FloraHolland, v/h Bloemenveiling Holland
Januari
---
Gezamenlijke presentatie kwekers en FloraHolland op IPM
Regionale vestigingen present in Hal 9
FLORAHOLLAND (persbericht 14 jan. 2005) - In de stand van FloraHolland
op de IPM, die in Essen in Duitsland gehouden wordt van 27 t/m 30
januari 2005, staan vijf aanvoerders met hun producten centraal. De
nadruk ligt vooral op producten die nieuw zijn voor de Duitse markt.
De stand is te vinden in Hal 1, standnummer is 101. Dit jaar
presenteren de regionale vestigingen zich voor het eerst apart in een
stand in de detaillistenhal.
FloraHolland wil haar kwekers en kopers ondersteunen bij het verkennen
van hun afzetmarkten. Als gevolg van de positieve reacties van kwekers
na de GLEE in Birmingham presenteren zij hun producten nu weer in de
stand van FloraHolland aan het hoofdzakelijk Duitse publiek. De stand
van de veiling werkt hierdoor als een etalage van de te verkrijgen
producten of zelfs kant en klare verkoopconcepten.
Kwekers komen in contact met klanten van de exporteur en verzamelen zo
bruikbare informatie. Ook de deelnemende exporteurs maken gebruik van
deze 'etalage' en spreken met hun leveranciers en klanten.
FloraHolland handelt zelf niet, maar werkt als intermediair tussen de
(klant van de) exporteur en kweker. De volgende kwekers presenteren
zich in de stand van FloraHolland: Oriental Bonsai Center BV, Gebr.
C.P. & C.J. Stolk BV, Gebr. Valstar BV, Cameleon en Peter van der Plas
perkplanten BV.
Florconcepting
Er is toenemende behoefte aan conceptontwikkeling in de markt en
FloraHolland biedt haar leden onder de naam FlorConcepting een
geïntegreerde aanpak gericht op het realiseren van een productconcept
met commerciële kansen. Zo draagt FloraHolland bij aan het vernieuwen
van de sierteeltmarkt, waarin het een onderscheidende rol heeft. De
ontwikkelde concepten die zich al bewezen hebben in de markt worden
zowel in de stand van exporteur Disva als FloraHolland getoond. De
volgende concepten worden gepresenteerd; Power Force Orchideeen,
Esperit Elements, Chlorophythum 'Green Orange', Tiny Tummy en Vivant
Roos.
Noviteiten
Naast de concepten zijn er ook nog noviteiten te zien, zoals de
kamerplanten Stemona sessilifolia, Chukrasia velutina, Sansevieria
cylindrica 'Skyline', Costus curvibracteatus 'Orange Princess' en de
bloemen Clianthus 'Scarlet Flamingo' en Tulipa 'Picture'. Deze
producten worden al aangevoerd op FloraHolland, maar zijn nog tamelijk
nieuw voor de Duitse markt. Opvallend zijn de drie producten die in de
stand worden getoond, die nog niet in productie zijn, maar
veelbelovend zijn voor de toekomst. Ook is de roos 'Red Intuition' van
180 centimeter een echte eyecatcher.
Regionale vestigingen
Dit jaar is gekozen voor een extra vertegenwoordiging van FloraHolland
in de detaillistenhal 9. In deze stand presenteren de regionale
vestigingen Bleiswijk, Venlo en Eelde zich. Doel van de gezamenlijke
beursdeelname van de drie regionale vestigingen is om aan de
bezoekers, de sterke punten van inkoop op de regionale vestigingen van
FloraHolland te presenteren. Deze stand (nummer 106) is te vinden in
Hal 9.
Op donderdag 27 januari van 15.00 tot 16.30 uur organiseren
Bloemenveiling Aalsmeer en FloraHolland een Happy Hour voor hun
relaties. Kwekers, klanten en hun klanten zijn van harte welkom. Op
alle beursdagen wordt van 14.00-15.00 uur in de stand van de drie
regionale vestingen eveneens een Happy Hour georganiseerd.
---