Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Rutte roept op Mastermatch studenten op als kritische consument

Amsterdam, 26 januari 2005 Zowel Staatssecretaris Mark Rutte als de voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg, Madelein Hofmijster, roepen op tot een actieve en kritische rol van studenten ten opzichte van universiteiten en hogescholen. Dat deden zij op Mastermatch, het studentencongres over masteropleidingen dat op dinsdag 25 januari plaatsvond in Utrecht. Staatssecretaris Rutte ontvouwde tijdens een video-interview zijn plannen voor financiering van zowel instellingen als studenten, het benchmarken van instellingen en lichtte zijn oproep tot begeisterung van zowel instellingen, docenten als studenten toe. Het interview is integraal te zien op de website van het studentenblad Sum, www.sum.nl.

Mastermatch werd bezocht door ruim 300 studenten, waarmee alle plaatsen voor de inhoudelijke masterclasses gevuld waren. Mastermatch is het enige evenement in Nederland dat specifiek is gericht op masteropleidingen. Het is een inhoudelijk evenement in de vorm van een congres met een plenair deel, parallelle masterclasses en een informatiemarkt. Met bijdragen van prominenten, en vertegenwoordigers van vele masteropleidingen in Nederland en het buitenland.

Aromedia
Aromedia is uitgever van media op het gebied van studie en beroep. Daaronder vallen de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en Mastermatch en doet ze onderzoek onder ruim 34.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####