Aad Weening (EMOTA).
Consumenten kunnen stemmen en prijzen winnen!
Consumenten bepalen wie uiteindelijk de winnaars worden van de Webwinkel Awards 2005. Consumenten kunnen tussen 29 januari en 20 maart in elke van de 7 categorieën één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel en daarmee kans maken op fantastische prijzen ter waarde van enkele duizenden euro's. Fons van Westerloo, CEO van HMG en RTL Nederland is voorzitter van de zogenaamde publieksjury en kijkt toe op het eerlijke verloop van de stemming.
De Nationale Thuiswinkel Awards 2005 worden ondersteund via campagnes o.a. op televisie (SBS6, Net5, Veronica), print (o.a. De Telegraaf, Veronica Magazine) en internet (Ilsemedia, Startpagina.nl, etc.).
Sponsors
Hoofdsponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2005 zijn:
* Clockwork
* De Telegraaf
* PaySquare
* SBS Broadcasting
* Selekt Mail Nederland
* Selektvracht
Co-sponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2005 zijn:
* HCN Hét Callcenter Netwerk
* Ilsemedia
* Kahuna
* MailStreet
* Wallie
- EINDE BERICHT -
STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS
De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.
De Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke award verkiezingen voor de branche. In 2005 worden voor de vierde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt op maandagavond 21 maart, in Hotels van Oranje te Noordwijk aan Zee.
Met de uitreiking van de Awards beoogt de Stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die kopen (gaan) op afstand.
Achtergrondinformatie (