VODAFONE
http://www.vodafone.nl

Klanten profiteren van vernieuwde Vodafone verkooporganisatie

Uitbreiding Vodafone verkoopkanalen en klantgerichtere aanpak

Maastricht, 17 januari 2005 - Vodafone start vandaag met een vernieuwing van haar verkooporganisatie waar alle klanten van gaan profiteren. Het aantal Vodafone City Point vestigingen wordt uitgebreid, het persoonlijk contact met klanten wordt nog intensiever en de persoonlijke service en verkoop van producten en diensten wordt nog beter afgestemd op de specifieke wensen van verschillende klanten. In eerste instantie start Vodafone met de uitbreiding van de service en dienstverlening conform de wensen van de zakelijke klanten. Zo breidt Vodafone het aantal accountmanagers voor het MKB fors uit, krijgen alle bedrijven een persoonlijkere benadering voor hun mobiele communicatiebehoeften en een op maat gemaakt advies. Dat kan telefonisch, via internet of via een persoonlijk bezoek van een Vodafone medewerker aan het bedrijf. De implementatie van de vernieuwde verkoopstrategie van Vodafone voor zakelijke klanten en consumenten zal in 2006 voltooid zijn.

Uitbreiding Vodafone City Point vestigingen

De nieuwe verkoopstrategie komt voort uit Vodafone's ambitie om de tevredenheid van klanten nog verder te vergroten en om de marktpositie verder te versterken. Afgelopen jaren is de behoefte van klanten verschoven van een puur mobiele winkelverkoop naar meer service en gericht advies voor klanten die de mobiele telefoon voor verschillende doeleinden gebruiken. Consumenten hebben behoefte aan hoge kwaliteit producten, perfecte service en uitgebreid en kundig advies op de winkelvloer. Om deze klanten nog betere dienstverlening te bieden, breidt Vodafone in het komende jaar haar Vodafone City Point-vestigingen aanzienlijk uit en bouwt ze verder voort op het succes van de lange termijn relaties met belangrijke en strategische distributiepartners.

Persoonlijke benadering en keuze in verkoopkanalen

Zakelijke klanten geven aan meer behoefte te hebben aan een persoonlijke benadering en willen een keuze kunnen maken uit diverse verkoopkanalen. Om aan deze wensen te voldoen en deze klanten nog sneller en efficiënter te helpen, zoekt Vodafone de klanten op en integreert ze de 15 Vodafone Business Point vestigingen in de nieuwe verkoopkanalen. De verschillende servicetaken van de Vodafone Business Point vestigingen worden gecentraliseerd binnen de Vodafone Customer Services organisatie. De persoonlijke contacten met klanten worden geoptimaliseerd met een uitbreiding van het aantal regionale accountmanagers die klanten in hun eigen regio persoonlijk adviseren en indien gewenst bedrijven op hun eigen kantoor bezoeken. Daarom is besloten de fysieke Vodafone Business Point locaties te sluiten. De nieuwe verkoopstrategie is overlegd met en wordt volledig ondersteund door Vodafone's Ondernemingsraad.

Jeroen Hoencamp, Sales Directeur Vodafone Nederland: 'Vodafone is continu op zoek naar manieren om de verwachting van haar klanten te overtreffen. Deze nieuwe verkoopstrategie voldoet volledig aan deze doelstelling, komt voort uit de wens van de klanten en onderschrijft Vodafone's ambitie om klanttevredenheid verder te vergroten. Deze nieuwe benadering biedt onze klanten nog meer waar voor hun geld, optimale service en nog gerichter advies over de mogelijkheden van Vodafone's mobiele producten en diensten. En dat geldt voor alle klanten in Nederland. Voor bedrijven, van eenmanszaak tot multinational, en consumenten. De vandaag gestarte implementatie van de nieuwe verkoopstrategie zal Vodafone's sterke positie op de zakelijke en consumentenmarkt nog verder versterken. We hebben onze verkooporganisatie en de daarbij behorende service nu nog beter op elkaar afgestemd en ingericht. Zo kunnen we op een makkelijke en toegankelijke manier het beste advies aan klanten geven dat momenteel in de Nederlandse markt te vinden is'.

/ / / / / / / / / / / / / / / /

Vodafone Libertel N.V.

Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel meer dan 147 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 26 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 14 landen.