Speciale serie Attraction ook op Citroën C2 en C3
(25-1-2005)
Citroën introduceert op de AutoRAI onder de naam Attraction speciale
series van de succesvolle Citroën C2 en C3, voorzien van opties die
met een groot consumentenvoordeel worden geleverd. De stand van
Citroën op de AutoRAI kent ook enkele andere attracties, die een
grote aantrekkingskracht op de bezoekers zullen uitoefenen.
De Citroën C2 Attraction en C3 Attraction zijn gebaseerd op het
uitvoeringsniveau Ligne Prestige, met als extra opties een
radio/cd-speler, handmatig bediende airco, Pack Look en speciale
velours bekleding. In de C3 Attraction is ook een middenarmsteun
aanwezig. Gordijnairbags zijn in deze uitvoeringen optioneel
verkrijgbaar, net als Pack Airco, metallic of parelmoerlak en zwarte
vernislak.
Consumentenvoordeel
De C2 Attraction is leverbaar met de bekende 1.1i en 1.4i
benzinemotoren, voor een prijs van respectievelijk ⬠14.340,- en â¬
15.200,-. Dit betekent in beide gevallen een consumentenvoordeel van
⬠485. De Citroën C3 Attraction is ook leverbaar met de 1.1i en 1.4i
benzinemotoren voor respectievelijk ⬠15.500,- en ⬠16.350,-, maar
ook als 1.4i automaat (⬠17.750,-), en 1.4 HDi (⬠19.600,-). Het
consumentenvoordeel bij deze versies bedraagt ⬠755,-.
Nederlands debuut voor Citroën C4
Veel aandacht op de Citroën-stand zal vanzelfsprekend uitgaan naar
het Nederlandse debuut van de Citroën C4 Berline en Coupé, die eind
vorig jaar zijn gelanceerd en nu Citroëns aanwinst in de middenklasse
vormen. Ook de nieuwe C5, die vorig najaar op de markt is gekomen, zal
in vele versies als Berline en Break te bewonderen zijn. Beide nieuwe
modellen worden geflankeerd door bekende producten, zoals de compacte
serie C2, C3 en C3 Pluriel, de zeer succesvolle midi-mpv Xsara Picasso
en de ruimtewonders C8 en Berlingo. De stand van Citroën bevindt zich
dit jaar in de Europahal, op nummer 01.003.
Trillende billen
Als speciale attractie heeft Citroën op de stand een aantal
simulators geplaatst, die ongetwijfeld veelvuldig zullen worden
gebruikt door de bezoekers. Ze bieden de mogelijkheid aan te voelen
welke reactie het Lane Departure Warning System geeft op het moment
dat je een doorgetrokken lijn passeert. Dit nieuwe systeem is recent
geïntroduceerd op de nieuwe Citroën C4 en C5, waarmee Citroën zijn
vooruitstrevendheid op technologisch gebied opnieuw onderstreept.
Op een andere simulator kunnen de bezoekers zich voelen zoals
rallywereldkampioen Sébastien Loeb achter het stuur van de Xsara WRC:
de spectaculaire rallyproeven kunnen met hoge snelheid worden
afgelegd, en een stuurfout heeft hier geen fatale gevolgen.
Als robots verklede dames, die een belangrijke rol spelen in de
advertentiecampagne van de nieuwe Citroën C4, laten zich tijdens de
AutoRAI vereeuwigen met bezoekers aan hun zijde.
De AutoRAI 2005 vindt plaats van 10 tot en met 20 februari in
Amsterdam.
AutoRai