Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
SlimFast komt met fitness-winkelwagen
ROTTERDAM, woensdag 27 januari 2005
Wie geen tijd heeft om wekelijks een aantal uren te sporten, kan binnenkort aan z'n dagelijkse beweging komen door een speciale fitness-winkelwagen. Deze zogenoemde Trim Trolley wordt binnenkort getest bij Albert Heijn en biedt extra weerstand bij het duwen, waardoor klanten al winkelend extra calorieën verbranden. Bewegen is cruciaal voor succesvol afvallen, stelt SlimFast, die deze maand ook een nieuwe range 'Low Cal Low Carb'-afslankproducten introduceert
Om succesvol af te vallen gaat het uiteindelijk om het aantal calorieën: minder calorieën binnenkrijgen en meer verbranden. De nieuwe SlimFast producten helpen je om minder calorieën binnen te krijgen en de fitness winkelwagen zorgt ervoor dat je tijdens de dagelijkse boodschappen meer verbrandt.
De winkelwagen geeft aan hoeveel calorieën de winkelende klant tijdens zijn bezoek aan de supermarkt heeft verbrand. De wagen kent tien verschillende weerstandsniveaus, heeft een hartslagmeter, een timer en een snelheidsmeter. "Gemiddeld doen we 3 tot 4 uur per week boodschappen. Met de Trim Trolley wordt het winkelen zo een sportieve bezigheid", stelt Simone Broxks, diëtist bij SlimFast.
10 minuten zwemmen
Volgens SlimFast wordt er tijdens een 'normaal' supermarktbezoek van 20 minuten gemiddeld 50 kilocalorieën verbrand. "Maar met de Trim Trolley (op stand 7) wordt dat al snel 140 kilocalorieën, dat staat gelijk met 10 minuten zwemmen", aldus Broxks.
Overgewicht neemt in ons land zorgwekkend toe. Broxks: "Vooral mensen met een kantoorbaan verbranden veel minder dan vroeger omdat we door de komst van Internet, email en mobiele telefoons amper nog uit onze bureaustoel komen. Door de lange dagen en werkstress gaan we ook nog eens ongezonder eten. Met de fitness-winkelwagen wil SlimFast mensen bewust maken dat bewegen eenvoudig in het dagelijks leven is in te passen. Daarnaast hopen we dat ze met deze speciale winkelkar eerder naar het fruitschap lopen dan naar de snoepafdeling."
Met de Low Cal Low Carb-producten speelt SlimFast in op de trend dat meer en meer consumenten letten op koolhydraten (carbs). Die trend is overgewaaid uit de Verenigde Staten en Engeland. Ook de winkelwagen is uit Engeland komen overwaaien waar het apparaat met veel belangstelling is ontvangen.
Ingezonden persbericht