Ingezonden persbericht


Persbericht

Selfservice ontlast GoGo Tours tijdens piekperiodes

Wilp, 17 januari 2005 -- Onlangs heeft GoGo Tours het eService Center(TM) van Trinicom in gebruik genomen. De websites van de drie producten van de reisorganisatie - GoGo Tours Wintersportvakanties, GoGo Tours Jongerenreizen en Sunweb Vliegreizen - zijn daarmee continu beschikbaar voor beantwoording van klantvragen. Met name in piekperiodes verwacht GoGo Tours een betere bereikbaarheid en een hoger serviceniveau te kunnen realiseren.

GoGo Tours is een direct-seller. De reizen van GoGo Tours zijn niet bij reisbureaus te boeken, maar alleen rechtstreeks bij GoGo Tours zelf. Dit resulteert in een groot aantal klantcontacten. Bovendien kent de reisbranche duidelijke piekperiodes. Aangezien de boekingen voornamelijk via het internet binnenkomen zijn veel van de klantcontacten elektronisch. GoGo Tours verwacht dat met de introductie van web selfservice het aantal binnenkomende telefoontjes en e-mails zal verminderen. De organisatie maakt ook gebruik van de e-mail response management module van het eService Center(TM), zodat de e-mails die nog wel binnenkomen efficiënter en eenduidiger beantwoord worden.

GoGo Tours koos voor Trinicom vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding en de doorzichtigheid van het systeem. Sanne Bouwman, Manager Reserveringen bij GoGo Tours: "De meeste andere selfservicesystemen bevatten veel functionaliteit die we niet nodig hebben, waardoor ze onoverzichtelijk zijn. Onze eerste ervaringen met het eService Center(TM) zijn positief. Op de site van GoGo Tours Jongerenreizen bestaat de selfservice mogelijkheid al enige weken en we kunnen merken dat het aantal e-mails terugloopt. Bovendien is te zien dat de selfservicesite goed bezocht wordt en dat het merendeel van de bezoekers het antwoord op hun vraag snel vindt. Op basis van de uitgebreide statistieken hebben we nu een goed inzicht in de aard van de vragen van onze klanten, ook dat was voor ons een belangrijke reden om voor het eService Center(TM) te kiezen."

Wilco Rietberg, Algemeen Directeur van Trinicom: "Volgens Trinicom moet je klantvragen afvangen in het kanaal waar ze ontstaan. Steeds meer mensen boeken hun vakantie via internet. Als een klant 's avonds je website bezoekt en een vraag heeft, is het belangrijk dat die vraag ook direct op de site beantwoord wordt. Als hij tot 's ochtends moet wachten om telefonisch contact te kunnen opnemen, zal hij hoogstwaarschijnlijk eerst een bezoekje brengen aan de site van een concurrent. Dankzij web selfservice kan GoGo Tours haar klanten nu echter te allen tijde een optimale bereikbaarheid en service bieden."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management en agent support. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: het Trinicom eService Center(TM). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde eService software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, Thales, Stichting Korrelatie, FBTO en internetprovider Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over GoGo Tours
De organisatie GoGo Tours is een directselling touroperator die reizen on line en telefonisch verkoopt. Het kantoor is gevestigd in Rotterdam, hier zijn 45 fulltime medewerkers werkzaam. De organisatiestructuur van GoGo Tours is plat, waardoor het mogelijk is snel te schakelen en snel in te spelen op ontwikkelingen in de markt. Het aanbod van de organisatie kan op ieder moment van de dag geactualiseerd worden op de sites www.gogo.nl en www.sunweb.nl. Ruim tachtig procent van de boekingen wordt on line gemaakt, slechts twintig procent telefonisch. De verwachting is dat in de toekomst het aandeel on line boekingen verder stijgt en het aandeel telefonische boekingen daalt. De sites www.gogo.nl en www.sunweb.nl hebben een duidelijke en snelle zoekmachine ('zoek&boek'). Klanten kunnen 24 uur per dag (100% realtime) de beschikbaarheid van de accommodaties bekijken en reizen boeken. De reisorganisatie is in 1991 opgericht en biedt de volgende producten aan: GoGo Tours jongerenreizen (zomer), GoGo Tours wintersport, Sunweb Vliegreizen, Sunweb wintersport, Sunweb winterzon, Sunweb Autoreizen (in ontwikkeling). Voor meer informatie zie: www.gogo.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com