Telefoongesprekken met Safecall als MP3 bewaard
CAPITA BV
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 18-01-2005 09:54
Bedrijven en consumenten kunnen vanaf vandaag al hun
telefoongesprekken als MP3 bewaren met Safecall. Ze bellen via
Safecall dat na afloop van het gesprek automatisch het digitale
geluidsbestand e-mailt naar de abonnee. Met deze technologische
innovatie behoren menings-verschillen over telefonisch gemaakte
afspraken tot het verleden.
De techniek is ook te gebruiken om contracten te sluiten, als
alternatief voor schriftelijke overeenkomsten of om mensen een
telefoongesprek te laten beluisteren dat ze zelf hebben gemist. Bij
conference calls kan de MP3 gebruikt worden als notulen.
Uit nood geboren
Het idee voor Safecall ontstond na herhaalde conflicten van een
klant met een grote luchtvaartmaatschappij over telefonische
boekingen. Oprichter Marjolijn van Oordt: 'In de discussie met het
bedrijf stond ik keer op keer met mijn rug tegen de muur. De
luchtvaartmaatschappij ontkende eerdere beloftes en weigerde
haar afspraken na te komen. Ik kon niets bewijzen.' De behoefte
aan een verslag van de gesprekken werd zo groot dat Van Oordt
Safecall bedacht. Voor de technologische ontwikkeling ging zij een
partnerschap aan met technologiebedrijf Delta Solutions.
Bedrijven en consumenten kunnen zich kosteloos abonneren via de
website www.safecall.nl. Na deze eenmalige inschrijving kunnen zij
vanaf ieder telefoonnummer, vast én mobiel, via Safecall bellen.
Voordat de computer het telefoongesprek doorschakelt, worden
datum en tijd op de MP3 ingesproken. Zo kunnen geen
misverstanden ontstaan over het moment van opname. Direct na
het telefoontje krijgt de abonnee de MP3 met het gesprek
automatisch per e-mail toegestuurd.