20-01-2005
Openbare kennisgevingen week 3
Bouwzaken
Ingediende bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders hebben aanvragen om een bouwvergunning
ontvangen voor:
- Boerhaavestraat 58, voor het uitbreiden van de verdieping van de
woning (ontvangen 5 januari 2005);
- Doggersvaart 6, voor het verbouwen en uitbreiden van de woning
(ontvangen 5 januari 2005);
- De Ruyterstraat 28, voor het optrekken van de achtergevel van de
woning (ontvangen 5 januari 2005);
- Heiligharn 36 214 even, 244 252 even, 256 372 even, 376 420 even en
Baljuwstraat 19 137 oneven, voor het vernieuwen van de
liftinstallaties van het appartementencomplex (ontvangen 7 januari
2005);
- Ankerpark 27, voor het restaureren van de voormalige Hogere
Zeevaartschool (ontvangen 10 januari 2005);
- Nieuwe Haventerrein gebouw 14B24-002, voor het uitbreiden van de
kantoorruimte op de verdieping van het pand (ontvangen 11 januari
2005).
Het gaat hier om een bekendmaking als bedoeld in artikel 41 van de
Woningwet. De bouwplannen zijn in behandeling en liggen mogelijk om
advies bij verschillende afdelingen en/of diensten. Ze liggen dus niet
ter inzage. Wenst u informatie over een van deze bouwplannen, maak dan
eerst telefonisch een afspraak met het team Vergunningen van de
afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving, telefoon (0223)
678623.
Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben bouwvergunning verleend voor:
- Ceramstraat 58, voor het bouwen van een berging achter de woning
(verzenddatum 5 januari 2005);
- Ruyghweg 27, voor het vervangen van de aanbouw aan de woning
(verzenddatum 5 januari 2005);
- Spoorstraat 128, voor het wijzigen van de entree en liftruimte van
de supermarkt (verzenddatum 10 januari 2005).
Bent u door het verlenen van de bouwvergunningen rechtstreeks in uw
belangen getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de dag waarop de
beslissing is toegezonden aan de aanvrager bezwaar indienen bij het
college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36,
1780 AA Den Helder. Doet u dit tijdig dan kunt u bij de
Voorzieningenrechter van de rechtbank in Alkmaar (Postbus 251, 1800
BG) schorsing van dit besluit aanvragen.
Agenda welstandscommissie
De eerstvolgende vergadering van de Welstandscommissie vindt plaats op
donderdag 20 januari a.s. De agenda ligt op de woensdagmiddag
voorafgaande aan de betreffende vergadering ter inzage bij de
Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20.
N.B.: de welstandstoets is slechts een facet van de
bouwplanbeoordeling. Behandeling van een bouwplan door de
welstandscommissie houdt dan ook niet in dat het plan ook voldoet aan
de overige toetsingscriteria. Aan de behandeling in de vergadering van
de welstandscommissie kunt u dan ook geen rechten ontlenen.
Milieuzaken
Kapvergunningaanvraag
Burgemeester en wethouders hebben verzoeken om een kapvergunning
ontvangen voor:
- Bremstraat 139, voor het kappen van een kastanje naast de woning;
- HectorTreubstraat 23, voor het kappen van een paardekastanje achter
de woning.
- Van Speijkstraat, vanaf de Kerkgracht tot de Krugerstraat, voor het
kappen van in totaal zesendertig bomen. Voor vijf van deze bomen (vier
iepen en een wilg) is een kapvergunning nodig.
Zienswijzen over de vergunningaanvragen kunt u schriftelijk voor
vrijdag 28 januari 2005 indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders van Den Helder, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Verleende kapvergunningen
Burgemeester en wethouders hebben kapvergunningen verleend voor:
- Jonkheer Jacob van Veenstraat, Adam Schuurmanstraat, Pieter de
Leeuwstraat, Kersje Visserstraat, voor het kappen van elf iepen, elf
populieren en zes kastanjes in het openbaar groen.
Bezwaar tegen het verlenen van deze vergunning kunt u schriftelijk tot
zes weken na de datum van publicatie van de vergunning indienen bij
het college van Burgemeester en Wethouders van Den Helder, Postbus 36,
1780 AA Den Helder. Wilt u de stukken inzien, maak dan een afspraak
met de heer P.v. Wessel van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en
Handhaving, team vergunningen telefoon (0223) 678632.
Verkeerszaken
Lastgevingen
Langs de openbare weg staan gedurende langere tijd voertuigen en
wrakken die daar niet horen. Burgemeester en wethouders gelasten de
eigenaren hiervan op grond van artikel 5.1.3 en 5.1.5 van de Algemene
Plaatselijke Verordening hun eigendom binnen een week van de openbare
weg te verwijderen. Het gaat om:
- een aanhangwagen zonder kenteken, die geparkeerd staat in het
openbaar groen tegenover Doorzwin1134;
- een aanhangwagen zonder kenteken, die staat op het trottoir naast de
Zaanstraat 28;
- een aanhanger zonder kenteken, die staat naast de garage aan de Jan
Hoogerwerfstraat 15k;
- een aanhangwagen zonder kenteken, die is vastgemaakt aan een
lantaarnpaal in de Amerstraat;
- een in slechte staat verkerende boottrailer, die staat op de
parkeerplaats tegenover Pluto 43;
- een boottrailer, die staat op het trottoir ter hoogte van het Pieter
Mulderplantsoen 41;
- een aanhangwagen, die is vastgemaakt aan een boom op de Ruyghweg ter
hoogte van nummer 138.
Als de lastgevingen niet worden nagekomen, laten burgemeester en
wethouders de voertuigen op kosten van de eigenaren verwijderen en
opslaan. De eigenaren kunnen ze hierna gedurende drie maanden afhalen.
Nadere informatie kunt u krijgen bij de afdeling Veiligheid,
Vergunningen en Handhaving van maandag tot en met donderdag tussen
08.00 en14.00 uur, telefoon (0223) 678617.
Inritvergunning
Burgemeester en Wethouders van Den Helder hebben besloten een
tijdelijke uitwegvergunning af te geven voor de ontsluiting van het
bouwterrein van de brandweerkazerne aan de Bastiondreef 4 in Den
Helder. De vergunning geldt voor de duur van de bouwwerkzaamheden.
De uitweg (inrit) ligt tussen de Waddenzeestraat en het bouwperceel en
is dus tijdelijk. De omleidingsroute voor voetgangers is ter plaatse
aangegeven door middel van borden.
Bent u door het verlenen van deze tijdelijke uitwegvergunning
rechtstreeks in uw belangen getroffen, dan kunt u tot 3 maart 2005
bezwaar indienen bij Burgemeester en Wethouders van Den Helder,
Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
De stukken liggen vanaf vandaag tot 24 februari 2005 bij de
Klantenservice in het stadhuis aan de Drs. Bijlweg 20, op maandag,
dinsdag en vrijdag van 08.00 tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 tot
15.30 uur en op donderdag van 08.00 en 19.30 uur.
DEN HELDER, 20 januari 2005
drs. J.M. Staatsen, burgemeester
A.J. van den Berg, secretaris
Gemeente Den Helder