Gemeente Terneuzen

Persbericht 26-01-2005

Maatregelen telefoonstoring Westdorpe

Vandaag, in de loop van de avond, ontvangt een deel van Westdorpe een brief van KPN in verband met de telefoonstoring. Het gaat om de mensen die hun vaste telefoon niet kunnen gebruiken vanwege een breuk in de telefoonkabel (ongeveer 550 adressen). Het is niet duidelijk wanneer de telefoonkabel hersteld is, maar het zal enkele dagen duren.

Gistermiddag 25 januari is, waarschijnlijk als gevolg van baggerwerkzaamheden, een kabelstoring ontstaan, in het Kanaal van Gent naar Terneuzen. Hierdoor is een deel van Westdorpe verstoken van telefoon. Het mobiele telefoonverkeer functioneert wel normaal.

Hoewel KPN niet exact kan aangeven hoelang het gaat duren, zal het herstel waarschijnlijk enkele dagen in beslag nemen. Het opheffen van de storing neemt veel tijd in beslag omdat er een nieuwe kabel onder het kanaal door gelegd moet worden.

In Zorgcentrum 't Verlaet heeft KPN een noodvoorziening aangebracht waar iedereen in dringende gevallen, 24 uur per dag kan telefoneren. Bij de receptie is hiervoor een medewerker van KPN aanwezig tot de storing volledig is opgelost. KPN neemt ook maatregelen voor ouderen die een bejaardenalarm hebben. Het gaat om 13 ouderen die normaal gesproken via een enkele knop op een apparaatje hulp kunnen inschakelen. Zij krijgen een mobiele telefoon ter beschikking.

In de brief, die is opgesteld door KPN en de gemeente, worden mensen ook aangeraden om voor de zekerheid met familie of buren de afspraak te maken wat zij moeten doen bij een noodgeval. (bv. afspreken om de (mobiele) telefoon van de buren te gebruiken). Als de telefoonstoring voorbij is, zal KPN dat bekend maken via de lokale media.

Nadere informatie:
Afdeling Communicatie
Vera van der Windt
Telefoonnummer: 06 20424249

KPN mediavoorlichter
Maaike Scholten
070-4461522

Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl