Gemeente Hulst


Persbericht - 19.01.2005

Resultaten bezoekersenquête

In een jaar dat toch bijzonder lastig is geweest, heeft de ambtelijke organisatie van Hulst een goede prestatie geleverd. Het jaar 2004 was vanwege verstrekkende bezuinigingen niet gemakkelijk voor de gemeente Hulst.
Daadkracht, flexibiliteit maar ook creativiteit, waren nodig om de trein op de rails te houden. Ondanks dit zijn de medewerkers van de gemeente Hulst niet bij de pakken neer gaan zitten. Sterker nog, zij hebben 2004 aangegrepen om de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid te optimaliseren. En met succes!

Dat blijkt uit de bezoekersenquête welke plaatsvond in de periode van 27 augustus t/m 10 november 2004. In deze periode werden 300 enquêtes afgenomen bij bezoekers van het stadskantoor te Hulst en het gemeentekantoor te Kloosterzande.

Op 1 juli 2004 veranderden de openingstijden van de loketten van de gemeente Hulst. Dit houdt in dat alle loketten behoudens de loketten van het team Bevolking na de middag zijn gesloten. s-Middags wordt gewerkt aan hand van een afsprakensysteem. Om deze vernieuwde wijze van dienstverlening te kunnen evalueren en beoordelen, vond de genoemde enquête plaats.
De resultaten van de enquête geven weer dat de vernieuwde openingstijden door het merendeel van de bezoekers positief wordt ontvangen.

Een pluim
Daarnaast krijgt de gemeentelijke organisatie gemiddeld een 8 van de geënquêteerden voor klantvriendelijkheid en gerichtheid. Een cijfer dat gezien mag worden. Het college van B&W is dusdanig verheugd met deze hoge waardering dat zij hun ambtenarenkorps daarvoor graag een pluim uitdelen. Deze pluim wordt op donderdag 20 januari 2005 uitgereikt in de vorm van taart voor alle medewerkers. Om 09.00 uur start gemeentesecretaris C. van der Lijcke persoonlijk met het uitdelen van het gebak.

Speerpunten in 2005
Uiteraard is het goed om ook de leerpunten te belichten. De telefonische bereikbaarheid van onze organisatie verdient aandacht.

Een kwart van de geënquêteerden gaf aan daarover niet (geheel) tevreden te zijn.
Dit wordt dan ook een speerpunt in 2005.
Een wens die naar boven komt uit de enquête - bij de geënquêteerden welke aangaven een verandering op prijs te stellen - is de avondopenstelling van alle loketten op 1 dag in de week. Ruim de helft van de geënquêteerden gaf aan ter compensatie van deze algehele avondopenstelling akkoord te kunnen gaan met de sluiting van de gemeentelijke diensten op 1 werkdag.
De mogelijkheden en onmogelijkheden mbt algehele avondopenstelling op
1 dag in de week worden bestudeerd.
Uiteraard moet daarbij rekening worden gehouden met de financiële situatie waarin de gemeente verkeert.

---

Gemeente Hulst Team Communicatie
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl