T-MOBILE
http://www.t-mobile.nl
T-Mobile introduceert 'Save for Growth'.
Vandaag maakt T-Mobile International in Bonn de details bekend van het
internationale besparings- en efficiëntieprogramma 'Save for Growth'.
Het programma levert een jaarlijkse besparing op van 1 miljard Euro
(ongeveer 10% van de totale kosten). T-Mobile investeert de helft van
de gerealiseerde besparing in strategische groeiprojecten. Het gaat
hierbij om de verdere ontwikkeling van mobiel internet voor
ontspanning en zakelijk gebruik; het aanbieden van eenvoudiger en
voordeligere tarieven en de verdere ontwikkeling van geïntegreerde
netwerken. T-Mobile Netherlands draagt bij aan de geformuleerde
bezuinigingsdoelstellingen.
De besparingen worden voor een belangrijk deel bereikt door verbeterde
inkoop van mobiele toestellen, aanscherping van leverancierscontracten
en mogelijkheden voor interne synergie, stroomlijning van producten-
en diensten en reductie van overheadkosten. Ongeveer 15% van de
besparingen komt uit reductie van het aantal arbeidsplaatsen. In
Europa betekent dat, dat er 2.200 arbeidsplaatsen tot eind 2006 zullen
verdwijnen. Omdat T-Mobile in Nederland nadrukkelijk verder wil
groeien, zijn de gevolgen hier beperkt.
Doordat de penetratie van mobiele telefoons in veel Europese markten
inmiddels zeer hoog is, zullen de marktomstandigheden veranderen.
T-Mobile speelt daar met Save for Growth vroegtijdig op in. René
Obermann, Chief Executive Officer van T-Mobile International: 'De
koers is helder: winstgevende groei tegen redelijke kosten in plaats
van groei tegen elke prijs; eenvoudige en betaalbare tarieven
gecombineerd met realistische toestelprijzen. We zijn hier al maanden
geleden mee begonnen in onze belangrijkste Europese markten, met name
in Duitsland. Door deze maatregelen kunnen we doorgaan met het
aanbieden van een aantrekkelijk toestelportfolio tegen lagere kosten,
terwijl we tegelijkertijd meer bewegingsruimte creëren voor
prijsconcurrentie.'
Hans van der Hoeven, Directeur Personeelszaken van T-Mobile
Netherlands: 'T-Mobile heeft in Nederland een ambitieuze
groeidoelstelling. Deze verandert niet. Ook wij merken dat de
marktomstandigheden veranderen. Daar spelen wij op in door ons
personeelsbestand aan te passen. Naar verwachting vervallen in
Nederland ca. 190 van de bestaande 1560 (full-time) banen.
Tegelijkertijd creëert T-Mobile een groot aantal nieuwe banen die
vooral gericht zullen zijn op direct klantencontact, vooral omdat
T-Mobile in Nederland in het komende jaar het openen van eigen winkels
voortzet. Daarbij zullen aanpassingen in het personeelsbestand naar
verwachting door middel van herplaatsing en natuurlijk verloop in een
tijdsbestek van twee jaar worden gerealiseerd. Gedwongen ontslagen
liggen daarom niet in de lijn der verwachting.'
Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,25
miljoen klanten (september 2004) en is daarmee de nummer 3 op de
Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel
consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland
over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en
een snel groeiend aantal HotSpots, waar gebruikers de beschikking
hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van
de leidende mobiele communicatie ondernemingen in de wereld. Als één
van Deutsche Telekom's drie strategische bedrijfsonderdelen,
concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische markten in Europa en
de Verenigde Staten. In het derde kwartaal van 2004 maakten meer dan
109 miljoen mensen gebruik van de mobiele communicatie diensten van
bedrijven waarin T-Mobile of Deutsche Telekom een meerderheids- of
minderheidsbelang hebben. T-Mobile is de enige mobiele communicatie
aanbieder ter wereld met transatlantische dienstverlening.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl
20 jan 05 12:19