Ingezonden persbericht
Media alert
20 januari 2005
Salesforce.com eerste on demand CRM-leverancier met meer dan 200.000 abonnees
~ on demand CRM-specialist heeft per 31 december 2004 wereldwijd 13.300 klanten en 214.000 betalende abonnees ~
Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on demand customer relationship management (CRM), heeft bekend gemaakt per 31 december 2004 circa 13.300 klanten en circa 214.000 betalende abonnees te hebben. Dit is inclusief de circa 2.000 abonnees die het bedrijf voorheen niet meetelde, aangezien nog niet was voldaan aan bepaalde specifieke technologische vereisten.
We zijn verheugd met de vooruitgang die we dit kwartaal tot nu toe hebben geboekt. Onze resultaten in november en december geven ons vertrouwen in de prognose voor dit kwartaal, die we in ons derde kwartaalrapport bekend gemaakt hebben, zegt Steve Cakebread, chief financial officer bij salesforce.com. De resultaten zijn solide geweest in al onze belangrijke regio s en ons bedrijf is sterk gebleven in alle klantsegmenten.
Salesfore.com herhaalt zijn financiële prognose voor 2005, zoals bekendgemaakt op 17 november 2004:
· Totale omzet wordt geschat tussen circa $51 miljoen and $52 miljoen.
· Winst per aandeel wordt geschat tussen de $0.01 and $0.02 per diluted share.
(188 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com (www.salesforce.com)
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on demand customer relationship management (CRM). Het bedrijf levert, door middel van zijn succesvolle salesforce.com productserie, waaronder Salesforce.com (http://www.salesforce.com) en Supportforce.com (http://www.supportforce.com), een veelomvattende suite van customer relationship management (CRM)-diensten. Hiermee kunnen bedrijven van elke omvang, industrie en uit elk werelddeel tegemoet komen aan de complexe uitdaging van het on demand delen en beheren van klantinformatie.
Salesforce.com en Supportforce.com zijn gebouwd op het sforce client/service integratieplatform en omvatten de Customforce.com toolkit, waarmee volledig on demand aanpassingen gemaakt kunnen worden. Met sforce (http://www.sforce.com) en Customforce.com (http://www.customforce.com) kunnen klanten en onafhankelijke softwareleveranciers salesforce.com s producten afstemmen op hun eigen behoeften. Daarnaast kunnen ze salesforce.com s producten integreren en hun eigen on demand-bedrijfsapplicaties bouwen.
Vanaf 31 december 2004 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 13.300 klanten en circa 214.000 betalende abonnees waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), Amerca Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust Banks.
Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het ticker symbool CRM .
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven of Joost Galema bij LEWIS Communicatie:
Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com
joostg@lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS Global Public Relations
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com