Gemeente Hulst
Persbericht - 19.01.2005
Resultaten bezoekersenquête
In een jaar dat toch bijzonder lastig is geweest, heeft de ambtelijke
organisatie van Hulst een goede prestatie geleverd.
Het jaar 2004 was vanwege verstrekkende bezuinigingen niet gemakkelijk
voor de gemeente Hulst.
Daadkracht, flexibiliteit maar ook creativiteit, waren nodig om de
trein op de rails te houden. Ondanks dit zijn de medewerkers van de
gemeente Hulst niet bij de pakken neer gaan zitten. Sterker nog, zij
hebben 2004 aangegrepen om de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
te optimaliseren. En met succes!
Dat blijkt uit de bezoekersenquête welke plaatsvond in de periode van
27 augustus t/m 10 november 2004. In deze periode werden 300 enquêtes
afgenomen bij bezoekers van het stadskantoor te Hulst en het
gemeentekantoor te Kloosterzande.
Op 1 juli 2004 veranderden de openingstijden van de loketten van de
gemeente Hulst. Dit houdt in dat alle loketten behoudens de loketten
van het team Bevolking na de middag zijn gesloten. s-Middags wordt
gewerkt aan hand van een afsprakensysteem. Om deze vernieuwde wijze
van dienstverlening te kunnen evalueren en beoordelen, vond de
genoemde enquête plaats.
De resultaten van de enquête geven weer dat de vernieuwde
openingstijden door het merendeel van de bezoekers positief wordt
ontvangen.
Een pluim
Daarnaast krijgt de gemeentelijke organisatie gemiddeld een 8 van de
geënquêteerden voor klantvriendelijkheid en gerichtheid. Een cijfer
dat gezien mag worden. Het college van B&W is dusdanig verheugd met
deze hoge waardering dat zij hun ambtenarenkorps daarvoor graag een
pluim uitdelen. Deze pluim wordt op donderdag 20 januari 2005
uitgereikt in de vorm van taart voor alle medewerkers.
Om 09.00 uur start gemeentesecretaris C. van der Lijcke persoonlijk
met het uitdelen van het gebak.
Speerpunten in 2005
Uiteraard is het goed om ook de leerpunten te belichten.
De telefonische bereikbaarheid van onze organisatie verdient aandacht.
Een kwart van de geënquêteerden gaf aan daarover niet (geheel)
tevreden te zijn.
Dit wordt dan ook een speerpunt in 2005.
Een wens die naar boven komt uit de enquête - bij de geënquêteerden
welke aangaven een verandering op prijs te stellen - is de
avondopenstelling van alle loketten op 1 dag in de week.
Ruim de helft van de geënquêteerden gaf aan ter compensatie van deze
algehele avondopenstelling akkoord te kunnen gaan met de sluiting van
de gemeentelijke diensten op 1 werkdag.
De mogelijkheden en onmogelijkheden mbt algehele avondopenstelling op
1 dag in de week worden bestudeerd.
Uiteraard moet daarbij rekening worden gehouden met de financiële
situatie waarin de gemeente verkeert.
---
Gemeente Hulst Team Communicatie
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389136
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl