Telefoongesprekken met Safecall als MP3 bewaard

CAPITA BV
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 18-01-2005 09:54

Bedrijven en consumenten kunnen vanaf vandaag al hun telefoongesprekken als MP3 bewaren met Safecall. Ze bellen via Safecall dat na afloop van het gesprek automatisch het digitale geluidsbestand e-mailt naar de abonnee. Met deze technologische innovatie behoren menings-verschillen over telefonisch gemaakte afspraken tot het verleden.

De techniek is ook te gebruiken om contracten te sluiten, als alternatief voor schriftelijke overeenkomsten of om mensen een telefoongesprek te laten beluisteren dat ze zelf hebben gemist. Bij conference calls kan de MP3 gebruikt worden als notulen.

Uit nood geboren
Het idee voor Safecall ontstond na herhaalde conflicten van een klant met een grote luchtvaartmaatschappij over telefonische boekingen. Oprichter Marjolijn van Oordt: 'In de discussie met het bedrijf stond ik keer op keer met mijn rug tegen de muur. De luchtvaartmaatschappij ontkende eerdere beloftes en weigerde haar afspraken na te komen. Ik kon niets bewijzen.' De behoefte aan een verslag van de gesprekken werd zo groot dat Van Oordt Safecall bedacht. Voor de technologische ontwikkeling ging zij een partnerschap aan met technologiebedrijf Delta Solutions.

Bedrijven en consumenten kunnen zich kosteloos abonneren via de website www.safecall.nl. Na deze eenmalige inschrijving kunnen zij vanaf ieder telefoonnummer, vast én mobiel, via Safecall bellen. Voordat de computer het telefoongesprek doorschakelt, worden datum en tijd op de MP3 ingesproken. Zo kunnen geen misverstanden ontstaan over het moment van opname. Direct na het telefoontje krijgt de abonnee de MP3 met het gesprek automatisch per e-mail toegestuurd.