Ingezonden persbericht


Retailgroep Laurus tekent voor MicroStrategy

MicroStrategy's leidende positie in retailsector opnieuw bevestigd

Utrecht, 19 januari 2005 - MicroStrategy, één van de wereldwijde leiders in de markt van business intelligence software, kondigt aan dat de Nederlandse winkelketen Laurus - de groep boven onder andere de EDAH supermarkten, Super de Boer en Konmar Superstores - haar Business Intelligence (BI) toepassingen gaat standaardiseren op oplossingen van MicroStrategy. Laurus is met een marktaandeel van ongeveer 16,6%, een bereik van circa 720 supermarkten en bijna 26.000 medewerkers een van de belangrijkste levensmiddelenorganisaties in Nederland.

Met het binnenhalen van Laurus verstevigt MicroStrategy haar positie in de retailindustrie. De onderneming levert in Europa reeds BI-oplossingen aan onder meer Ahold (de groep boven onder andere Albert Heijn), Carrefour (o.a. GB), Metro (o.a. Makro), Auchan, Fnac, Comet, WE, Macintosh Holding (o.a. Superconfex en Kwantum) en Marks & Spencer. Zij gebruiken MicroStrategy's oplossingen voor de continue analyse en bijsturing van hun dagelijkse businessprocessen. Voorbeelden van deze processen zijn: het assortiment- en winkelbeheer, het meten van promotie-effectiviteit, analyseren van het koopgedrag van de consument, dervingpreventie, analyseren van klantwinstgevendheid en het minimaliseren van 'out of stock'-situaties. MicroStrategy heeft hiervoor zelf een vijftigtal specifieke retailmodules voor klanten ontwikkeld.

Technologie en kosten

Er zijn echter ook belangrijke redenen op gebied van technologie en kosten waarom al deze bedrijven voor MicroStrategy kiezen. Door een volledig functionele webinterface en een zeer krachtige, betrouwbare en veilige architectuur, vergemakkelijkt MicroStrategy het uitrollen van de oplossingen naar de honderden of duizenden gebruikers in de verschillende winkels en bij de externe toeleveranciers. MicroStrategy's architectuur is als enige geschikt voor schaalbaarheid van multiterabyte data die vereist wordt voor rapporteringen en analyses in de retailsector. Ook de total-cost-of-ownership (TCO) wordt als een belangrijk pluspunt gezien door de klanten. De snelle implementatietijden en het eenvoudig systeembeheer dragen hier in grote mate toe bij.

Michel Haagmans, country manager MicroStrategy Benelux: "Laurus doet beroep op de jarenlange en wereldwijde ervaring die MicroStrategy heeft in de retailsector. Meer dan de helft van de top 200 wereldwijde retailers, zoals JCPenney, Best Buy en Food Lion van de Belgische Delhaize Group, vertrouwen op MicroStrategy-oplossingen voor het aanleveren van informatie, rapportering en analyse. Retailers die MicroStrategy's Business Intelligence Platform gebruiken hebben een beter begrip van hun business en gebruiken dit inzicht om een competitief voordeel te behalen."

Over MicroStrategy

MicroStrategy (Nasdaq: MSTR), wereldwijd leider in de steeds belangrijker wordende markt van business intelligence software, werd opgericht in 1989. Leidende 'Fortune 2000'-bedrijven integreren MicroStrategy's krachtige software in bijna alle facetten van hun business. De business intelligence platforms van MicroStrategy distilleren uit grote hoeveelheden data essentiële en grondige inzichten die zorgen voor meer kostenefficiëntie, meer productiviteit, betere omzetgeneratie en goede klantencontacten. MicroStrategy biedt enkele unieke en specifieke mogelijkheden: optimale schaalbaarheid, krachtige analyse-instrumenten, gebruiksvriendelijke informatie- en rapporteringmogelijkheden en een zeer eenvoudig te gebruiken webinterface. Topondernemingen gebruiken MicroStrategy om op een kostefficiënte manier hun multi-terabyte databases te ontsluiten voor duizenden werknemers op alle operationele niveaus. Op deze manier worden de voordelen van business intelligence zichtbaar en wordt het BI platform gebruikt in de gehele onderneming, bij klanten, partners en leveranciers. MicroStrategy telt meer dan 2.900 zeer grote klanten waaronder General Motors, Yahoo!, Visa International, Telecom Italia, AT&T Wireless Group, Sanofi Aventis, Generali Verzekeringsgroep en de FBI. MicroStrategy onderhoudt ook relaties met meer dan 500 systemintegrators, applicatieontwikkelaars en platform-partners zoals IBM, PeopleSoft, Sun, HP en Teradata.

Voor meer informatie: http://www.microstrategy.nl.

MicroStrategy Benelux - - Zonnebaan 15c - Postbus 40275, 3504 AB Utrecht T:+31 30 2408 111, F:+31 30 2408 199

Wenst u een interview met Michel Haagmans van MicroStrategy, neem dan contact op met Margienke Bos - Influx PR:+31 55 366 30 34 of margienke@influx-pr.com



Ingezonden persbericht