Gemeente Oostzaan

25 januari 2005

-Wet waardering onroerende zaken (wet WOZ)
-Spreekuur burgemeester en wethouders
-Vergadering gemeenteraad
---

Wet waardering onroerende zaken (wet WOZ) Op 1 januari 2005 is het derde tijdvak voor de Wet WOZ ingegaan. Alle onroerende zaken (woningen, niet-woningen en percelen grond) in de gemeente Oostzaan zijn opnieuw getaxeerd. Bent u op 1 januari 2005 eigenaar en/of gebruiker van een onroerende zaak dan ontvangt u eind februari 2005 automatisch een woz-beschikking met daarin de nieuwe taxatiewaarde van uw pand of grond. Als gevolg van een wetswijziging zal in de meeste gevallen de woz-beschikking worden gecombineerd met de aanslag Onroerende-zaakbelasting (OZB) 2005 tot één biljet. Bij de woz-beschikking en de aanslag OZB 2005 zal ook weer een belastingwijzer worden toegezonden. In deze belastingwijzer kunt u lezen over de verschillende wijzigingen die hebben plaatsgevonden.


---

Spreekuur burgemeester en wethouders Dinsdag 1 februari is weer het maandelijkse spreekuur van burgemeester & wethouders. Iedereen die iets wil bespreken met één van de wethouders of de burgemeester kan zich van 16.00 tot 17.00 uur melden bij de receptie op het gemeentehuis. Het is ook mogelijk om een afspraak te maken voor een gesprek met de wethouders en/of de burgemeester op een ander tijdstip. Voor een afspraak kunt u contact opnemen met mevrouw W. Kramer tel: 075- 684 7719.


---

Vergadering gemeenteraad Op maandag 31 januari vergadert de Oostzaanse gemeenteraad vanaf 19.30 uur in Zorgcentrum Evean Lishof, Lisweg 253. U bent van harte welkom om bij deze vergadering aanwezig te zijn. Op de voorlopige agenda staat:

* Benoeming griffier

* Vaststelling beleidskader cultuurbeleid
* Integraal huisvestingsplan onderwijs 2005-2008
* Verordening cliëntenparticipatie

* Initiatiefvoorstel VVD fractie tot oprichting en instandhouding Jeugdraad

* Voorstel tot wijziging Presidium en Commissiestructuur
* Verordening voorzieningen gehandicapten en Financieel Besluit 2005
* Taken en werkzaamheden werkgroep Financiën
* Controleprotocol controle jaarrekening 2004
* Financiële verordening ex artikel 212 GW
* Voorstel financiële bijdrage ramp in Azië
* Voorstel wijziging begroting (tijdelijke inhuur gemeentesecretaris)

Wilt u iets over de agendapunten onder de aandacht brengen? Het is mogelijk om spreektijd aan te vragen. Indien u van dit spreekrecht gebruik wilt maken, kunt u dit tot 2 werkdagen voor de vergadering aan de griffier (J. van Tol a.i.) melden. Vermeld hierbij uw naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp waarover u het woord wilt voeren. Er kan alleen op onderwerpen worden ingesproken die voor de vergadering zijn geagendeerd. Meer informatie over de agendapunten (stukken, indien aanwezig) kunt u inzien op het gemeentehuis.