Ingezonden persbericht


PERSBERICHT / UITNODIGING

Enschede, 12 januari 2005

Lancering LOS, stadsblad voor Twente

Op vrijdag 28 januari 2005 wordt in bar discotheek t Bölke in Enschede het nieuwe tijdschrift LOS gelanceerd. Dit Stadsblad voor Twente wordt gemaakt door het Enschedese ontwerpbureau Axis Media-ontwerpers, in samenwerking met opinieweekblad De Roskam. De vaste redactie wordt aangevuld met onontdekt talent uit Twente: ontwerpers, fotografen, kunstenaars, ondernemers en studenten.

LOS is een magazine waarin vormgeving en uitstraling de inhoud versterken. Op een tijdschriftenmarkt waar elke week een nieuwe glossy het levenslicht ziet, wil LOS zich positioneren als een journalistiek blad met een knipoog, waarin creativiteit het verbindende thema is. LOS wil uitgroeien tot een platform voor (onontdekt) talent en als zodanig een stimulerend effect hebben op de regio.

De fysieke basis van het blad is een 8 pagina s tellende culturele agenda van Twente.

Onderwerpen die in het tijdschrift naar voren komen zijn kunst, (sub)cultuur, technologie, architectuur, historie en design.

In de eerste LOS o.a:


· Dubbelinterview met Pi de Bruijn en Peter Kuenzli


· Cultuuragenda van Twente


· De Twente Racing Scene


· André Manuel s visie op Twente


· Kunstenaar Mark Beerens kiest


· Adje van den Berg over zijn nieuwe expositie

LOS wordt in 2005 6 keer gratis verspreid in een oplage van 20.000 exemplaren.

LOS is o.a. verkrijgbaar bij poppodia, grand cafés, musea, schouwburgen, bibliotheken, hotels, onderwijsinstellingen en boekhandels in Twente.