Ingezonden persbericht
Persbericht
Telecom clearing bedrijf MACH zet nieuw business intelligence platform van MicroStrategy in voor specifieke informatiediensten
MACH speelt in op nieuwe trend in de markt van mobiele operators
Utrecht, 26 januari 2005 - De Luxemburgse onderneming MACH, wereldwijd marktleider in de roaming- en clearing business, gebruikt de software van MicroStrategy als het nieuwe platform voor MACH Smart, een business intelligence (BI) platform dat wordt aangeboden aan de klanten van MACH. Deze klanten zijn voornamelijk mobiele telecommunicatieoperators waarvoor MACH de clearing verzorgt. Door gebruik te maken van MACH Smart putten zij via een webinterface snel en gemakkelijk roaming-informatie uit MACH's databases voor een grondige en gepersonaliseerde rapportering en analyse. Hierdoor biedt MACH in haar markt een unieke dienst aan, waarvan honderden gebruikers in de telecommunicatiesector reeds gebruikmaken.
Artur Michalczyk, CTO bij MACH, zegt: "MACH's pro-actieve BI-strategie is gebaseerd op de krachtige combinatie van uitgebreide kennis van de telecommunicatiesector en gedegen IT-kennis. Hierdoor hebben onze BI-diensten een toegevoegde waarde. Klanten kunnen nu nog betere zakelijke beslissingen nemen, bijvoorbeeld op het gebied van performance management, prijszetting, omzetgarantie, fraudedetectie en vele andere zakelijke uitdagingen die erg belangrijk zijn voor hun uiteindelijke financiële resultaten. We verlangden veel meer van onze BI-leverancier dan een gewoon standaardpakket. Ten eerste zijn de oplossingen van MicroStrategy zeer schaalbaar en kunnen ze makkelijk grote hoeveelheden data voor een groot aantal klanten aan - zoals het geval is in de clearing business. We gebruiken op dit ogenblik een data warehouse van 2 terabyte en verwachten dat de omvang hiervan verdrievoudigt tegen het einde van het jaar. Een tweede reden is de groei naar een internationale, heterogene gemeenschap. Dat vraagt een front-end met volledige BI-functionaliteit, een meertalige ondersteuning en een zeer gebruiksvriendelijke zero-footprint webcliënt. Klanten kunnen waar ook ter wereld gemakkelijk gebruikmaken van het systeem. Ook de uitgebreide beveiligingseigenschappen van MicroStrategy hebben een grote rol gespeeld bij onze keuze."
Michel Haagmans, country manager van MicroStrategy Benelux: "We zijn zeer verheugd dat enkele van onze sterkste punten, zoals de schaalbaarheid van onze oplossingen en de robuustheid van onze architectuur, voor MACH van doorslaggevend belang zijn geweest bij het maken van hun keuze. Een toenemend aantal organisaties erkent de kracht van onze software en technologie. Ze kijken verder dan de marketinghype die de BI-markt tegenwoordig domineert en benchmarken de verschillende leveranciers op basis van kritische technische, functionele en zakelijke criteria, zoals total cost of ownership (TCO). MACH illustreert ook een belangrijke, opkomende trend binnen onze klantenbestand: ondernemingen die hun grote hoeveelheden data omzetten in een unieke en waardevolle informatiedienstverlening die ze verkopen aan of ter beschikking stellen van hun klanten. Dit is een echte win-winsituatie voor deze bedrijven en hun klanten."
Wenst u een interview met Michel Haagmans van MicroStrategy, neem dan contact op met Margienke Bos - Influx PR: +31 55 366 30 34 of margienke@influx-pr.com
Over MACH
MACH levert wereldwijd de meest vooruitstrevende diensten die de volledige behoeften van hun klanten in de wereld van mobile roaming, interconnectie en WLAN dekken. MACH is aanwezig op elk continent en vergaart al meer dan 10 jaar kennis en informatie. Het heeft de reputatie het hoogste niveau van expertise en ondersteuning aan te bieden. Sinds meer dan 10 jaar is het de leider in de roaming- en clearingmarkt. MACH Solutions vergemakkelijkt een tijdig, accuraat en efficiënt management van roaminggegevens zonder onderscheid van de gebruikte technologie of formaat. MACH doet dienst als de vitale link tussen mobiele netwerk operatoren en garandeert hen verminderde kosten en omzetmaximalisatie in elk aspect van hun roaming business. Meer informatie i.v.m. MACH is beschikbaar op: http://www.mach.com
Over MicroStrategy
MicroStrategy (Nasdaq: MSTR), wereldwijd leider in de steeds belangrijker wordende markt van business intelligence software, werd opgericht in 1989. Leidende 'Fortune 2000'-bedrijven integreren MicroStrategy's krachtige software in bijna alle facetten van hun business. De business intelligence platforms van MicroStrategy distilleren uit grote hoeveelheden data essentiële en grondige inzichten die zorgen voor meer kostenefficiëntie, meer productiviteit, betere omzetgeneratie en goede klantencontacten. MicroStrategy biedt enkele unieke en specifieke mogelijkheden: optimale schaalbaarheid, krachtige analyse-instrumenten, gebruiksvriendelijke informatie- en rapporteringmogelijkheden en een zeer eenvoudig te gebruiken webinterface. Topondernemingen gebruiken MicroStrategy om op een kostefficiënte manier hun multi-terabyte databases te ontsluiten voor duizenden werknemers op alle operationele niveaus. Op deze manier worden de voordelen van business intelligence zichtbaar en wordt het BI platform gebruikt in de gehele onderneming, bij klanten, partners en leveranciers. MicroStrategy telt meer dan 2.900 zeer grote klanten waaronder General Motors, Yahoo!, Visa International, Telecom Italia, AT&T Wireless Group, Sanofi Aventis, Generali Verzekeringsgroep en de FBI. MicroStrategy onderhoudt ook relaties met meer dan 500 systemintegrators, applicatieontwikkelaars en platform-partners zoals IBM, PeopleSoft, Sun, HP en Teradata. Voor meer informatie: http://www.microstrategy.nl.
MicroStrategy Benelux - - Zonnebaan 15c - Postbus 40275, 3504 AB Utrecht
T:+31 30 2408 111, F:+31 30 2408 199
Ingezonden persbericht