Persbericht
Den Haag, 26 januari 2005
Wachttijden huidig call center lopen te hoog op
Speedlinq opent nieuw call center
Speedlinq is met 500% gegroeid in 2004. Volgens Speedlinq zijn de hoge scores in de snelheidstesten en de mond op mond reclame een belangrijke verklaring voor deze explosieve groei. De groei ging echter in 2004 gepaard met oplopende wachttijden voor het call center en een groei van het aantal klachten van tientallen naar enkele honderden het afgelopen jaar. De ADSL provider opent daarom begin februari een nieuw call center en verdubbelt daarmee in één keer de capaciteit van haar helpdesk.
Speedlinq heeft daarvoor een samenwerkingscontract getekend met ResponCis Call Center. ReponCis heeft veel ervaring in de kabel en telefoniemarkt en is winnaar van diverse Nationale Call Center Awards de afgelopen vijf jaar. De helpdesk medewerkers die nu worden ingewerkt zullen alleen voor Speedlinq werken. De ADSL provider verwacht dat in de nieuwe situatie de gemiddelde wachttijd sterk ingekort wordt. De wachttijd liep in de oude situatie regelmatig op tot tien minuten tijdens piekuren. Ook de openingstijden worden verruimd. Het Speedlinq call center is van 08.00 tot 22.00 uur geopend. In eerste instantie voor administratieve vragen en rond maart ook voor technische ondersteuning.
Pieter Porte, mede-oprichter en commercieel directeur, zegt daarover: De wachttijden en daarmee kwaliteit van onze helpdesk zal nu snel weer op het niveau zijn dat Speedlinq gebruikers gewend waren. Met ResponCis als partner hebben we nu de mogelijkheid om onze helpdesk snel mee te laten groeien . De ADSL provider heeft besloten om het tarief van 70 eurocent per helpdesk minuut te blijven hanteren. Pieter Porte : We weten dat minder dan één op de tien klanten onze helpdesk belt. Vaak zijn dat klanten die regelmatig behoefte hebben aan ondersteuning. De overige 90% heeft dat blijkbaar niet nodig. We hebben er daarom voor gekozen om de kosten van een helpdesk niet over al onze klanten te verdelen en zo onze abonnementstarieven laag te houden.
Speedlinq is een internet service provider gespecialiseerd in (ADSL) breedbandverbindingen voor consumenten en bedrijven. Ze heeft zich als doel gesteld om haar gebruikers zoveel mogelijk de voordelen van breedbandinternet te laten benutten. Na de grote vooral door KPN gedomineerde ADSL providers is Speedlinq de snelst groeiende ADSL provider.
Voor nadere informatie:
Pieter Porte Robbert-Jan Knoppers
Speedlinq PRof
+31 (070) 3816981 +31 (0)6-18888881
+31 (6) 47940065
www.speedlinq.nl