FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland


Januari

---

Gezamenlijke presentatie kwekers en FloraHolland op IPM

Regionale vestigingen present in Hal 9

FLORAHOLLAND (persbericht 14 jan. 2005) - In de stand van FloraHolland op de IPM, die in Essen in Duitsland gehouden wordt van 27 t/m 30 januari 2005, staan vijf aanvoerders met hun producten centraal. De nadruk ligt vooral op producten die nieuw zijn voor de Duitse markt. De stand is te vinden in Hal 1, standnummer is 101. Dit jaar presenteren de regionale vestigingen zich voor het eerst apart in een stand in de detaillistenhal.

FloraHolland wil haar kwekers en kopers ondersteunen bij het verkennen van hun afzetmarkten. Als gevolg van de positieve reacties van kwekers na de GLEE in Birmingham presenteren zij hun producten nu weer in de stand van FloraHolland aan het hoofdzakelijk Duitse publiek. De stand van de veiling werkt hierdoor als een etalage van de te verkrijgen producten of zelfs kant en klare verkoopconcepten.

Kwekers komen in contact met klanten van de exporteur en verzamelen zo bruikbare informatie. Ook de deelnemende exporteurs maken gebruik van deze 'etalage' en spreken met hun leveranciers en klanten. FloraHolland handelt zelf niet, maar werkt als intermediair tussen de (klant van de) exporteur en kweker. De volgende kwekers presenteren zich in de stand van FloraHolland: Oriental Bonsai Center BV, Gebr. C.P. & C.J. Stolk BV, Gebr. Valstar BV, Cameleon en Peter van der Plas perkplanten BV.

Florconcepting
Er is toenemende behoefte aan conceptontwikkeling in de markt en FloraHolland biedt haar leden onder de naam FlorConcepting een geïntegreerde aanpak gericht op het realiseren van een productconcept met commerciële kansen. Zo draagt FloraHolland bij aan het vernieuwen van de sierteeltmarkt, waarin het een onderscheidende rol heeft. De ontwikkelde concepten die zich al bewezen hebben in de markt worden zowel in de stand van exporteur Disva als FloraHolland getoond. De volgende concepten worden gepresenteerd; Power Force Orchideeen, Esperit Elements, Chlorophythum 'Green Orange', Tiny Tummy en Vivant Roos.

Noviteiten
Naast de concepten zijn er ook nog noviteiten te zien, zoals de kamerplanten Stemona sessilifolia, Chukrasia velutina, Sansevieria cylindrica 'Skyline', Costus curvibracteatus 'Orange Princess' en de bloemen Clianthus 'Scarlet Flamingo' en Tulipa 'Picture'. Deze producten worden al aangevoerd op FloraHolland, maar zijn nog tamelijk nieuw voor de Duitse markt. Opvallend zijn de drie producten die in de stand worden getoond, die nog niet in productie zijn, maar veelbelovend zijn voor de toekomst. Ook is de roos 'Red Intuition' van 180 centimeter een echte eyecatcher.

Regionale vestigingen
Dit jaar is gekozen voor een extra vertegenwoordiging van FloraHolland in de detaillistenhal 9. In deze stand presenteren de regionale vestigingen Bleiswijk, Venlo en Eelde zich. Doel van de gezamenlijke beursdeelname van de drie regionale vestigingen is om aan de bezoekers, de sterke punten van inkoop op de regionale vestigingen van FloraHolland te presenteren. Deze stand (nummer 106) is te vinden in Hal 9.

Op donderdag 27 januari van 15.00 tot 16.30 uur organiseren Bloemenveiling Aalsmeer en FloraHolland een Happy Hour voor hun relaties. Kwekers, klanten en hun klanten zijn van harte welkom. Op alle beursdagen wordt van 14.00-15.00 uur in de stand van de drie regionale vestingen eveneens een Happy Hour georganiseerd.


---