Persbericht 26-01-2005
Maatregelen telefoonstoring Westdorpe
Vandaag, in de loop van de avond, ontvangt een deel van Westdorpe een
brief van KPN in verband met de telefoonstoring. Het gaat om de mensen
die hun vaste telefoon niet kunnen gebruiken vanwege een breuk in de
telefoonkabel (ongeveer 550 adressen). Het is niet duidelijk wanneer
de telefoonkabel hersteld is, maar het zal enkele dagen duren.
Gistermiddag 25 januari is, waarschijnlijk als gevolg van
baggerwerkzaamheden, een kabelstoring ontstaan, in het Kanaal van Gent
naar Terneuzen. Hierdoor is een deel van Westdorpe verstoken van
telefoon. Het mobiele telefoonverkeer functioneert wel normaal.
Hoewel KPN niet exact kan aangeven hoelang het gaat duren, zal het
herstel waarschijnlijk enkele dagen in beslag nemen. Het opheffen van
de storing neemt veel tijd in beslag omdat er een nieuwe kabel onder
het kanaal door gelegd moet worden.
In Zorgcentrum 't Verlaet heeft KPN een noodvoorziening aangebracht
waar iedereen in dringende gevallen, 24 uur per dag kan telefoneren.
Bij de receptie is hiervoor een medewerker van KPN aanwezig tot de
storing volledig is opgelost. KPN neemt ook maatregelen voor ouderen
die een bejaardenalarm hebben. Het gaat om 13 ouderen die normaal
gesproken via een enkele knop op een apparaatje hulp kunnen
inschakelen. Zij krijgen een mobiele telefoon ter beschikking.
In de brief, die is opgesteld door KPN en de gemeente, worden mensen
ook aangeraden om voor de zekerheid met familie of buren de afspraak
te maken wat zij moeten doen bij een noodgeval. (bv. afspreken om de
(mobiele) telefoon van de buren te gebruiken). Als de telefoonstoring
voorbij is, zal KPN dat bekend maken via de lokale media.
Nadere informatie:
Afdeling Communicatie
Vera van der Windt
Telefoonnummer: 06 20424249
KPN mediavoorlichter
Maaike Scholten
070-4461522
Gemeente Terneuzen - T. 0115 455 000 - E. gemeente@terneuzen.nl
Gemeente Terneuzen