ChristenUnie
ChristenUnie ontwerpt beker voor Cup-a-Soup Woensdag 19 Januari 2005 -
11:38
Resultaat van nuttige discussie over reclame-uitingen
Het partijbureau van de ChristenUnie heeft voor Cup-a-Soup van Unox
een ontwerp laten maken voor een nieuwe kartonnen soepbeker. Het
ontwerp is het resultaat van een discussie tussen het partijbureau en
Cup-a-Soup over respect in reclamespots. Met de opdruk Doe normaal!
Dat zouden meer mensen moeten doen. voegt de partij een eigen versie
toe aan de bestaande reeks van Cup-a-Soup.
Die reeks werd in radiospots aangeprezen door golfende ondernemers,
die hun intussen hard werkende werknemers troosten met een bekertje
soep voorzien van een in die situatie - volgens de medewerkers van de
ChristenUnie weinig respectvolle tekst. Ook de promotie van een beker
door prostituees die hun activiteiten even platleggen voor een beker
soep verpest volgens het partijbureau de goede smaak in de reclame.
Een constructieve discussie
Als gevolg van de door de ChristenUnie gestarte actie is er een
gesprek geweest tussen de ChristenUnie en Cup-a-Soup. Daarin stelde
Cup-a-Soup de actie van het partijbureau te zwaar aangezet te vinden.
De spots zijn volgens Cup-a-Soup duidelijk een persiflage en getuigen
volgens de soepfabrikant wel degelijk van normen in reclame. De
geschetste situaties promoten geen normloos gedrag, aldus Cup-a-Soup
en Cup-a-Soup zou daar ook tegen zijn. Op basis van deze verklaring
ziet het partijbureau af van de aanvankelijk gekozen actie om een
doe-normaal-cup aan te bieden. In plaats daarvan komt nu het
alternatieve ontwerp voor een beker.
Zelf maken
Het partijbureau heeft vandaag het ontwerp aangeboden aan Cup-a-Soup.
GeĂŻnteresseerden kunnen het ontwerp hieronder downloaden en er hun
eigen beker van maken.
Vervolg
De ChristenUnie blijft als onderdeel van de Permanente Campagne
reclame-uitingen volgen op de punten respect en goede smaak.
---