VODAFONE
http://www.vodafone.nl
Klanten profiteren van vernieuwde Vodafone verkooporganisatie
Uitbreiding Vodafone verkoopkanalen en klantgerichtere aanpak
Maastricht, 17 januari 2005 - Vodafone start vandaag met een
vernieuwing van haar verkooporganisatie waar alle klanten van gaan
profiteren. Het aantal Vodafone City Point vestigingen wordt
uitgebreid, het persoonlijk contact met klanten wordt nog intensiever
en de persoonlijke service en verkoop van producten en diensten wordt
nog beter afgestemd op de specifieke wensen van verschillende klanten.
In eerste instantie start Vodafone met de uitbreiding van de service
en dienstverlening conform de wensen van de zakelijke klanten. Zo
breidt Vodafone het aantal accountmanagers voor het MKB fors uit,
krijgen alle bedrijven een persoonlijkere benadering voor hun mobiele
communicatiebehoeften en een op maat gemaakt advies. Dat kan
telefonisch, via internet of via een persoonlijk bezoek van een
Vodafone medewerker aan het bedrijf. De implementatie van de
vernieuwde verkoopstrategie van Vodafone voor zakelijke klanten en
consumenten zal in 2006 voltooid zijn.
Uitbreiding Vodafone City Point vestigingen
De nieuwe verkoopstrategie komt voort uit Vodafone's ambitie om de
tevredenheid van klanten nog verder te vergroten en om de marktpositie
verder te versterken. Afgelopen jaren is de behoefte van klanten
verschoven van een puur mobiele winkelverkoop naar meer service en
gericht advies voor klanten die de mobiele telefoon voor verschillende
doeleinden gebruiken. Consumenten hebben behoefte aan hoge kwaliteit
producten, perfecte service en uitgebreid en kundig advies op de
winkelvloer. Om deze klanten nog betere dienstverlening te bieden,
breidt Vodafone in het komende jaar haar Vodafone City
Point-vestigingen aanzienlijk uit en bouwt ze verder voort op het
succes van de lange termijn relaties met belangrijke en strategische
distributiepartners.
Persoonlijke benadering en keuze in verkoopkanalen
Zakelijke klanten geven aan meer behoefte te hebben aan een
persoonlijke benadering en willen een keuze kunnen maken uit diverse
verkoopkanalen. Om aan deze wensen te voldoen en deze klanten nog
sneller en efficiënter te helpen, zoekt Vodafone de klanten op en
integreert ze de 15 Vodafone Business Point vestigingen in de nieuwe
verkoopkanalen. De verschillende servicetaken van de Vodafone Business
Point vestigingen worden gecentraliseerd binnen de Vodafone Customer
Services organisatie. De persoonlijke contacten met klanten worden
geoptimaliseerd met een uitbreiding van het aantal regionale
accountmanagers die klanten in hun eigen regio persoonlijk adviseren
en indien gewenst bedrijven op hun eigen kantoor bezoeken. Daarom is
besloten de fysieke Vodafone Business Point locaties te sluiten. De
nieuwe verkoopstrategie is overlegd met en wordt volledig ondersteund
door Vodafone's Ondernemingsraad.
Jeroen Hoencamp, Sales Directeur Vodafone Nederland: 'Vodafone is
continu op zoek naar manieren om de verwachting van haar klanten te
overtreffen. Deze nieuwe verkoopstrategie voldoet volledig aan deze
doelstelling, komt voort uit de wens van de klanten en onderschrijft
Vodafone's ambitie om klanttevredenheid verder te vergroten. Deze
nieuwe benadering biedt onze klanten nog meer waar voor hun geld,
optimale service en nog gerichter advies over de mogelijkheden van
Vodafone's mobiele producten en diensten. En dat geldt voor alle
klanten in Nederland. Voor bedrijven, van eenmanszaak tot
multinational, en consumenten. De vandaag gestarte implementatie van
de nieuwe verkoopstrategie zal Vodafone's sterke positie op de
zakelijke en consumentenmarkt nog verder versterken. We hebben onze
verkooporganisatie en de daarbij behorende service nu nog beter op
elkaar afgestemd en ingericht. Zo kunnen we op een makkelijke en
toegankelijke manier het beste advies aan klanten geven dat momenteel
in de Nederlandse markt te vinden is'.
/ / / / / / / / / / / / / / / /
Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in
Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het
grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met
proportioneel meer dan 147 miljoen klanten in vijf continenten. De
Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele
operators in 26 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband
met netwerken in 14 landen.